Lidl România a analizat anul financiar 2022 (1 martie 2022 - 28 februarie 2023) şi trage linie prezentând un nou raport de sustenabilitate, al şaselea pentru companie. Noul raport cuprinde o centralizare a măsurilor pe care retailerul le ia pentru a continua dezvoltarea durabilă a business-ului şi prezintă obiectivele sustenabile pentru un viitor mai bun. Printre rezultate se numără:
susţinerea producţiei locale, prin colaborarea cu 458 de furnizori locali
eliminarea a peste 42 tone de plastic din compoziţia ambalajelor produselor marcă proprie
eficientizarea transportului, prin reducerea distanţei medii de transport de la depozit la magazin, de la 119 la 108 km, dar şi prin extinderea flotei de transport marfă, susţinută de furnizorii săi cu 3 camioane electrice
investiţii în extinderea staţiilor de încărcare electrică la nivel naţional, la finalul perioadei de raportare retailerul având 300 de puncte de încărcare
dotarea a 20 de magazine cu panouri fotovoltaice funcţionale, pe o suprafaţă totală de 11.900 m2, generând o creştere de 78% a energiei autogenerate faţă de anul precedent.
Lidl România continuă prezentarea măsurilor luate pentru contribuirea la un viitor mai bun, în cel de-al şaselea raport de sustenabilitate, aferent perioadei 1 martie 2022 - 28 februarie 2023. Documentul include măsuri şi acţiuni concrete ale companiei, cu evoluţii şi rezultate măsurabile şi impact real în societate, economie sau mediu, dar şi obiective de dezvoltare pe care compania le are în vedere.
Anul acesta, raportul a fost structurat pe trei arii de responsabilitate, care definesc şi noua strategie de sustenabilitate a retailerului: Bine pentru oameni, Bine pentru planetă şi Bine pentru tine. Fiecare arie acoperă domenii de acţiune diferite care au fost identificate ca fiind relevante pe plan local, precum protejarea biodiversităţii, protejarea mediului, conservarea resurselor sau produse responsabile.
Principalele rezultate ale Lidl România înregistrate în anul financiar 2022 (1 martie 2022 - 28 februarie 2023) şi prezentate în cel de-al şaselea raport de sustenabilitate sunt:
Diversitate în echipa Lidl:
52,8% dintre funcţiile de conducere au fost ocupate de femei;
La finalul anului financiar 2022, retailerul avea 11.795 de angajaţi, dintre care 68% sunt femei;
Remuneraţie corectă şi facilitarea de traininguri pentru angajaţii Lidl:
Toată echipa are acces la aceleaşi beneficii, precum bonus anual, diverse prime de Paşte, Crăciun, asigurare de sănătate şi viaţă, zi liberă din partea companiei cu ocazia zilei de naştere etc;
În medie, 48,35 ore de instruire şi educaţie continuă per angajat, pe tot parcursul unui an;
Economie circulară:
42 tone de plastic eliminat din compoziţia ambalajelor marcă proprie. Printre produsele care au contribuit semnificativ la această reducere sunt produsele dezvoltate local din gama Cămara Noastră (salata de icre de crap cu ceapă - 100 g, muşchiul file afumat feliat - 100 g, salam bănăţean feliat - 100 g, salamul de Sibiu - 150 g şi salamul cu înveliş feliat - 80 g).
Din totalul de peste 101.600 de tone de deşeuri reciclabile colectate (hârtie, plastic, baterii, lemn, textile, PET, deşeuri organice), 64% dintre materiale au fost reciclate sau reutilizate;
6.500 de tone de produse alimentare (legume, fructe şi panificaţie) au fost sortate şi direcţionate spre o staţie de biogaz. Proiectul a fost implementat în sediile regionale din Chiajna, Nedelea şi Fundeni, urmând ca iniţiativa să fie extinsă şi în centrele Lugoj şi Iernut.
Prin serviciul de folosire în comun a paleţilor reutilizabili CHEP şi LPR, Lidl a redus gradul de poluare cu 1.225,86 tone echivalent CO₂;
Clădiri sustenabile
20 de magazine dotate cu panouri fotovoltaice funcţionale, pe o suprafaţă totală de 11.900 m2, generând o creştere de 78% a energiei autogenerate faţă de anul precedent;
Toate magazinele, centrele logistice şi sediile administrative sunt certificate în conformitate cu sistemul de management al energiei ISO 50001;
313 magazine şi 5 centre logistice au fost certificate EDGE, cu 15% mai multe unităţi faţă de anul precedent;
300 de puncte de încărcare pentru maşinile electrice ale clienţilor, ceea ce înseamnă dotarea a peste 35% din magazine, cu cel puţin un punct de încărcare;
Transport şi lanţ de aprovizionare
Reducerea distanţei medii de transport pe ruta depozit - magazin, de la 118 la 109 km;
3 camioane electrice introduse în flota partenerilor Lidl pentru transport marfă;
2 staţii de alimentare cu energie alternativă, la sediul regional din comuna Fundeni: una electrică şi una CNG, a căror intrare în exploatare a avut loc în anul financiar 2023;
Reducerea emisiilor poluante de pe lanţul de aprovizionare
Toate centrele logistice şi 78,9% dintre magazinele din reţeaua Lidl folosesc refrigeranţi naturali pentru răcirea produselor, un obiectiv depăşit cu peste 40% faţă de ţinta iniţială, de 90% pentru centre logistice şi 40% pentru unităţile comerciale;
În linie cu Acordul Climatic de la Paris, Lidl România şi-a setat ca ţintă să reducă cu până la 80% emisiile de gaze cu efect de seră din propriile operaţiuni, până în 2030. Un demers în acest sens este creşterea utilizării cantităţii de energie provenită din surse regenerabile;
Combaterea risipei alimentare
578 de tone de alimente donate către Banca pentru Alimente, în 2022;
215 de tone de produse non-alimentare & 584 de tone de hrană pentru animale donate către ONG-urile partenere;
Obiectivul companiei pe acest segment de activitate este de a reduce risipa de alimente cu 15% până în 2030, comparativ cu anul 2018.
Bine pentru tine - Clienţi
Susţinerea producătorilor locali şi creşterea prezenţei produselor româneşti la raft
3.132 de articole româneşti la raft;
458 de furnizori locali pentru întregul sortimente de produse;
94.690 de tone de fructe şi legume româneşti achiziţionate de la furnizorii locali, pe tot parcursul anului, ceea ce reprezintă 64% din cantitatea totală;
Pentru anul 2023, retailerul, împreună cu furnizorii parteneri, şi-a propus o creştere de 33% a suprafeţei cultivate cu fructe şi legume;
Toţi furnizorii de legume şi fructe sunt certificaţi GlobalG.A.P.;
Dezvoltarea unei noi metode de evaluare şi de îmbunătăţire a practicilor agricole locale, care include printre altele şi conservarea apei, în parteneriat cu USAMVB;
Produse certificate
346 de articole certificate Bio (organice), 468 de produse certificate Rainforest Alliance şi 447 articole certificate FSC;
Toate materiile prime din ceaiul verde, negru şi rooibos sunt certificate Rainforest Alliance, Fairtrade sau BIO;