Compania Alstom, care dezvoltă şi comercializează sisteme, echipamente şi servicii pentru sectorul feroviar, va efectua lucrări în valoare de circa 40 de milioane de euro pe subtronsonul Ilteu-Gurasada, în cadrul contractului de modernizare feroviară semnat recent de CFR şi "Consorţiul RailWorks" din care face parte Alstom, potrivit directorului general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, Gabriel Stanciu.
Domnia sa a precizat că termenul de finalizare al proiectului este decembrie 2020.
Subtronsonul Cap Y Ilteu - Gurasada este situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică), legând oraşele Nurnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa, iar termenul de finalizare este decembrie 2020.
Contractul are ca obiectiv modernizarea a 22,34 km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători, cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de construcţii civile pe întreaga distanţă, lucrări de instalaţii de electrificare, semnalizări şi telecomunicaţii, inclusiv GSM-R. În cadrul consorţiului, compania Alstom este direct responsabilă de proiectarea şi implementarea tuturor lucrărilor legate de: sistemul european de semnalizare feroviară ERTMS Nivelul 2, centralizarea electronică şi sistemele de electrificare a căii ferate. Pentru semnalizări, Alstom va furniza soluţia sa de control al traficului ATLAS 200 ERTMS Nivelul 2.
Gabriel Stanciu a declarat: "Acest contract consolidează poziţia de lider a companiei Alstom pe piaţa din România, atât pe segmentul de semnalizări, cât şi în proiecte de electrificare feroviară. Sunt foarte fericit să văd că modernizarea liniilor feroviare face progrese şi că Alstom continuă să fie activ în acest demers. Echipele Alstom vor implementa sisteme de semnalizare ERTMS Nivelul 2, inclusiv GSM-R, centralizare electronică, respectiv electrificare - linia de contact şi substaţia de tracţiune aferente acestui subtronson. Noul proiect vine la momentul oportun, pe finalul unui alt proiect similar, pe tronsonul Micăsasa-Coşlariu. Acest nou contract va asigura o continuitate a activităţii din zonă, făcând foarte eficientă implementarea noului proiect, care poate începe imediat".
Cu privire la sinuciderile şi accidentele de la metrou, Gabriel Stanciu a declarat că acestea ar putea fi împiedicate prin montarea de uşi portpalier şi automatizarea procesului de conducere a trenurilor.
Domnia sa a precizat: "Uşile portpalier în staţiile de metrou sunt singura soluţie tehnică care, combinată cu automatizarea trenurilor, ar elimina 100% suiciderile şi ar asigura un confort climatic mai bun".
Soluţia presupune construcţia unor structuri transparente, din sticlă securizată sau din plexiglas, pe toată lungimea peronului, care ar avea uşi de acces ce s-ar deschide doar când trenul este oprit în staţie.
Compania Alstom este prezentă în România de peste 20 de ani şi deţine poziţii fruntaşe atât pe piaţa de semnalizări, cât şi pe cea de electrificare feroviară. Compania derulează în prezent cinci proiecte naţionale de reabilitare şi modernizare feroviară, precum şi un contract de mentenanţă a trenurilor pentru metroul bucureştean.
Compania a înregistrat vânzări de 7,3 miliarde euro şi comenzi în valoare de 10 miliarde euro în anul fiscal 2016-2017. Alstom are sediul principal în Franţa şi este prezentă în peste 60 de ţări, având un număr de 32.800 de angajaţi.
Contractul Alstom cu Metrorex se ridica la 30-35 de milioane de euro anual, servicii care reprezintă aproximativ 30% din cifra de afaceri a Alstom în România.
1. fără titlu
(mesaj trimis de nelu din darmanesti în data de 15.12.2017, 08:35)
Si se fac si la trenuri pe traseu? Omul cand vrea sa se sinucida o face cu sau fara panourile alea. Ce facem cu trecerile la nivel cu calea ferata fara bariere? Ca si acolo sunt accidente. Ce facem cu cladirile inalte? Cu blocurile de 10 etaje? Cu betivii la volan? Maine poimaine deschide unu usa la avion si sare.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2017, 18:56)
Fabricam ceva trenuri?
Cele din '72 sunt expirate dar circula.
Psd aud ca se gandesc la taxa de poluare, locomotivele le scutesc sau inchid Cfr-ul?