Compania italiană de construcţii navale Ferretti Group a informat, săptămâ-na trecută, că termenul ofertei sale publice iniţiale (IPO) este amânat pentru 15 octombrie, conform Reuters, care menţionează că prima zi de tranzacţionare este aşteptată în 21 octombrie, la Bursa din Milano.
Oferta, care a fost lansată la data de 1 octombrie, trebuia să se încheie joia trecută (10 octombrie).
Însă, unele surse apropiate situaţiei au declarat, potrivit Reuters, că vânzarea de acţiuni s-a lovit de o cerere slabă. Una dintre surse a menţionat că regis-trul de comenzi nu era acoperit cu o zi înainte de data avută în vedere pentru încheierea ofertei.
Compania preconiza că va beneficia de o cerere solidă din partea investitorilor din Asia pentru "salvare" IPO-ului.
Ferretti este controlat de conglomeratul chinez Weichai Group, care are în proprietate o cotă de 86%.
Ferretti stabilise un preţ indicativ pentru ofertă de 2,5-3,7 euro/acţiune, dând companiei o valoare cuprinsă între 727 de milioane şi 1,076 miliarde de euro. Preţul a fost considerat prea mare de unii potenţiali investitori, conform Reuters.
Oferta, destinată investitorilor instituţionali, este gestionată de băncile Barclays, BNP Paribas, Mediobanca şi UBS.
Compania Ferretti, printre clienţii căreia se numără actorul George Clooney, a fost delistată în 2003, iar un deceniu mai târziu a fost preluată de conglomeratul chinez Weichai Group. În primele şase luni din anul curent, societatea a realizat vânzări de 332 milioane de euro, cu 11% mai mari decât în perioada similară a anului trecut, res-pectiv un câştig înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA) de 30 de milioane de euro, în creştere cu 29% faţă de semestrul întâi din 2018.
Ferretti Group deţine opt branduri - Ferretti Yachts, Riva, Pershing, CRN, Custom Line, Itama, Mochi Craft şi Wally.
Compania a primit o injecţie de capital de 250 de milioane de euro, inves-tiţie furnizată de cei doi acţionari majori: Weichai Group din China şi Piero Ferrari, prin F Investments.