Producătorii europeni de camioane, printre care "Daimler" AG (Germania), "Volvo" AB (Suedia), "Iveco" (Italia) şi "Renault" SA (Franţa), s-ar putea confrunta cu cea mai mare amendă din istoria UE, pentru fixarea preţurilor şi complot pentru întârzierea folosirii noilor echipamente de control al emisiilor, anunţă Financial Times (FT), citând surse anonime.
Publicaţia britanică scrie că sancţiunea ar putea fi anunţată în câteva săptămâni.
Potrivit reglementărilor UE, cartelurile pot fi amendate cu până la 10% din veniturile lor globale, astfel că producătorii europeni de camioane ar putea plăti în total amenzi de 10,7 miliarde de euro. Cifra va depăşi precedentul record, de 1,4 miliarde de euro - amendă aplicată în 2012 unor producători de electronice. La acel moment, producătorii majori de electronice "Philips", "LG Electronics", "Samsung SDI" şi alte trei companii importante din domeniu au primit sancţiuni din partea autorităţilor de reglementare antitrust ale UE pentru stabilirea preţurilor pe piaţa televizoarelor şi a monitoarelor de tip CRT (Cathode Ray Tube), timp de aproape un deceniu.
În sectorul auto, principalii şase producători europeni de camioane au mai fost în vizorul Comisiei Europene în perioada 1997 - 2011.
În cazul de acum, DAF NV din Olanda şi-a constituit provizioane pentru acoperirea posibilei amenzi de 945 milioane de dolari, "Daimler" - de 672 milioane de dolari, "Iveco" - de 500 de milioane de dolari, iar "Volvo" - de 444 milioane de dolari, conform Financial Times. MAN SE, subsidiară a "Volkswagen", ar putea scăpa de amendă pe motiv că a denunţat cartelul şi a colaborat îndeaproape cu autorităţile.
"Scania", divizie a companiei germane "Volkswagen" AG, a informat că nu şi-a constituit provizioane pentru amendă, conform Financial Times.
Menţionăm că furnizorii de rulmenţi către producătorii de maşini şi camioane au fost amendaţi pentru cartel în 2014, cu 953 de milioane de euro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.05.2016, 06:39)
Ce inseamna interventia in piata.
cere-oferta de mult nu se intalnesc
1.1. niciodata nu s-au intalnit nicaieri (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de eu în data de 31.05.2016, 08:45)
Ne intoarcem la comunism unde cererea si oferta sunt ajustate de niste functionari care nu au nimic comun cu industria pe care o reglementeaza. Mare deosebire intre activistii de partid si functionarii de la Bruxelles nu este, doua categorii sociale parvenite care isi apara privilegiile actionand necrutator in conformitate cu propaganda oficiala. Piata libera nu este nu a fost si nu va fi niciodata nici in SUA nici in China nici in UE. Avem piata libera doar atata timp cat sloganul foloseste firmelor germane sa pulverizeze capitalui autohton. Nu mai cred in UE de cand Basescu a ramas presedinte in ciuda referendumului, nu mai cred in Justitia romana de cand in campania electorala s-au apucat sa actioneze selectiv. Treaba cu piata libera este o ghioaga pe care Volkswagen o foloseste impotriva altor producatori.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Claalb în data de 31.05.2016, 12:05)
Vorba aia...qui bono :)