"LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton" SA (LVMH), cel mai mare producător mondial de articole de lux, a fost afectat de slăbirea consumului din Asia, în trimestrul al doilea din acest an, drept pentru care anunţă câştiguri în scădere pentru primul semestru din acest an.
Câştigul obţinut de LVMH din operaţiunile recurente s-a redus cu 5% în primele şase luni din 2014, la 2,58 miliarde euro (3,5 miliarde dolari). Analiştii anticipau 2,76 miliarde euro.
Directorul financiar al companiei franceze, Jean-Jacques Guiony, a declarat: "Cererea din Asia a slăbit destul de semnificativ în trimestrul al doilea, în principal din cauza încetinirii avansului cheltuielilor făcute de chinezi pe plan intern şi în afara graniţelor".
Vânzările organice ale companiei au scăzut cu 11% în Japonia, în trimestrul al doilea, după un avans de 32% în trimestrul întâi. Situaţia a fost determinată de majorarea cu 3 puncte procentuale a TVA, în ţara asiatică.
Vânzările totale ale LVMH au crescut cu 3% în semestrul întâi, la 14 miliarde euro. Analiştii anticipau 14,2 miliarde euro. Divizia LVMH de modă şi articole din piele şi-a majorat vânzările cu 4%.