Lovitură, Bulgaria se retrage din Sinodul Panortodox

OCTAVIAN DAN
Ziarul BURSA #Miscellanea / 3 iunie 2016

Lovitură, Bulgaria se retrage din Sinodul Panortodox

Biserica Ortodoxă Bulgară a anunţat că se va retrage din Sinodul Panortodox, ale cărui lucrări vor începe peste două săptămâni. Potrivit site-ului sofiaglobe.com, Sinodul Bisericii Ortodoxe Bulgare a cerut amânarea Sinodului Panortodox, pentru a fi luate în considerare cerinţele sale de revizuire pe anumite subiecte, în caz contrar urmând să nu mai participe. Cum timpul rămas este foarte scurt, şansele ca cererile Bisericii Bulgare să fie admise tind către zero, aşa că singura opţiune este boicotul lucrărilor. Cu mult înainte de această decizie, Patriarhul Kiril al Moscovei avertiza că viitorul Sinod nu va fi Panortodox dacă la lucrări nu vor fi prezenţi toţi reprezentanţii Bisericilor Ortodoxe Autocefale recunoscute, acest lucru dând naştere la mai multe speculaţii legate de influenţele ruse asupra Bisericii Ortodoxe Bulgare. Sinodul Panortodox, care se va desfăşura la Academia din Creta, în perioada 16 - 27 iunie, este primul după o pauză de 1.100 de ani şi este considerat drept evenimentul religios cel mai important al ultimilor ani.

În urma şedinţei Sinodului Bisericii Ortodoxe Bulgare, care a avut loc în această săptămână, au fost ridicate şase obiecţii legate de Sinodul Panortodox: "1. Lipsa, pe agenda de lucru a Sfântului şi Marelui Sinod Panortodox, a unor teme de o importanţă majoră pentru Sfânta Ortodoxie, care au o însemnătate actuală şi necesită o hotărâre neîntârziată sinodală panortodoxă; 2. Dezacordurile apărute oficial între Bisericile Ortodoxe Locale, legate de unele texte deja aprobate pentru Sfântul şi Marele Sinod; 3. Imposibilitatea - potrivit Regulamentului de funcţionare al Marelui şi Sfântului Sinod Panortodox al Bisericii Ortodoxe, deja aprobat - redactarii textelor în cursul sesiunii de lucru a Sfantului şi Marelui Sinod; 4. Ordinea plasării ,aşezării, propuse pentru Întâistătătorii Bisericilor Ortodoxe Locale, în sala prevăzută pentru desfăşurarea şedinţelor Sfântului şi Marelui Sinod Panortodox, ordine care încalcă principiul egalităţii Întâistătătorilor Bisericilor Ortodoxe Autocefale; 5. Plasarea nepotrivită a observatorilor şi oaspeţilor Sfântului şi Marelui Sinod Panortodox; 6. Necesitatea efectuarii unor cheltuieli financiare mari şi nejustificate, în cazul participării la Sfântul şi Marele Sinod Panortodox, din partea Bisericii Ortodoxe Bulgare".

De altfel, dinspre Bulgaria au venit mai multe semnale negative legate de acest Sinod Panortodox. La sfârşitul lunii aprilie, Sfântul Sinod al Bulgariei a adoptat mai multe propuneri de modificare a documentelor presinodale, la sugestia Mitropolitului Gavriil de Loveci. Modificările făceau referire la textul intitulat "Atitudinea Bisericii Ortodoxe faţă de restul creştinătăţii": "În Biserica Ortodoxă, prin "unitatea tuturor", s-a înţeles întotdeauna că cei care au căzut în erezie sau schismă trebuie să se întoarcă mai întâi către Credinţa Ortodoxă şi să dovedească ascultare faţă de Sfânta Biserică, şi apoi, prin pocăinţă, să poată fi acceptaţi în Biserică. (...) În afara Bisericii Ortodoxe nu există alte Biserici, ci numai erezii şi schisme, iar numirea lor ca "Biserici", este din punct de vedere teologic, dogmatic şi canonic complet greşită".

