Operatorul german de transport aerian "Lufthansa" nu este interesat să participe la procesul de restructurare - condus de stat - a companiei aeriene italiene "Alitalia", potrivit Reuters.
Directorul executiv al "Lufthansa", Carsten Spohr, a declarat: "Nu vom fi co-investitori alături de guvernul italian într-o companie aeriană aflată în proces de restructurare".
Pe de altă parte, directorul financiar al companiei germane, Ulrik Svensson, a afirmat că "Lufthansa" evaluează în mod continuu dacă toate operaţiunile sale au suficiente sinergii la nivel grup. Afirmaţiile acestuia vin după ce au apărut unele informaţii conform cărora "Lufthansa" ia în considerare vânzarea diviziei sale de catering, LSG.
Luna aceasta, ministrul italian al Dezvoltării Economice, Luigi Di Maio, a lansat un nou plan industrial public-privat pentru "Alitalia", înainte să fie atins termenul de 31 octombrie pentru primirea ofertelor de la posibili investitori în compania aeriană.
Operatorul de transport este în administrare judiciară din mai 2017, după ce a intrat în faliment din cauza datoriilor de circa trei miliarde de euro, potrivit documentelor legale afişate pe website-ul companiei.
Chiar şi în această situaţie, compania şi-a derulat operaţiunile datorită unui credit punte de 900 de milioane de euro a cărui maturitate a fost extinsă de guvernul anterior, condus de premierul Paolo Gentiloni.
Planul lui Di Maio presupune crearea unei noi companii cu un capital iniţial de 1,5-2 miliarde de euro şi trei acţionari: Ministerul de Finanţe din Italia, compania feroviară de stat "Ferrovie dello Stato" (FS) şi "un partener industrial internaţional important".
Întrebat dacă existenţa a doi acţionari de stat ar putea încălca normele europene privind ajutoarele de stat, Di Maio a răspuns că guvernul său anticipează că acţionariatul de stat va fi similar cu cel al Franţei, care are în proprietate 14,3% din "Air France".
În iunie anul acesta, "Alitalia" a raportat că veniturile per pasager au sporit cu 10,6% faţă de aceeaşi lună din 2017. Creşterea a fost generată de toate segmentele de zbor pe care operează compania: naţional, internaţional şi intercontinental.