Compania Lidl România anunţă într-un comunicat la redacţie că a donat 2,65 milioane de lei către Teach for Romania, cu 1,15 milioane de lei mai mult faţă de anul anterior, iar rezultatele campaniei "Înapoi la şcoală", desfăşurată în perioada 12 august - 1 septembrie 2024 consolidează şansa la un viitor prin educaţie. Suma donată de retailer va contribui la extinderea programului la nivel naţional, prin creşterea reţelei de profesori şi dezvoltarea de noi resurse educaţionale.
Accesul la o educaţie de calitate, relevantă, pentru toţi copiii, indiferent de mediul din care provin, este, în continuare, o provocare a societăţii româneşti. Diagnosticul de ţară, publicat de Banca Mondială în 2023, arată că decalajele au crescut, iar performanţa generală a sistemului de învăţământ rămâne foarte
Joasă, se arată în comunicat.
Pentru a elimina decalajul de învăţare faţă de colegii lor din Bucureşti-Ilfov, elevii din restul ţării ar avea nevoie, în medie, de peste doi ani de şcolarizare suplimentară. Motivaţia şi nivelul de pregătire a oamenilor de la catedră rămân unii dintre cei mai importanţi factori care determină succesul şcolar al copiilor şi sunt o resursă cheie pentru dezvoltarea societăţii româneşti, arata
Prin recrutarea şi formarea unei reţele de oameni motivaţi şi pregătiţi, Teach for Romania aduce în şcolile publice din mediile defavorizate nu doar profesori şi învăţători, ci adevăraţi catalizatori ai schimbării. Astfel, prin sprijinul oferit de Lidl România, în 2025, o comunitate de peste 277 de cadre
didactice şi manageri de şcoli şi 400 de alumni Teach for Romania vor putea schimba viaţa copiilor din aceste medii.
În total, peste 10% din reţeaua Teach for Romania, la nivel naţional, va fi sprijinită direct de către Lidl România, în anul 2025. 35.000 de copii din medii vulnerabile au şanse egale la un viitor mai bun prin educaţie.
În următorii doi ani, cu ajutorul profesorilor sprijiniţi de Lidl România, vor fi ajutaţi peste 35.000 de copii la nivel naţional, care provin din medii defavorizate, să aibă şanse egale pentru un viitor mai bun, prin educaţie. Dintre aceştia, peste 15.000 de copii provin din Regiunea Moldovei.
În acest an şcolar, cu resursele financiare direcţionate de Lidl România, Teach for Romania îşi propune consolidarea unui program STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) inovator, adaptat nevoilor specifice ale copiilor din mediile defavorizate. Această abordare vizează nu doar îmbunătăţirea performanţelor şcolare, ci şi pregătirea elevilor pentru provocările şi oportunităţile viitorului.
Mai mult, Lidl devine partenerul principal al platformei MENTO, o iniţiativă care îşi propune să ofere sprijin relevant pentru cel puţin 2.000 de specialişti din sistemul educaţional. Platforma va face accesibile resursele de formare generate de Teach for Romania şi va fi o resursă utilă în special pentru profesorii care aleg să lucreze în şcoli vulnerabile.
Lidl România sprijină organizaţia Teach for Romania de 8 ani deja şi a reuşit dezvoltarea unui sistem educaţional incluziv, de calitate, în care cadrele didactice sunt oameni valoroşi, pregătiţi să răspundă nevoilor tuturor elevilor din România.