Marile lanţuri de comercializare a produselor alimentare continuă să manifeste interes pentru piaţa din România, printr-o serie de expansiuni agresive, în pofida înrăutăţirii climatului economic al ţării şi a temerilor privind stabilitatea economică, generate de creşterea deficitului de cont curent, informează Business Wire, citat de Rompres. În pofida riscurilor asociate creşterii deficitului extern al României, alimentată în special de o majorare a creditului de aproximativ 50 de procente în ritm anual, mulţi jucători importanţi de pe piaţa internaţională a distribuţiei de produse alimentare şi băuturi au decis să continue planurile de expansiune în România.
În luna februarie, grupul francez Carrefour şi-a reiterat angajamentul faţă de piaţa din România, intenţionând să investească între 100 şi 200 de milioane de euro în România, în 2008. Pe lângă extinderea reţelei de magazine, Carrefour a investit masiv şi în infrastructura de logistică şi în reţeaua de distribuţie, punând bazele pentru deschiderea de noi magazine în viitor.
La începutul lui 2008, grupul german Tengelmann, prezent în România prin lanţul de magazine Plus, a anunţat şi el o strategie de expansiune care constă în investiţii de 75 milioane euro pentru deschiderea de 25 magazine noi. Pentru a sprijini extinderea reţelei de magazine, Tengelmann a început să-şi construiască al doilea centru de logistică din România, localizat în apropiere de Cluj Napoca. De asemenea, grupul Delhaize, care deţine magazinele Mega-Image, a anunţat şi el ca va deschide şase noi unităţi în acest an, cel mai probabil în Bucureşti.
Aceste planuri de expansiune nu sunt o noutate pentru piaţa de România, însă există temerea că piaţa de distribuţie începe să devină suprasaturată iar slăbiciunile economiei româneşti o expun la evoluţiile provocate de criza globală actuală. Faptul că marii actori de pe piaţa de distribuţie precum Carrefour, Tengelmann şi Delhaize sunt dispuşi să continue planurile de expansiune este un semn bun pentru evoluţia viitoare a pieţei româneşti.