Profesorul de istorie Paul Robinson, de la Universitatea din Ottawa, a scris recent un editorial pentru reţeaua media RT (Russia Today) în care arată că "un război între Rusia şi Ucraina este posibil doar dacă Ucraina atacă prima".
"Adevăratul pericol nu este o invazie rusească în estul Ucrainei, ci interpretarea greşită a semnalelor de susţinere din partea Americii, care ar putea fi considerate un îndemn la asalt împotriva rebelilor din Donbass", subliniază profesorul Robinson.
Se pare că semnalele de susţinere ale Americii au fost deja interpretate greşit. După declaraţia preşedintelui Biden referitoare la "sprijinul neclintit", administraţia prezidenţială de la Kiev a găsit de cuviinţă să declare război Rusiei.
Oare poate fi interpretată altfel semnarea Decretului 117/2021, din 24 martie 2021, de către preşedintele Zelensky, unde este prezentată "Strategia pentru de-ocuparea şi reintegrarea teritoriilor temporar ocupate ale Republicii Autonome Crimeea şi a oraşului Sevastopol"? Guvernul de la Kiev trebuie să stabilească planul de acţiune pentru implementarea strategiei, care include şi intrarea ţării în NATO.
Imediat exerciţiile militare ale Rusiei au căpătat o altă dimensiune şi a fost accelerată trimiterea trupelor şi armamentului către graniţa cu Ucraina. Cu toate acestea, numărul soldaţilor participanţi este încă departe de cel înregistrat cu ocazia manevrelor Vostok-2018 din Orientul Îndepărtat, de circa 300.000, cărora li s-au alăturat unităţi militare din China şi Mongolia.
Secretarul General al NATO, Jens Stoltenberg, a ales să ignore "amănuntul" reprezentat de decretul prezidenţial 117/2021. "Acumularea considerabilă a forţelor armate ale Rusiei este nejustificată, neexplicată şi foarte îngrijorătoare", a precizat Stoltenberg în cadrul unei conferinţe de presă comune cu Dmitro Kuleba, ministrul de externe al Ucrainei.
Într-o convorbire cu Angela Merkel şi Emmanuel Macron, preşedintele Putin a subliniat că "dacă ucrainenii lansează o ofensivă militară în Donbass sau Crimeea, vom distruge Ucraina".
Toate "zgomotele" pe care le fac cei doi "aliaţi" din Vest nu valorează nimic şi nu conving pe nimeni, în special pe ruşi, iar Angela Merkel nu poată să-i ceară nimic imperativ lui Vladimir Putin. Dacă se doreşte transmiterea unui mesaj puternic Moscovei, de ce nu se opresc importurile de gaze şi petrol din Rusia, care ar trebui să reprezinte o lovituri fatală pentru "o staţie de benzină care se preface că este o ţară", după cum spunea odată senatorul John McCain?
Oare a fost înţeles pe deplin mesajul transmis de Putin? Este prea devreme pentru un verdict, deşi au apărut o serie de declaraţii conciliatoare din partea oficialilor de la Kiev, iar cele două nave americane care ar fi trebuit să intre în Marea Neagră au rămas în Mediterană.
La apariţia primelor ştiri privind masarea trupelor ruseşti la graniţa Ucrainei, analistul american Martin Armstrong a subliniat că "administraţia Biden a împins Ucraina să declare că vor recupera Crimeea astfel încât să declanşeze un conflict care să justifice închiderea magistralei de gaze către Germania".
Pe fondul creşterii tensiunilor din jurul Ucrainei, publicaţii din Asia, precum Nikkei Asia sau Asia Times, au publicat editoriale în care a fost abordată o problemă crucială: multe ţări din Pacific şi Estul Europei aşteaptă cu îngrijorare să vadă dacă America îşi va proteja vasalii.
Orice altceva în afara unui răspuns afirmativ necondiţionat va conduce la o pierdere masivă a influenţei Statelor Unite în cele două regiuni.