La începutul acestui an, reprezentanţii Bisericii Ruse şi cei ai Bisericii Georgiei au avut unele nemulţumiri legate de documentele care vor fi adoptate în cadrul sinodului, georgienii venind cu obiecţii şi la sfârşitul lunii mai. Patriarhul Ilia al II-lea a anunţat că Biserica Georgiei respinge documentul "Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu întreaga lume creştină" pregatit pentru Sinodul Panortodox, această decizie fiind luată în urma sesiunii Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Apostolice din Georgia care a avut loc pe 16 februarie 2016. În schimb, Biserica Sârbă s-a arătat nemulţumită de sigla evenimentului, susţinând că nu doar limba engleză ar trebui să fie folosită, ci toate limbile Sinodului.

Locul iniţial de desfăşurare a Sinodului Panortodox, oraşul Istanbul (Turcia) a fost schimbat la începutul acestui an, decizia fiind luată din cauza contextului geopolitic actual şi pentru că s-a dorit organizarea acestui eveniment într-o ţară eminamente ortodoxă. Noul loc de desfăşurare (Academia din Creta) şi data (16 - 27 iunie) au fost stabilite în cadrul Sinaxei Întâistătătorilor de Biserici Ortodoxe Autocefale, care a avut loc, în perioada 21 - 28 ianuarie, la Centrul Ortodox al Patriarhiei Ecumenice de la Chambesy-Geneva.

Opinia Cititorului ( 26 )

  1. Ne place foarte mult sa vorbim si sa auzim ca va fi o singura turma ,un singur popor dar nu facem nimic concret pentru realizarea acestei dorinte.

    În schimb ne credem destepti atunci cand vedem ca : 

    - nu exista consens în cadrul Bisericilor ortodoxie. 

    - nu po?i avea comunicare constructiva cand toate celelalte religii sunt considerate "schisme sau erezii" ?i când umpli capul cre?tinului ortodox ca doar religia ta este cea adevărată tinandu-l aplecat în canoane ale tradi?iilor de acum 1100 de ani. 

    - nu poate fi un dialog obiectiv cand pe parcursul a 1100 de ani bisericile na?ionale ?i-au pietrificat principiile autocefale fără sa tina cont de a?teptările ?i evolu?ia societatii precum si de transformările rela?iilor interumane ale cre?tinilor.  

    -nu se pot ceda ni?te tronuri aurite ce le ?in cu dintii liderii în schimbul respectului si asteptarile enoria?ilor.  

    Se demonstrează clar ca Biserica Ortodoxa se îndepărtez tot mai mult de rolul ?i misiunea ei pe pământ ?i ca s-a creat o distanta habotnica intre lideri ?i cre?tini.  

    Unirea adevarata a cre?tinilor în conextul globalizării si schimbarile socio-politice actuale ar trebui sa fie: 

    -în primul rand o opinie ferma a cre?tinilor de rand, pe baza votului personal ?i nu a intreselor conducătorilor.  

    -o reu?ită care sa demostreze cu adevărat capacitatea ?i în?elepciunea celor care au fost ale?i lideri ai bisericilor na?ionale.  

    -sa nu servească intereselor politice (a se vedea opiniile Bisericii ruse). 

    Sunt pe deplin convins ca numai : 

    -o reforma totala a Bisericii Ortodoxe pornita de la toti crestinii indiferent de religie indiferent de modul in care se va realiza prin care sa scuture din temelii o poate aduce cu adevarat în rolul ?i pe fagasul lăsat de Dumnezeu. 

    -ridicarea din rândul bisericilor a unor preo?i ,a unor poten?iale valori capabile sa privesca in sufletul oamenilor care sa vorbească despre adevăratele cauze ce împiedică unirea crestinatatii iar apoi sa găsească solu?ii reale de realizarea acesteia. 

