Operatorii din turismul de litoral îşi doresc să menţină aceleaşi tarife la pachetele turistice în sezonul estival 2023 ca în acest an, în ciuda scumpirilor cu care se confruntă şi a creşterii TVA la serviciile de cazare, anunţă Litoralulromanesc.ro, turoperatorul nr. 1 pe acest segment de vacanţe, conform unui comunicat remis redacţiei. Compania a început deja discuţiile cu hotelierii din staţiunile de la Marea Neagră pentru lansarea sejururilor din 2023, ce urmează a fi puse la dispoziţia turiştilor chiar din luna septembrie.
"Există o preocupare la nivelul industriei pentru a menţine tarifele din 2022 şi în 2023, astfel încât să nu fie pusă o presiune şi mai mare pe bugetul de vacanţă al românilor. Până la ora aceasta, 90% dintre hotelierii cu care am discutat acest subiect şi-au exprimat dorinţa de a păstra preţurile nemodificate, deşi, la rândul lor, sunt puşi în situaţia de a face faţă unor cheltuieli mai mari generate de inflaţie şi de creşterea TVA la cazare", afirmă Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.
Potrivit sursei citate, turoperatorul estimează că scumpirile vor influenţa şi modul în care românii vor rezerva sejururi pentru vara viitoare. În contextul inflaţiei, aşteptarea celor din industrie este ca turiştii să vâneze mai ales oferte speciale şi să se orienteze după preţul cel mai mic. "Programul Înscrieri Timpurii - care prevede reduceri de până la 50% la pachetele turistice rezervate din timp şi condiţii speciale de rezervare - este varianta optimă pentru cei care vor să-şi securizeze bugetul de vacanţă şi să fie siguri că se vor bucura de un sejur vara viitoare", subliniază reprezentantul Litoralulromanesc.ro.
Primele pachete pentru 2023 în condiţiile de rezervare ale programului Înscrieri Timpurii vor fi disponibile chiar din luna septembrie.
Pentru Litoralulromanesc.ro, sezonul 2022 a însemnat o creştere a vânzărilor cu aproximativ 18 procente în comparaţie cu vara trecută. Astfel, compania raportează vânzări de 194 de milioane de lei faţă de 165 milioane de lei în 2021. În schimb, creşterea volumului de turişti a fost mai temperată, de aproximativ 6%, peste 220.000 de persoane rezervându-şi sejurul la mare în 2022 prin intermediul turoperatorului.
"Principalul factor perturbator care a influenţat cererea la nivelul întregului litoral şi care, de altfel, a avut un impact în toată industria de turism, este legat de războiul din Ucraina, care a accentuat presiunea inflaţionistă. Scumpirile în lanţ ale produselor şi serviciilor au dus la scăderea apetitului românilor pentru vacanţe în general, nu doar pe litoral, pentru că primul lucru la care oamenii renunţă în momentul în care se confruntă cu dificultăţi financiare este vacanţa", adaugă Ionuţ Nedea.
Pe de altă parte, dacă în 2021 pandemia de coronavirus i-a determinat pe mulţi români să-şi facă vacanţele în ţară, litoralul autohton fiind destinaţia favorită, lucrurile s-au schimbat în 2022, când românii au putut călători fără restricţii în străinătate. Astfel, acel segment de turişti care au venit la Marea Neagră anul trecut conjuctural, din cauza crizei sanitare, s-au îndreptat vara aceasta către destinaţiile pe care le frecventau în alţi ani, adică Grecia, Turcia, Spania etc.
"În acest context, deşi destinaţia, în ansamblu, a înregistrat o scădere a cererii, noi, ca agenţie de turism, am reuşit să avem atât o creştere a vânzărilor, cât şi a numărului de turişti, ceea ce reprezintă o performanţă. Explicaţia este aceea că, de-a lungul anilor, am reuşit să câştigăm încrederea românilor care au apelat la serviciile noastre şi care au devenit turişti fideli", menţionează reprezentantul turoperatorului.
În altă ordine de idei, în sezonul estival 2022, românii care au ales să-şi facă vacanţele pe litoral, au căutat pachete cu servicii integrate, care să includă nu doar cazare şi masa, ci şi plajă şi agrement. De asemenea, turiştii au pus din ce în ce mai mult accent pe calitatea destinaţiei, atât în ceea ce priveşte accesibilitatea, cât şi aspectul general al staţiunii alese şi variantele de petrecere a timpului liber, subliniază sursa citată.
Totodată, gradul de satisfacţie a turiştilor a crescut. Potrivit celor peste 10.000 de turişti care au oferit feedback la finalul sejururilor petrecute pe litoral, curăţenia din hoteluri a fost evaluată cu nota 8,50 din 10, serviciile primite - cu 8,22, poziţionarea hotelului - cu 8,99, personalul - cu 8,45, iar raportul calitate-preţ - cu 8,05. Singura categorie care a obţinut o medie sub 8 (nota generală 7,64) este cea privind dotările unităţilor de cazare.
Valoarea medie a unei vacanţe pe litoral a fost de 498 de euro pentru două persoane, în creştere uşoară, de 6 procente, faţă de 2021, când a fost 470 euro. Durata medie a sejurului în acest an a fost de 5,1 nopţi faţă de 5,4 nopţi anul trecut.
Clasamentul staţiunilor preferate de români pentru sejurul de vară, raportat la numărul total de rezervări al agenţiei, a suferit modificări, Eforie Nord devansând Mamaia. Practic, în comparaţie cu sezonul 2021, Eforie Nord a înregistrat o creştere a rezervărilor de la 22,7% la 27,6%, în vreme ce în Mamaia scăderea a fost de la 30,7% la 26%, cifrele corelate arătând că turiştii care obişnuiau să meargă în Mamaia au migrat către staţiunile din sud, în special către Eforie Nord. Unul dintre motivele care au afectat fluxul de turişti în Mamaia a fost legat de taxa de parcare în staţiune, o decizie a autorităţilor intens contestată de operatorii din turism care au reuşit, la jumătatea sezonului, să determine autorităţile să reducă valoarea acestei taxe.
Cei mai mulţi turişti care şi-au făcut vacanţele în staţiunile autohtone de la Marea Neagră au venit din Bucureşti - 40,09%, următoarele poziţii în clasament fiind ocupate de Prahova - 6,96%, Cluj - 6,92%, Iaşi - 4,55%, Braşov - 4,36%. În top 10 mai intră judeţele Timiş, Argeş, Dâmboviţa, Bacău, Suceava, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.09.2022, 14:06)
Ce vrajeala...
O sa vedem noi, nu ne mai promiteti pasarea de pe gard!