Andrei Raevsky, fost analist militar pentru ONU la Geneva, scrie pe blogul său, The Saker, că "Vestul a decis deja că Rusia este agresorul", însă "nicio ţară NATO nu va trimite trupe contra Rusiei".
În opinia sa, un atac asupra forţelor Rusiei va declanşa un contra-atac nu doar împotriva unităţilor militare direct implicate, ci şi asupra centrelor de comandă şi decizie, iar opinia este susţinută de declaraţiile din februarie 2021 ale preşedintelui Vladimir Putin în cadrul discursului anual despre starea naţiunii.
"Acum, cel mai mare pericol este ca politicienii vestici să-l interpreteze greşit nu doar pe Putin, ci să interpreteze greşit toată Rusia", mai scrie Raevsky.
O idee despre dimensiunea unui contra-atac al Rusiei este oferită de analistul militar Andrei Martyanov pe blogul său şi în cartea "The (Real) Revolution in Military Affairs", apărută în toamna anului 2019.
"În scenariul abstract al unui război convenţional al NATO împotriva Rusiei, marina americană nu va putea apropia portavioanele la mai puţin de 2.000 de kilometri de coastele Rusiei", scrie Martyanov în carte şi accentuează faptul că "elitele vestice au mari dificultăţi de înţelegere a epocii rachetelor".
Tocmai din acest motiv, aceste aşa-numite elite cred că se află la adăpost în Washington, Londra sau Bruxelles în cazul unui conflict convenţional.
"Nimic nu este mai puţin adevărat", avertizează analistul militar rus, iar siguranţa personală la mare distanţă în spatele frontului nu este decât un mit.
"Centrele decizionale vor fi atacate şi anihilate dacă vor decide să declanşeze un conflict global", mai arată Martyanov, iar acesta a fost şi avertismentul preşedintelui Putin.
Mai recent, Martyanov a scris pe blogul său că "America nu a luptat niciodată un război având centrele de comandă şi control sub atacuri susţinute".
Avertismentele vin chiar şi de la instituţia parlamentară Congressional Budget Office (CBO). Într-un raport din februarie 2021, "National Cruise Missile Defense: Issues and Alternatives", se arată că apărarea teritoriului american în faţa atacurilor cu rachete de croazieră (LACM, Land-Attack Cruise Missiles) este deosebit de costisitoare şi are o eficienţă redusă.
În opinia autorilor raportului, cea mai bună cale de apărare împotriva LACM este eliminarea lor la sursă, adică detectarea submarinelor sau avioanelor purtătoare.
Pornind de la hărţile prezentate în raportul CBO, Andrei Martyanov demonstrează că este aproape imposibilă determinarea densităţii de probabilitate a locaţiei, în condiţiile în care forţele navale ale Rusiei sunt dotate deja cu noua variantă a rachetei Kalibr 3M14M, a cărei rază de acţiune este de circa 4.500 de kilometri. Harta prezentată în raportul CBO include doar distanţe de până la 2.000 de kilometri.
Mai mult, Martyanov subliniază că atacurile cu rachete supersonice şi hipersonice pot veni de la submarine sau avioane care nu trebuie să părăsească spaţiul maritim sau aerian rusesc.
Pentru a evalua ce "greutate" au declaraţiile preşedintelui american în faţa oficialilor de la Kremlin, în special a preşedintelui Putin, este deosebit de instructiv un interviu recent acordat publicaţiei elveţiene Die Welt Woche de Mike McCormick, fost stenograf la Casa Albă timp de 15 ani, dintre care 6 ani a fost stenograful vicepreşedintelui Biden.
"Liderii mondiali i-au arătat foarte puţin respect lui Biden", a precizat autorul cărţii "Joe Biden Unauthorized: And the 2020 Crackup of the Democratic Party", însă dezastrele diplomatice au apărut rareori în presă, deoarece "Biden ştia cum să joace jocul".
Prima deplasare externă a lui McCormick în calitate de stenograf a lui Biden a fost la Moscova, în 2011, iar atunci "Putin l-a umilit în public pe Biden", în condiţiile în care vicepreşedintele american dorea să facă o impresie deosebită asupra publicului de acasă în ceea ce priveşte "expertiza sa în politica externă".
În timp ce Biden încerca să se laude cu buna sa cunoaştere a istoriei Rusiei, camerele de televiziune au fost închise, iar preşedintele Putin le-a cerut ziariştilor să părăsească încăperea.
"Tactica premeditată a lui Putin l-a lăsat pe Joe Biden fără cuvinte şi profund umilit într-o întâlnire critică", iar "vicepreşedintele american arăta ca un peşte extenuat pe fundul unei bărci în încăperea puţin luminată".
"El nu înţelege cum îl privesc liderii mondiali", a mai declarat Mike McCormick, în opinia căruia Biden nu are calităţile necesare pentru a fi preşedinte.
La fel de puţin probabilă este şi înţelegerea faptului că relaţiile cu Federaţia Rusă trebuie reconstruite pe baze complet diferite.
"Nu vom ajunge niciodată la o înţelegere cu ei deoarece nu vom fi de acord să ne prăbuşim. Nu vom ajunge niciodată la o înţelegere cu ei deoarece nu vom fi de acord să ne predăm armele nucleare. Nu vom ajunge niciodată la o înţelegere cu ei deoarece nu vom fi de acord să ne uităm interesele naţionale şi se ne uităm istoria", a declarat într-o emisiune televizată Margarita Simonian, redactor-şef al reţelei media RT.
Astfel de opinii par să fie larg răspândite în rândul populaţiei Rusiei.
În aceste condiţii, dincolo de declaraţiile goale despre sprijinul neclintit sau anunţarea unor sancţiuni la fel de goale, ce poate face America pentru a-şi păstra relevanţa şi să ofere vasalilor săi măcar un minim sentiment de siguranţă?
Poate să adopte o altă cale, în linie cu recomandarea recentă a lui Henry Kissinger privind acceptarea tranziţiei către o lume multipolară?
1. Povesti
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 00:24)
Multe cuvinte care incearca sa ascunda rugina care acopera la propriu si figurat grosul armatei rusesti.
Americanii se joaca cu ei chiar la granita , obligandu-i sa cheltuie bani pe care nu-i au.
Rusia e o tara inchisa, fara prieteni sau aliati. Toate prezentarile de "noi rachete si avioane" ma duc cu gandul la Coreea de Nord.
1.1. Te înșeli prietene (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 19.04.2021, 06:34)
Te înșeli prietene, Rusia are cele mai bune rachete din lume, poate distruge America și toți acoliții ei în secunda doi...iar portavioanelor americane nu vor face fata submarinelor rusești care pot naviga lejer in sir înghețate.
Plus că America e praf la democrație, mai nou și nu va avea susținerea poporului.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 08:06)
Plus ca Rusia are o democratie beton ...
1.3. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 19.04.2021, 08:13)
...
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 19.04.2021, 09:11)
Mai patriotule antiamerican, asa te-a invatat doamna sa vorbesti? Mama ta stie ca te exprimi nerusinat? Sau presari obscenitati special ca sa te lauzi ca ai fost cenzurat politic?
1.5. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 19.04.2021, 09:48)
...
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 19.04.2021, 11:07)
Hâș!
1.7. Ba, deloc (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Cristi în data de 19.04.2021, 16:54)
Du-te cu vaca, amice. De unde ar putea Rusia sa-si lanseze "cele mai bune rachete din lume"? De pe ce avioane, de pe cate submarine? O mare putere de tinichea, care nu-i in stare sa-si faca un portavion decent. Si sa ma lasi cu doctrina ruseasca, care e, chipurile, pur defensiva. Singurul colt al teritoriului american pe care ar putea sa-l loveasca, teoretic, e cel pe care traiesc renii, adica Alaska. Dar numai daca lanseaza de pe malul rusesc al stramtorii Behring, ca altfel n-au nicio sansa.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 01:33)
Se făceau de râs dacă intrau cu distrugătoarele în Marea Neagră. Și de fapt s-ar putea ca miza zăngănitului de arme să fieTaiwanul.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 15:26)
RPC diferit FR
imi cer scuze ca va atrag respectuos atentia...
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 04:57)
fara o schimbare radicala a valorilor sociale ne vom invarti in jurul cozii, poate, poate o vom prinde!
4. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 19.04.2021, 08:04)
...
4.1. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 19.04.2021, 08:17)
...
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 09:03)
Mai bine ne-am gandi la noi.Intr-un conflict suntem cei mai vulnerabili.Rachetele americane de la noi ,sunt un pericol imens pentru rusi Deci este esential pentru ei sa le distruga sau sa incerce acest lucru.Si iata cum ,asa cum in urma cu decenii plecam la lupta contra rusilor.Experienta noastra din razboiul contra lor este trgica.Mai bine ne-am inchide in carapace si am trai linistiti:dar acwest lucru nu e posibil si unii si altii au nevoie de Romanica,nu pentru militarii care se joaca de-a razboiul ci pentru resurse si sclavi.Iar bravii si vitejii nostrii conducatori sunt lingai orbi si interesul national ,pentru ei este NUL-ZERO ,sunt pur si msimplu lingai.Vor venii altii care tot lingai vor fi caci asa suntem noi.Noi indepartam conducatorii iubitori de neam,ca nicaieri in lume.Vai de noi si de noi.
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 15:33)
"Rachetele americane de la noi ,sunt un pericol imens pentru rusi"
nu va suparati ca ma amestec si eu in consideratiile experte de aici, dar
de ce doua "baterii " de rachete antiracheta - evident ca stiti DE CE sunt fara focos nuclear- sunt un PERICOL IMENS pentru FR?
Imi scapa motivul si poate ne luminati si pe noi restul.
Cu multumiri pentru timpul pierdut
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 09:33)
Foarte buna ilustratia! Precis ca e gandita de Make.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 12:30)
Pentru ca explicatia de sub ilustratie sa fie conforma cu desenul ar trebui inversata culoarea balaurilor - cavaler negru ,balaur rosu si viceversa ! O mica si sugubeata modificare fata de iconografia clasica !
6. previziune
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 19.04.2021, 12:20)
forte armate din teritoriile secesioniste ucrainiene (cele din est) se vor bombarda singure pentru a creea 'cassus belli'.
Rusia se va simti invitata sa intervina.
- - -
in afara previziunii, un moment de inspiratie (dar nu te natura intuitiva):
urmariti 23 aprilie 2021 (vineri) - e ziua Sf. Gheorghe , purtatorul de biruinta, In iconografia statala a Rusiei , Sf Gheorghe e preluat ca simbol vizual.
Ma gandesc... sa nu le vina idei rusilor sa sarbatoreasca intr-un mod personal ziua de 23 aprilie.
dar repet: acest fragment fata de cel anterior e o idee personala, nu e previziune.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 12:58)
la incendiu vecinul sare sa stingi casa si nu fratele care este la naiba
8. Ne ataca cineva?
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 13:07)
De cine trebuie sa ne protejeze America? La nemti si austrieci ne-am bagat singuri argati. La francezi suntem pe cale...
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 13:30)
De rusi.
8.2. Ne ataca rusii? (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 15:47)
Ne-au atacat vreodata rusii in isoria noastra?
8.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 16:02)
Basarabia , iti spune ceva? Ocuparea ei pentru tine evident nu este razboi, scuze.
8.4. Minte putina, claxon tare (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 16:39)
Tie iti spun ceva nordul Bucovinei, tinuturile Herta, Hotin si regiunea Ismail din Basarabia ? Basarabia nu are frontiera cu Rusia.
8.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 17:12)
"Ne-au atacat vreodata rusii in isoria noastra?"
Aceasta era intrebarea la care am intervenit....
Stii istoria, chestia cand vorbim de Rusia, Uniunea Sovietica, etc.
Istoria este pentru unii refulare si pentru alti prilej de tinere aminte...
Frontierele nu erau in discutie draga minte putina, claxon tare.
Daca vrei ceva despre R si frontiere intreaba radio Erevan....