    -o campanie puternica si hotarata a tuturor cre?tinilor pana la desăvâr?irea reala a unirii . 

    -atunci când tu ca simplu cre?tin sa faci ceva,sa iei o atitidine concreta ?i hotărâtă care sa ajute la realizarea unirii. 

    Sa lase la o parte orgoliile si sa privească autocritic fiecare biserica în curtea sa, să vada greselile,sa le indrepte ?i sa con?tientizeze adevărată misiune lăsată de Iisus si sa realizeze ca indiferent de câte opreli?ti vor fi, acest vis al omeniriI tot se va îndeplini.  

    Câtă bucurie va avea Creatorul atunci când glasul cre?tinătă?ii va fi rasuna puternic sub ocarmuirea unui singur pastor.

    1. Ai dreptate Alex.Ne-au îndobitocit ca de denumirea de ortodoxie îi da dreptul de a spune ca e credin?ă dreapta.Cum putem crede o asemenea prostie.Eu dacă fac o credin?ă care se se numească credin?ă ura ortodoxa îmi da dreptul sa spun ca e cea mai buna!

      Fra?ilor trezi?i- va ne pierdem credinta uniti suntem mai puternici.Ce se întâmplă cu România dacă nu se unea?

      Bravo Alex! 

      Nu mă interesează ce religie ai dar mi a plăcut ca ai punctat bine toate aspectele.Ai o adresa de Mail sau pe Facebook. Mi ar plăcea sa discutam.

      Da I încolo de popi .Umblu cu ma?ini bengoase ?i cer pomana.?i au făcut din biserica afacere.Cum sa vrea unire sa piardă împartă ciolanul?

      Când ac?ionăm. Vreau lideri!

      Toate infrac?iunile pe care le fac preo?ii sunt protejate de biserica. Nu va face nimeni nimic pana nu se va demasca adevărată realitate din sânul bisericii.

      Sunt multe anomalii în toate religiile .Important noi crestinii sa fim uni?i.

      Nu trebuie sa generalizam nu to?i sunt la fel.Primul pas e comunicarea.

      Manifestările extremiste nu rezolva problemele.

      Dacă e?ti profesionist înfiin?ează un DNA al preo?ilor ?i a?a cum se rezolva corup?ia în tara po?i rezolva infrac?iunile de sub umbrela bisericilor.Crestinii î?i doresc o sa recapete încrederea în preo?i.

      A fi o singura turma si un singur Pastor nu inseamna ca nu putem avea opinii diferite. In Biserica Catolica exista 21 de rituri. Chiar daca celebreaza sacramentele in mod diferit nu inseamna ca este ceva gresit. Nu poti veni in Egipt si sa spui voi trebuie sa celebrati Sfanta Liturghie ca la Roma. Ritul Grec este sublim dar nu poate sa fie accesibil tuturor popoarelor. Nu stiu cum ar arata papa Francisc daca astazi ar fi purtat pe un tron cu tiara pe cap. Ar fi foarte caraghios. Credinta trebuie sa fie vie. Numai o credinta vie poate sa aduca ceea ce este necesar pentru zilele noastre. Conciliile si sinoadele nu sunt deasupra Bisericii ci in slujba ei. Daca ar fi invers atunci noua ni s-a pus pumnul in gura. Adica ce astazi Duhul Sfant numai este in Biserica? Noi cei de astazi nu putem veni cu nimic? Nimeni nu spune ca Sfantul Vasile sau Sfantul Grigore nu au fost mari. Oare astazi nu mai exista oameni sfinti?

    Să înțelegem de aici ca Biserica Ortodoxa respinge cu tărie încercările de unificare ale creștinilor?

    Ar trebui explicat, de ce?  

