Producătorul francez de articole de lux "LVMH Moet Henessy Louis Vuitton" a decis să-şi vândă unul din brandurile sale cu probleme, "Donna Karan International", către "G-III Apparel Group" Ltd. din SUA, pe 650 de milioane de dolari.
Vânzarea reflectă imposibilitatea LVMH de a genera o creştere profitabilă a acestei afaceri ale cărei produse sunt apreciate de persoane celebre precum Hillary Clinton şi Michelle Obama.
"Când ne-a abordat G-III pentru achiziţia brandului, am ajuns la concluzia că a venit momentul să facem această tranzacţie", a declarat Antonio Belloni, director general al LVMH, adăugând: "G-III are experienţa şi capacitatea necesare să extindă distribuţia brandului şi să-l ducă la un alt nivel de succes". Belloni a menţionat că nu a intenţionat să vândă brandul Donna Karan înainte să fie contact de G-III.
În urma afacerii, G-III va obţine brandurile Donna Karan şi DKNY, iar tranzacţia ar urma să fie finalizată până la începutul anului viitor, conform anunţului făcut de G-III şi LVMH.
G-III a estimat că preluarea îi va afecta profitul în anul fiscal care se va încheia în ianuarie 2018, însă ulterior îi va spori câştigurile. Compania cu sediul în New York va finanţa preluarea cu datorii.
Donna Karan a înfiinţat casa de modă cu acelaşi nume în 1984, alături de soţul ei, Stephan Weiss. Anul trecut, Donna Karan a demisionat din funcţia de director de creaţie al brandului DKNY, ca să se poată concentra pe alte proiecte, precum Urban Zen.
LVMH nu a mai înstrăinat branduri din 2005, când a vândut marca Christian Lacroix.
Pierre-Yves Roussel, preşedintele "LVMH Fashion Group", susţine că DKNY a generat 80% din vânzările "Donna Karan Interna
Brandul Donna Karan a fost preluat de LVMH în 2001, pe 643 de milioane de dolari, ca parte a planului său de a intra pe piaţa SUA.