Creditul acordat rezidenţilor din zona euro a crescut cu o rată anuală de 2,7% în noiembrie 2015, după un avans de 2,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri anuale de 7,8% a creditului guvernamental şi a unui avans de 1,2% a creditului neguvernamental. Creditul acordat gospodăriilor populaţiei a crescut cu o rată anuală de 1,9%, în condiţiile în care creditul de consum a crescut cu o rată anuală de 3,5%, iar creditul ipotecar şi-a accelerat creşterea anuală până la 2,1%, de la 2% în luna anterioară. Creditul acordat companiilor nefinanciare a crescut cu o rată anuală de 0,9%, după un avans de 0,5% în luna precedentă.
(sursa: BCE)
Creditul acordat gospodăriilor din Suedia şi-a accelerat creşterea anuală în noiembrie 2015, până la 7,3%, de la 7,2% în luna precedentă, în condiţiile în care soldul creditului a ajuns la 3,279 trilioane SEK, pe fondul unei creşteri cu 222 miliarde SEK faţă de noiembrie 2014. Creditul ipotecar a crescut cu o rată anuală de 8,2%, până la 2,673 trilioane SEK, iar creditul de consum şi-a accelerat creşterea anuală până la 3,1%, de la 2,8% în luna anterioară. Creditul acordat companiilor nefinanciare şi-a accelerat creşterea anuală până la 4,2%, de la 3,3% în luna precedentă.
(sursa: SCB)
Preţurile de consum din Belgia şi-au menţinut creşterea anuală la 1,5% în decembrie 2015, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%, după un avans de 0,1% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 2%, de la 2,4% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,1%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 2%, de la 2,3% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,5%.
(sursa: Statistics Belgium)
Vânzările retail din Italia şi-au accelerat creşterea anuală în octombrie 2015, până la 1,8%, de la 1,5% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%, după un declin de 0,1% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 1,6%, de la 2,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,8%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 2,1%, după un avans de 1% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%.
(sursa: Istat)
Încrederea producătorilor industriali din Olanda a scăzut în decembrie 2015, pe fondul declinului aşteptărilor privind activitatea viitoare. Indicele încrederii a scăzut până la 3, de la 4 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele aşteptărilor privind activitatea viitoare a scăzut până la 4,5, de la 6,9 în luna anterioară. Indicele comenzilor noi a scăzut până la 3,1, de la 3,2 în luna precedentă, iar indicele stocurilor a scăzut până la 1,3, de la 2 în noiembrie 2015.
(sursa: CBS)
Încrederea în economia Cehiei a crescut uşor în decembrie 2015, pe fondul creşterii încrederii la nivelul producătorilor şi consumatorilor. Indicele agregat al încrederii a crescut până la 11,7, de la 11,1 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii companiilor a crescut până la 13,3, de la 13,1 în luna anterioară, iar indicele încrederii consumatorilor a crescut cu 2 puncte, până la la 5.
(sursa: CZSO)