    Ce ii desparte pe catolici de ortodocși si ce este atat de insurmontabil încât nici in epoca asta a globalismului, a internetului si comunicarii, nu se poate găsi ceea ce ne uneste si nu ceea ce ne desparte. 

    Papa Francisc a dat semnale de deschidere spre ecumenism.

    Se pare că, chiar în sânul Bisericii Ortodoxe, exista o mare dezbinare care are la origine orgolii mărunte lumești. 

    1. E?ti foarte realist Alex.Suportam prea multe abera?ii spuse de unii a?a zi?i preo?i. Ar trebui sa vina cineva ?i sa spună cum sa procedam sa fim uni?i.

      Eu sunt în Italia ?i cu toate ca sunt ortodoxa merg la Biserica Catolica.

      Cum sa le explic copiilor ca aceasta biserica nu e buna? 

      De ce trebuie sa suportam acesta competi?ie ?

      Foarte bine vorbe?ti Alex.A?tept noi comentarii de la tine. 

      Eu am un prieten anglican ce nu vrea sa treacă la ortodoxie.Preotul mi a spus sa găsesc un băiat ortodox.Nu pot sa în?eleg de ce e atâta ura împotriva altor religii.

      Cine sa le explice credincio?ilor când fiecare î?i sparge pieptul ca religia lui e mai buna ?

      Ai dreptate dar te ai gândit sa faci ceva care sa I apropie?

      Eu particip la rugăciuni comune cu catolicii ?i cred ca ăsta înseamnă ceva.Dacă fiecare dintre noi ar face ceva eu cred ca va fi bine. 

      Draga Otilia

      Eu am fost de acord cu so?ia un copil la catolici iar altul la ortodoc?i. Am considerat ca adevărată unire vine de la noi crestinii. 

      Al dreptate trebuie spuse lucrurile pe nume ?i atât timp cât exista voin?a se poate rezolva orice problema.

      A

      Toate aceste dispute, tinute cumva la index, nu fac decat sa-i indeparteze pe credinciosi de biserica.

    Nu vedeti padurea din cauza pomilor...Nu are treaba credinta unui crestin de rand cu faptul ca un preot nu e 100% imaculat,ca primeste nu stiu ce bani pentru un serviciu...Fiecare e liber sa isi aleaga preotul care sa ii oficieze serviciul religios . Duhul Sfant lucreaza si prin pacatosi,inclusiv preoti.

    ...Pe de alta parte,aveti grija ce va doriti!Reforma au vrut si Luther ,Calvin si Zwingli si acum,datorita reformei, numaram mii de culte si secte ....

    1. Opinia mea este diferita. Faptul ca a existat un Luter, Calvin, Zwingli etc nu trebuie sa vedem ca ceva negativ. Pana la un punct au avut dreptate iar comunitatile protestante au si o parte pozitiva. Cum putem sa spunem ca lucrurile merg intr-o directie buna cand intr-o tara majoritar crestina problema copiilor abandaonati, a batranilor, a oamenilor aflati in dificultate nu sunt rezolvate? Nu meritam numele de crestin atata timp cat toleram ca in tara sa nu existe compasiune. Ne comportam cu oamenii ca si cu cainii vagabonzi. Trebuie sa ne aratam credinta prin faptele noastre. Sa luam tot ceea ce este bun la ceilalti si sa nu ne consideram impliniti. A crede ca toate sunt bune in credinta ortodoxa si in credinta catolica inseamna sa continuam sa traim in ignoranta inca mii de ani.....

      Teologia protestanta nu da nici doi bani pe problema copiilor abandonati,a batranilor,a saracilor.Alta este filosofia pentru care exista,profitul ,vezi Max Weber ''Etica teologiei protestante''.Totul se reduce la bani si asta e scopul in esenta,restul sunt povesti...De aceea e greu de implementat cu adevarat capitalismul in Ro,o tara majoritar ortodoxa...Capitalism e sinonim cu protestantism.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb