Creditul acordat gospodăriilor din Suedia şi-a menţinut creşterea anuală la 0,4% în luna februarie 2024, pe fondul unei stagnări lunare, după o creştere de 0,2% în luna anterioară. Creditul ipotecar şi-a menţinut creşterea anuală la 0,5%, pe fondul unei stagnări lunare, iar creditul de consum şi-a menţinut creşterea anuală la 2,5%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,4%. Creditul acordat companiilor nefinanciare a scăzut cu o rată anuală de 1,4%, după o scădere de 1,1% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%. (SCB)Indicele încrederii în perspectivele economice ale zonei euro a crescut în luna martie 2024, până la 96,3 puncte, de la 95,5 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii consumatorilor a crescut până la -14,9 puncte, de la -15,5 puncte. Indicele încrederii pentru UE a crescut cu 0,7 puncte, până la 96,2 puncte, pe fondul unei creşteri a încrederii consumatorilor până la -15,2 puncte, de la -15,8 puncte, iar indicele încrederii în economia României a înregistrat o creştere de 2,1 puncte, până la 103,7 puncte. (Comisia Europeană)Volumul vânzărilor retail din Spania şi-a accelerat creşterea anuală în februarie 2024, până la 1,9%, de la 0,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,5%, după o scădere de 0,4% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 1,4%, după o scădere de 1% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,7%, iar vânzările de produse nealimentare crescut cu o rată anuală de 4%, după o creştere de 1,8% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%. (INE Spain)Volumul vânzărilor retail din Germania şi-a accelerat declinul anual în februarie 2024, până la 2,7%, de la 1,2% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare neaşteptate, de 1,9%, după o scădere de 0,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 2%, a 32-a scădere consecutivă, după o scădere de 0,6% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,7%, iar vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 2,6%, pe fondul unei scăderi lunare de 1%. Destatis)Încrederea producătorilor industriali din Olanda a scăzut în martie 2024, până la cel mai redus nivel din ultimele 4 luni. Indicele încrederii a coborât la -4,8 puncte, de la -4,2 puncte, în condiţiile în care indicele aşteptărilor privind activitatea viitoare a scăzut până la 3,5 puncte, de la 4,6 puncte. Indicele comenzilor noi a crescut până la -11,4 puncte, de la -11,9 puncte, iar indicele stocurilor a scăzut până la -6,7 puncte, de la -5,3 puncte. (CBS)Volumul vânzărilor retail din Lituania, exclusiv automobile, a crescut în februarie 2024 cu o rată anuală de 2,2%, după o scădere de 0,8% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,7%, după un avans de 0,6% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 3,5%, după o creştere de 1,1% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 3,3%, după o scădere de 0,3% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 2,1%. (Statistics Lithuania)
Macro Newsletter 29 Martie 2024
Ziarul BURSA #Macroeconomie / 29 martie