"Malaysian Airline System" Bhd. ("Malaysia Airlines"), operatorul de transport asiatic ameninţat de colaps după ce a suferit două dezastre în decurs de patru luni, va fi preluat de "Khazanah Nasional" Bhd., fondul suveran al Malaeziei, în cadrul unui plan de salvare ce prevede delistarea de la Bursa din Kuala Lumpur şi restructurarea companiei aeriene.
Fondul va cumpăra deţinerile acţionarilor minoritari, astfel că va plăti 0,27 ringgit pentru o acţiune "Malaysia Airlines", respectiv un total de 1,38 miliarde ringgit (429 milioane de dolari) pentru deţinerea de 30,6% pe care nu o are în proprietate. Oferta "Khazanah" este cu 12,5% mai mare decât preţul de închidere al titlurilor companiei la data de 7 august.
"Khazanah Nasional" a informat că operatorul de transport aerian are nevoie de "finanţare substanţială" în următorii ani ca să-şi susţină operaţiunile.
Acţiunile "Malaysia Airlines" au scăzut cu 23% anul acesta. Vineri, compania a solicitat suspendarea de la tranzacţionare. Board-ul operatorului de transport va lua în discuţie propunerea de restructurare, iar operaţiunile companiei se vor derula în mod obişnuit, conform anunţului făcut de aceasta la finele săptămânii trecute. Fondul a precizat: "Planul de restructurare propus le va solicita tuturor părţilor să lucreze împreună pentru revizuirea aspectelor relevante ce privesc operatorul naţional de transport".
Planul detaliat de restructurare a companiei va fi anunţat la finele lunii august.
Anul trecut, compania şi-a ratat ţinta de a fi profitabilă din cauza preţurilor mari de pe piaţa combustibililor şi a costurilor generate de operaţiunile de întreţinere. Anul acesta, compania se confruntă, în plus, cu un curs de schimb nefavorabil.
Amintim că, la data de 17 iulie 2014, zborul 17 al "Malaysia Airlines" (MH17) de la Amsterdam (Olanda) la Kuala Lumpur (Malaezia) s-a prăbuşit în Ucraina, la aproximativ 40 de kilometri de graniţa cu Rusia. Avionul, un Boeing 777-200ER, transporta 283 de pasageri şi 15 membri ai echipajului. Acesta a fost al doilea incident al "Malaysia Airlines" în ultimele patru luni, după dispariţia zborului 370, la începutul lunii martie 2014.
Chiar şi înaintea acestor dezastre, "Malaysia Airlines" a acumulat, în cei trei ani anteriori, pierderi de 4,13 miliarde ringgit.