Leroy Merlin, membră a Grupului francez ADEO, are o istorie de peste 90 de ani ca retailer specializat în construcţii, decoraţiuni şi grădinărit. Cu 21 de magazine în ţara noastră, Leroy Merlin are aproape 3500 de angajaţi, în 15 oraşe - Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Ploieşti, Braşov, Constanţa, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş, Bacău, Iaşi, Timişoara, Oradea, Târgovişte şi Arad.
Cea mai nouă investiţie făcută de retailerul francez în România a fost inaugurată recent la Craiova. Pentru noul magazin din Electroputere Parc, relocat în acelaşi centru comercial, pe o suprafaţă extinsă, Leroy Merlin a cheltuit 2 milioane de euro, proiectul având ca obiectiv să ofere o experienţă de cumpărare mai facilă, într-un spaţiu cu 16% mai generos, în special în zonele dedicate materialelor de construcţii şi de grădină.
Magazinul Leroy Merlin din Electroputere Parc are o suprafaţă totală de 14.750 metri pătraţi, faţă de 12.600 metri pătraţi anterior, numără circa 400 de locuri de parcare şi un personal format din 160 de angajaţi bine pregătiţi, care le va asigura clienţilor consultanţă pentru o experienţă de cumpărături eficientă, ne-au comunicat reprezentanţii lanţului comercial.
În noul spaţiu de DIY, craiovenii şi nu numai vor avea acces la o ofertă cu produse din categorii variate, de la materiale de construcţii, grădinărit, decoraţiuni, sanitare, unelte, produse pentru renovarea casei, sau soluţii pentru proiecte de casă - băi şi bucătării etc. Clienţii vor avea acces inclusiv la showroom-ul de bucătării ce prezintă şi gama DELINIA ID, marcă proprie Leroy Merlin, concept extins în toate magazinele din ţară.
La Leroy Merlin Craiova se găseşte şi toată gama de servicii şi soluţii utile, specifice magazinelor Leroy Merlin, de la serviciul de ferestre PVC la comandă, la cel de configurare 3D a bucătăriei, montaj al bucătăriei, plata în rate cu cardul de debit sau serviciul de finanţare prin partenerul Oney.
Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România, subliniază: "Motivul principal pentru care am decis relocarea din Electroputere Parc a fost feedback-ul primit de la craioveni. Sunt clienţi ataşaţi de casele lor, care ne trec pragul în număr ridicat zilnic, apreciază produsele Leroy Merlin, serviciile şi consultanţă primită de la colegii noştri. Aşa că ne-am dorit să le punem la dispoziţie un spaţiu mai generos, cu focus pe zone cheie de achiziţie - de la materiale de construcţii, la grădină şi proiecte pentru casă. În plus, ne-am asigurat că le oferim în continuare toate serviciile şi soluţie specifice Leroy Merlin, de la comandă online, la cea telefonică sau de rezervare şi ridicare din magazin, cu aceeaşi garanţie a calităţii, respectiv preţuri mici, în fiecare zi".
În continuare, zona de DRIVE IN permite accesul cu maşina în zona materialelor de construcţii, achiziţia fiind mai eficientă pentru clienţi. Totodată, clienţii pot apela la serviciul de retragere marfă pentru o varietate de produse grele precum gresie, faianţă, parchet, bucătării, sanitare.
Mathieu Bauduin ne-a spus, recent, în cadrul unui interviu, că progresele recente înregistrate în domeniul Inteligenţei Artificiale Generativă (GenAI) deschid calea pentru interacţiuni cu adevărat personalizate şi naturale cu clienţii. Acesta ne-a precizat: "IA-ul ne permite revoluţionarea abordărilor noastre de marketing prin trecerea de la comunicarea segmentată la mesaje cu adevărat individualizate. În dezvoltarea software, IA poate ajuta la crearea de rapoarte, dashboard-uri şi instrumente de automatizare, crescând astfel productivitatea şi calitatea muncii. Instrumentele IA permit şi analizarea unor cantităţi mari de date şi identificarea anomaliilor sau a punctelor singulare. Acest lucru este deosebit de benefic pentru securitatea cibernetică, detectarea fraudelor şi controlul intern".
Şeful Leroy Merlin ne-a mai menţionat că retailerul de bricolaj a intrat în anul 2023 după un 2022 foarte bun, cu creşteri pe toate liniile şi vânzări de peste 3 miliarde lei: "Anul trecut a fost unul de calibrare, pentru că am resimţit şi noi, alături de toată piaţa, efectele inflaţiei asupra puterii de cumpărare a românilor, însă am reustit să creştem cu 3%. Anul acesta mă aştept la o evoluţie organică, stabilă. Ne concentrăm pe traiectorii relevante pentru modelul de business Leroy Merlin: investiţiile în oameni, expansiunea reţelei de magazine, pe digitalizare şi pe sustenabilitate".
Harta ADEO cuprinde peste 1000 de magazine, situate în 20 de ţări ce deservesc 500 de milioane de locuitori şi profesionişti.