Grupul format prin fuziunea Fiat cu Chrysler va primi un nou nume şi ar putea fi listat la New York sau Hong Kong, a declarat vineri directorul general Sergio Marchionne publicaţiei La Repubblica, relatează AFP, conform Mediafax.
"Fiat este listat la Milano. În continuare vom merge acolo unde sunt banii", a declarat Marchionne în primul interviu acordat de la anunţarea preluării integrale a Chrysler, pentru 4,35 miliarde de dolari. Fiat deţinea deja o participaţie de 58,5% la companiei americane. Fuziunea va duce la crearea celui de-al şaptelea mare producător auto mondial.
Marchionne a spus că decizia locului de listare a grupului va reveni consiliului de administraţie, dar că bursa din New York este, în opinia sa, "piaţa cea mai lichidă".
El s-a declarat însă pregătit să meargă şi la Hong Kong pentru a finanţa activităţile Fiat-Chrysler.
"După o perioadă foarte dificilă pentru Fiat şi datorită acestei tranzacţii aşteptată de mult timp suntem pregătiţi să repornim, dar avem nevoie de fonduri pentru finanţarea relansării", a explicat Marchionne, care a exclus din nou posibilitatea efectuării unei majorări de capital, care ar avea un efect de "distrugere" a valorii companiei.
Marchionne a lăsat pe de altă parte deschisă posibilitatea unei finanţări prin obligaţiuni convertibile.
Şeful grupului a mai spus că stabilirea sediului grupului va depinde de locul listării, el considerând că este vorba de o problemă pur simbolică şi emotivă, având în vedere îngrijorarea provocată de proiectele Fiat în Italia, unde este cel mai mare angajator privat.
"Fiat va prezenta în aprilie un nou plan strategic concentrat pe relansarea mărcii Alfa Romeo. Proiectul va schimba imaginea mărcii şi va aduce excelenţa absolută", a spus Marchionne.
Categoria premium, vizată de Fiat cu Alfa Romeo şi Maserati, va duce la fabricarea de produse de înaltă calitate, clienţi mai atenţi şi marje mai mari de profit, consideră şeful grupului.
Fuziunea va fi totodată în beneficiul angajaţilor italieni, din care mulţi lucrează în prezent cu program redus, din cauza cererii scăzute.