Compania Lidl va prelua de la Tengelmann reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria, a anunţat ieri grupul german, fără a preciza valoarea tranzacţiei.
Plus a intrat pe piaţa românească în octombrie 2005 şi deţine în prezent 96 de magazine în România, cu peste 2.000 de angajaţi. În Bulgaria, compania are 23 de magazine, cu 820 de salariaţi, iar prima unitate a fost deschisă în luna octombrie a anului trecut.
"Ambele subsidiare Plus sunt lideri de piaţă în cele două ţări. Lidl nu operează nici în Bulgaria, nici în România", se arată într-un comunicat al Tengelmann.
Tranzacţia trebuie aprobată de autorităţile pentru concurenţă din România şi Bulgaria.
"Prin achiziţionarea companiilor Plus din România şi Bulgaria, Lidl preia întreaga afacere Plus din aceste două ţări. În cadrul acestei tranzacţii vor fi preluaţi toţi angajaţii", se spune într-un comunicat al Lidl, citat de Mediafax.
În 2008, compania Pludi Market, care operează magazinele Plus în România, a înregistrat afaceri de 1,021 miliarde lei (277,2 milioane euro).
Reprezentanţii Lidl mai spun, în comunicat, că nu doresc să facă alte declaraţii până la obţinerea avizului din partea Consiliului Concurenţei.
Lidl face parte din grupul german Lidl & Schwartz, care operează în România reţeaua de hipermarketuri discount Kaufland. Planurile reţelei urmăresc deschiderea a 100 de unităţi, în România, până în 2011, şi a unui centru logistic la Bucureşti, în 2010. Grupul german Tengelman mai este prezent pe piaţa românească prin intermediul reţelei de bricolaj Obi