Guvernul britanic a anunţat miercuri suspendarea programului care vizează extinderea reţelei de autostrăzi "inteligente" care nu dispun de bandă de urgenţă, pentru a putea evalua siguranţa acestor autostrăzi, pusă sub semnul întrebării după mai multe accidente mortale, informează Agerpres.
Această pauză, adoptată la recomandarea unei comisii parlamentare, ar urma să permită analiza datelor colectate timp de cinci ani cu privire la securitatea acestui tip de autostrăzi introduse înainte de 2020, arată un comunicat al Ministerului britanic al Transporturilor.
Potrivit informaţiilor apărute în mass media, reţeaua rutieră britanică include aproximativ 600 de kilometri de autostrăzi "inteligente" dintre care 375 de kilometri nu dispun de o bandă de oprire de urgenţă. Pe aceste tronsoane, 38 de persoane şi-au pierdut viaţa între 2014 şi 2019, unele ca urmare a impactului vehiculelor oprite pe şosea. Până în 2015 ar urma să fie implementaţi alţi 400 de kilometri de autostrăzi "inteligente".
Aceste autostrăzi permit creşterea capacităţii traficului rutier fără costuri prin transformarea bandei de oprire de urgenţă în cale de rulare, fiind dotate cu camere video şi sisteme de semnalizare în timp real în cazul în care apare o pană a unui vehicul sau un accident, însă gradul de siguranţă a acestor autostrăzi generează dezbateri.
În luna septembrie a anului trecut un articol publicat în cotidianul Daily Mail afirma că o cameră de supraveghere din zece era în pană, nefuncţională sau orientată într-o direcţie greşită.
Chiar "dacă datele disponibile arată că autostrăzile inteligente sunt cele mai sigure în termeni de rată de mortalitate", Guvernul vrea să se asigure că cele care nu dispun de bandă de urgenţă "sunt echipate cu cea mai bună tehnologie" şi vor fi alocate resurse pentru ca acestea să fie cele mai sigure posibile, se mai arată în comunicatul Ministerului Transporturilor. În paralel, instituţia a anunţat că va investi 900 milioane de lire (peste un miliard de euro) pentru a îmbunătăţi securitatea autostrăzilor existente, în special prin instalarea a 150 de refugii suplimentare unde vehiculele se pot opri, ceea ce înseamnă o creştere de 50% până în 2025.