8.6. Hop si tu cu bicicleta ta. (răspuns la opinia nr. 8.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 17:36)
Tocmai ca stiu istorie. Ai claxonat ce ai claxonat dar tot nu ai raspuns la intrebarea daca ne-au atacat rusii vreodata. De tinere aminte ar fi preferabila istoria corecta, necoafata
8.7. ? (răspuns la opinia nr. 8.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 18:35)
Pai de 1812 si Moldova rupta in doua, ai auzit camelonule draga ca tot iti schimbi coafura si numele dar atat.....
Atunci dupa razboaiele ruso-turce , de regiuni si frontiere nu mai discutam ca geografia nu e punctul tau tare ca si istoria de altfel...
De Fantana Alba ai ceva informatii ?
De "ocupatia" de aici a prietenilor tai dupa WW2, mana in mana cu AP, GGD, etc . , ceva ganduri?
Scuze pentru un raspus tardiv dar cred in decenta si daca cineva considera ca genocidul si ocupatia unor teritorii, stricto sensu, e o bagatela ce nu se compara cu un razboi.....
Deci am fost ocupati de rusii care nu ne-au atacat , decat asa un pic , dupa Stalingrad , dar aia nu se pune , ca eram cu prieteni cu germanii in retragere si noi am fost primii...
Evident nu vrem razboi cu rusii , sau cu nimeni, fereasca Domnul de asa ceva, dar nici prieteni foarte buni nu suntem dupa +140 de ani de relatii pe care sigur le doream altfel , dar cam este clar ca nu este "meritul" nostru!
Nu are rost sa ardem internetul chiar daca paradigma razboiului modern a suferit mutatii importante care schimba notiunea definitiei starii de conflict, asa ca fiecare dupa constiinta si cunostintele lui...
8.8. Propaganda ieftina (răspuns la opinia nr. 8.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 19:45)
Insinuari abile dar la intrebarea.daca ne-au atacat rusii vreodata tot nu raspunzi. Si totusi pretinzi ca asta ti-a starnit claxonul.
8.9. raspuns popagandei ieftine (răspuns la opinia nr. 8.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 20:42)
Pai scuze , dar ori ai probleme cu vederea, ori cu limba romana, citez din clasici in viata , adica eu -hahaha-
"...rusii care NU ne-au atacat , decat asa un pic , dupa Stalingrad , dar aia nu se pune ,..."
Am reactionat asa pentru ca vezi tu baietas -dupa exprimare si continut-pentru familia mea si multi alti romani ocupatia sovietica si comunismul au insemnat un lung sir de tragedii , asemeni cu ororile razboiului , evident un personaj suficient , nu are cum sa inteleaga dramele istoriei si isi permite sa fie doct si doar atat.
Asta e istoria, draga propaganda ieftina, apropo tot istorie adevarata sunt ocupatia si genocidul care vad ca sunt minore si apa de ploaie pentru un romanas ca tine, ca nu ai nici un claxon inteligent despre "nimicurile" astea!
Ce spuneai?
In locul tau cand vorbesc despre istoria recenta a neamului meu numai din cartile de scoala si de pe Google ...
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 13:12)
Rușii cu ucrainienii sunt asemenea moldovenilor și muntenilor învrăjbiți de Imperiul Otoman.
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 14:19)
cu cat te plateste ma Rusia?
cate ruble per comentariu ? 100 ? 50 ?
10. Dupa
(mesaj trimis de sabin în data de 19.04.2021, 14:09)
ce am citit "articolul" i-am sunat urgent pe copiii mei sa vanda tot si sa vina urgent acasa! I-am prevenit ca America va fi distrusa de armele "ultramoderne" rusesti si e mai bine sa fim toti impreuna acasa...Aici suntem in siguranta...
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 15:37)
fain, da zi si la CIA sa stie si ei saracii...poate "vine" mai multi aici si "aduce" $ multi la noi...
