Pentru a răspunde creşterii dinamice a brandurilor LPP pe pieţele din Europa de Sud, LPP Logistics a decis să lanseze încă un depozit dedicat vânzărilor online din această regiune, potrivit unui comunicat al companiei.
Unitatea de 40.000 mp din România este al doilea centru de fulfillment gestionat de LPP Logistics în această ţară, care va permite procesarea suplimentară a până la 400.000 de comenzi pe zi. Amplasarea strategică a depozitului în imediata apropiere a centrului de distribuţie al grupului este crucială pentru consolidarea vânzărilor omichannel ale LPP - va accelera îndeplinirea comenzilor şi va creşte capacităţile operaţionale în regiune.
De mai mulţi ani, producătorul polonez de îmbrăcăminte LPP îşi consolidează prezenţa în Europa de Sud, iar România rămâne una dintre pieţele cheie pentru companie. Creşterea brandului este susţinută atât de extinderea intensivă a reţelei de vânzări, cât şi de dezvoltarea comerţului electronic, inclusiv de popularitatea în creştere a aplicaţiilor mobile. În ultimul an, compania şi-a mărit prezenţa în punctele de vânzare tradiţionale, ajungând la peste 500 de magazine şi, începând cu 2024, a introdus vânzarea online a tuturor mărcilor în Bosnia şi Herţegovina. Văzând un potenţial de creştere suplimentar, compania a planificat deschiderea a încă 200 de magazine în Europa de Sud în acest an. Consolidarea comerţului electronic bazat pe o logistică eficientă şi cea de-a treia investiţie într-un depozit în România vor fi, de asemenea, o componentă esenţială a strategiei omnichannel în curs. Ca răspuns la provocările viitoare, la doar şase luni de la lansarea primului său centru de distribuţie în ţară, LPP Logistics a decis să ofere sprijin suplimentar vânzărilor online.
"Dezvoltarea vizibilităţii mărcilor LPP în Europa de Sud în ultimii ani dă roade sub forma unor rezultate pozitive şi a unor previziuni de vânzări optimiste. Pentru logistică, acest lucru înseamnă necesitatea de a optimiza procesele şi de a le adapta la volumele în creştere, astfel încât, în etapa finală, clientul să se poată bucura de disponibilitatea produselor şi de livrarea rapidă. Pentru a răspunde acestor aşteptări, am decis să lansăm al doilea depozit dedicat vânzărilor online din România, care ne va permite să ne mărim capacitatea operaţională şi să accelerăm onorarea comenzilor. Aceasta este a treia noastră investiţie în România, una dintre ţările cu cea mai rapidă creştere din regiune. Un avantaj incontestabil al acestei locaţii este poziţia sa strategică în raport cu portul Constanţa de la Marea Neagră, care ne permite să ne diversificăm căile de transport şi să primim comenzile grupului direct de la furnizorii asiatici", comentează Sebastian So³tys, preşedintele consiliului de administraţie al LPP Logistics.
LPP Logistics va folosi noua locaţie pentru a eficientiza livrarea comenzilor online către clienţii din România, Bulgaria, Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Grecia şi Ungaria. Facilitatea de 40.000 mp, cu o capacitate de stocare de până la 4 milioane de articole, este situată în CTPark Bucharest West, lângă Bucureşti, în municipiul Bolintin-Deal, în imediata apropiere a centrului de distribuţie, care este sursa sa de aprovizionare.
"Datorită proximităţii sale faţă de centrul de distribuţie şi a cooperării strânse a facilităţilor bazate pe un stoc comun, putem optimiza procesul de livrare a comenzilor online şi accelera răspunsul la nevoile clienţilor. Lansarea celui de-al doilea depozit de comerţ electronic din România ne va permite să gestionăm până la 400.000 de comenzi pe zi. Utilizarea algoritmilor de inteligenţă artificială în procesul de pregătire a comenzilor, datorită cărora putem clasifica produsele în mod corespunzător, ţinând cont de timpul optim de comandă şi de timpul de preluare de către curieri, are, de asemenea, un impact semnificativ asupra reducerii termenelor de livrare", adaugă Daniel Potoczniak, director de logistică pentru comerţul electronic în cadrul LPP Logistics.
Pentru a optimiza procesul de onorare a comenzilor, noul depozit dispune de cinci linii de transport automate de 40 de metri fiecare. Există, de asemenea, planuri de instalare a unui echipament pentru sortarea coletelor, care va simplifica şi mai mult activitatea din depozit. În final, instalaţia va oferi locuri de muncă pentru 1.500 de persoane. Aceasta va include, de asemenea, soluţii durabile, cum ar fi panouri fotovoltaice, un sistem de recuperare a apei de ploaie şi staţii de încărcare a maşinilor electrice. Astfel, se aşteaptă ca unitatea să îndeplinească standardele moderne de construcţie conform certificării BREEAM.
Până la sfârşitul anului 2025, LPP Logistics se aşteaptă să cheltuiască peste 105 milioane de euro pentru dezvoltarea reţelei sale de aprovizionare şi distribuţie, inclusiv o creştere a spaţiului de depozitare la 700.000 mp. Investiţia din România, realizată ca parte a acestor planuri, împreună cu noul depozit de lângă Bydgoszcz, care a fost lansat în luna iulie a acestui an, va permite grupului să exploateze potenţialul de dezvoltare a comerţului electronic în ţară şi în străinătate.