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 14:28)
Motorul creșterii și progresului în SUA a fost migrația oamenilor din Europa spre SUA. Acum majoritatea celor care migrează în SUA provin din Mexic și alte țări exotice. Nu degeaba voia Trump să construiască un gard zdravăn la frontiera cu Mexicul. Prăbușirea Imperiului Roman a pornit din interior și a fost desăvârșită de popoarele migratoare.
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 16:45)
La astia din Mexic si alte tari exotice stramba din nas.Doar Merkelita este atat de inteligenta incat a chemat un milion de specialisti din tarile arabe.Acum ii paseaza altora.Capra bese si oaia poarta rusinea!
12. Prostii de la propaganda rusă.
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 14:51)
Ce inepții, cică ucrainenii or sa atace primii, cat de prost să fii că să debutezi asemenea inepții.
Rușii vor susține că au văzut ei că a deschis focul un soldat ucrainean și vor ocupa Ucraina în cel mult 2 săptămâni, când va veni ordinul de la dictator, nu contează deloc ce fac sau nu fac ucrainenii.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.04.2021, 00:24)
Ucrainienii fac destule.
Prin oprirea apei către Crimeea şi încordarea muşchilor ruginiţi la marginea zonelor separatiste, ucrainienii dovedesc faptul că sunt suficient de proști încât să nu priceapă faptul că sunt folosiți/sacrificați pe post de pion.
Pe lângă asta, le oferă pe tavă rușilor un motiv pentru a rezolva definitiv problema în zonă.
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 15:03)
Imperiul Roman a avut nevoie de cucerirea Daciei pentru a-și amâna prăbușirea. Competiția cu, China este foarte dură. Este nevoie de cucerirea Rusiei.
13.1. Incomplet (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de Campanella în data de 19.04.2021, 15:37)
Ce-au vrut să spună cei cu comentariile eliminate? Ar trebui să avem o imagine completă, măcar un rezumat, d-le Make.
Dincolo de această imagine, credeți că există efectiv riscul de a avea o frontieră comună cu Rusia?
Mai presus de orice, sunt interesat de perspectiva unei uniri cu Moldova: ar fi un eveniment probabil sau măcar posibil? Mi-l doresc din tot sufletul și chiar ar putea fi cel mai important eveniment din timpul vieții noastre, după căderea Cortinei de Fier.
13.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 15:38)
la mama Omida ai incercat?
13.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 15:43)
cine?
sa stiu unde plec : la NY sau in Beijing, ca daca e Moscova , geaba lacrimi ca nu crede...
14. fără titlu
(mesaj trimis de Adevărul istoric în data de 19.04.2021, 17:51)
Crimeea nu e tocmai o provincie ucraineană, decât administrativ, în vremea republicii sovietice după 1960.
La fel Estul si sudul Ucraine i, au fost teritorii tinand direct de Rusia, doar sub Lenin au deveni parte a republicii sovietice Ucraina.
Cata vreme Ucraina post-sovietica a fost un stat dual, un fel de federație nedeclarata, totul a fost ok, la un moment dat Vestul a rupt acest echilibru.
În rest, să ne rugăm pentru pace.
14.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 18:47)
Corect!Vestul sălbatic i-a incitat pe ucrainieni iar aceștia au picat în cursă.Nu s-au gândit nicio clipă că primeau gaz rusesc aproape moca,că pe timpul URSS o duceau bine în timp ce alții o duceau rău....Rusia e ca un animal sălbatic.Trebuie să îi lași spațiul de siguranță.La fel se întâmplă și cu China.Hong Kong-ul și Taiwanul ar fi fost în regulă,însă dacă americanii vor să intre în coasta lor!Americanii ar permite asta dacă ar fi în locul chinezilor și rușilor?Oricum,joacă cu mâinile murdare și se dau mari democrați și capitaliști.
14.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 20:46)
Si daca dupa Ucraina in spatiul de siguranta vine Romania , ce faci, ca de NATO si SUA esti scarbit vad?
14.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 22:22)
Nu compara tu situatia.Cu ucrainienii au alte socoteli de impartit.Nu-i agreez eu pe rusi,in general poporul nostru nu-i agreeaza dar te pui in situatia lor pentru a intelege.Cum actioneaza un animal salbatic incoltit?
15. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 21:29)
Oamenii au tendinta de a se uita la lucrurile pe care si le doresc: "Da, imi place asta. O vreau."
Dar cand ne uitam la (lucruri / actiuni / etc) ce NU DORESC folosesc tot atata ENERGIE, poate chiar mai multa (Exemple istorice in toate razboaiele purtate, energia si resursele folosite /consumate, etc cu mult exponential si pierdere inutila a ageneratiei viitoare in inovatie, etc), pe ideea ca pot DISTRUCE sau ELIMINA acel LUCRU (Rau / Incomod / Nedorit / ETC forma negativa combatuta cu alta forma negativa = mereu se vor respinge si nu se vor apropia; chiar daca ciclic se vor respinge atat de distantat iar in punctul de ciocnire va genera ciclic dezastru va dura iar alti zecii sute de ani in care lucrurile negative se vor apropiaa iar, dar nu atrase de polaritate ci de propia energie negativa de a distruge alta nergie negativa).
In societatea noastra ne multumim sa LUPTAM impotriva cancerului, impotriva saraciei, impotriva drogurilor, lupta impotriva terorismului, lupta impotriva violentei.
Ne LUPTAM cu tot ce NU dorim (dar natura si universul ne contrazic aciunile repetitive, NEGATIVE de a inlatura / eradica alte lucruri Negative).
Cream lucrurile asupra carora ne concentram (exacerbam tensiunile negative atunci cand ne concentram sa le elimina tot prin forme negative; ele nu dispar! Dispar poate participantii la actiunea negativa pe atxul timpului, dar energia negativa se va apropia conflictual daca nu exista o forma de energie pozitiva - care sa echilibreze / apropie).
Daca suntem foarte suparati din cauza unui razboi, sau a unui conflict sau suferinte, noi adaugam energie la acea situatie. Ne fortam si acest lucru doar creeaza rezistenta.
- Lucrurile la care rezistam persista. - (atat negative cat si pozitive)
Motivul este ca daca rezisti, spui: Nu vreau acest lucru.
Avem o puternica reactie emotionala: Nu-mi place acest sentiment. (energia negativa emanata)
Dar tu atragi acest lucru pana in momentul conflictual.
Miscarea anti-razboi creeaza razboi.
Miscarea anti-drog a creat mai multe droguri. (limitarea, constrangerea, controlul... generaza tensiuni opuse intentiei curate / sincere /principale).
Pentru ca ne concentram pe ce NU dorm (droguri), nu pe ce NE dorim (tineri educati, inclusi in programe sociale de dezvoltare, institutii capabile sa filtreze socul ceneratiei ciclice de youth unemployment ce cade ciclic - si odata cu ei si comportamentele anti sociale perpetuate ciclic la adolescenta; tineti cont de faptul ca toate natiile trec ciclic, ca pondere in totalul populatiei, in perioada de adolescenta si razvratire - moment in care in societate sunt episoate ciclice de haos si razvratire, pana cand valul social incepe sa isi ocupe rolul iar in societate).
Folosim toata energia pe ce NU DORIM (asupra problemei si nu a cauzei) in loc sa o folosim pe ce NE DORIM. (iar acest lucru se observa in toate cartile de istorie; inca nu am reusit sa facem - global - un salt emotional de constientizare mai profunda a comportamentelor ciclice pe care le declansam).
In loc sa ne concentram pe: incredere, iubire, viata abundenta, educatie, pace, etc.
Pana si Maica Tereza a inteles profunzimea acestei probleme perpetuate ciclic; refuzand sa participe la intalniri anti-razboi. Dorind sa fie invitata doar la cele pentru pace.
Ea a inteles profunzimea dorintei a celui de sus.
Deci:
Daca esti anti-razboi, trebuie sa fii pro-pace. Daca est impotriva unui politician fii pro oponentului. Nu consuma energie negativa sa distrugi ceea ce consideri ca fiind negativ pentru tine. Alege sa sustii lucrurile pozitive ce pot inabusi, inlatura, curata, rezolva, etc negativ.
Natura are modul ei frumos de a rezolva lururile.
Stim ca sunt cazuri in care candidatul votat /ales este tocmai cel care nu e dorit de oameni (caci oamenii se concentraza pe negatie, nu merg la vot, nu vor sa voteze, in massmedia premergator alegerilor se emana foarte mult negativism cu intentie clara de a descuraja si manipula votantii).
Toata energia si toata atentia (negative sau pozitiva) este emanata de la conducrea unei tari pana la nivelul portarului de la spital (mai ales cand massmedia joaca un rol extrem de grav in perioade de crize economice / politice /umanitare, in timp ce ei capitalizeaza profituri uriase pe seama energiei emanate in societate).
Trebuie sa ne concentram asupra a ceea ce dorim si nu invers.
Ce ne dorim din situatia actuala, respectiv aceasta tensiune militara?
Cu cat o sa ne concentram pe problema cu atat o sa declansam ciclic alta tensiune militara.
Cu ct se vorbeste mai mult despre ceea ce NU se doreste sau cat de rau e acel lucru, citesti aceste lucruri tot timpul si spui cat e de rau, practic ampligici problema (respectiv masmedia stie foarte bine despre ce este vorba).
Da trebuie sa fii la curent dar nu sa fii in curent (inundat in negativism sau in teme ce se axeaza doar pe probleme si nu pe solutii).
Cand Vocea si Viziunea interioara devin mai profunde, clare si puternice decat opiniile exterioare, detii controlul.
Global avem LIDERI ce au strangeri de Mana MOALE, ei sunt declansatorii conflictelor globale!
Din acest motiv se intorc cicli la arme!
Si o sa ajungem la subiectul:
Exista Lideri pe timp de Pace si Lideri pe timp de Razboi.
Pentru ce exista ambele tipuri de lideri?
Ei se formeaza / apar la granita dintre focusarea pe Solutie / Problema.
Putin este un lider moale!
Un lider Moale Loveste nu Protejeaza!
Un lider Moale Starneste nu Aplaneaza!
Un lider Moale Divide nu Uneste!
Exemplele sunt oferite si de natura: energia negativa separa, energia pozitiva uneste, sunt nevoie de ambele energii tinute in echilibru. Cand una din energii "plarizeaza" mai lult energia opusa atunci echilibrul se debalanseaza.
Este un lider Bogat, Corupt, dar Moale!
A tinut acest teritoriu (despre Rusia Vorbim) in peste 80 de ani de depresie SOCIALA.
Cine nu crede sa mai calatoreasca pe glob; poate sa inceapa cu traseul urmator: Romania, Rep Moldova, Ucraina(nu obligatoriu si zona militara) si pe urma sa urce spre Rusia asta ca sa traiasca o experienta de intoarcere in timp.
semnat comenturi "cretine"
15.1. aoleu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 21:47)
ce ma bucur , mai traiesti fata ?
ai scapat de covid , pe bune aveam remuscari si griji pentru cei 6 (sau 5) catelusi!
pe bune sectanto chiar ma bucur ca traiesti, ai grija de tine si de animalute.
PS
Scuze dar nu pot sa ma abtin , dar cu energie pozitiva : Codita e bine dar ce mai face iranianul tau /gurul luminii etc. , mai respira?
15.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 21:47)
Energia (negativa /pozitiva) insoteste ATENTIA!
Se da prea multa atentie MILITARIZARII => risc crescut de conflic militar / comercial in viitor. (cu cat riscul este amantat cu atat tensiunea se acumuleaza mai mult; cu cat riscul este detensionat cu atat se amana acumularea de tensiune - risc - pe atul timpului).
Marii Jucatori Economici au uitat sa faca Dragoste (din punct de vedere economic, social, etc) si acumuleaza tensiuni ciclice!
Focusare pe solutie si nu pe Problema!
semnat comenturi "cretine"
15.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2021, 22:29)
Asa este.Si-a gasit Salomeea sufletul pereche.