Candidata formaţiunii de extremă dreapta Frontul Naţional (FN) la alegerile prezidenţiale din Franţa, Marine Le Pen, a declarat astăzi că va încerca să repatrieze producţia de automobile franceze şi a altor bunuri industriale, precum speră să facă în SUA preşedintele ales, Donald Trump, informează Reuters.
Donald Trump a ameninţat recent că va impune "taxe vamale mari" pentru automobilele produse în afara Statelor Unite, pe motiv că această practică afectează piaţa muncii din ţara sa. Acesta a lăudat decizia companiei "Ford" de a renunţa la planul său de a deschide o fabrică în Mexic, precum şi confirmarea planului "Fiat Chrysler" de a crea 2.000 de locuri de muncă în fabricile din SUA.
Întrebată dacă ar vrea să vadă că acelaşi lucru se întâmplă cu producătorii auto francezi "Renault" şi "PSA Peugeot Citroen", lidera Partidului FN a declarat: ''El (n.r. - Trump) pune în aplicare măsurile pe care eu le cer de câţiva ani''.
Prezentă la postul de televiziune France 2, Marine Le Pen a descris această politică a republicanului ca ''patriotism economic şi protecţionism inteligent''.
Candidata la preşedinţia franceză a subliniat: ''Nu am nimic împotrivă să le explic companiilor franceze că nu vor scăpa de taxele pe care trebuie să le plătească în Franţa, că nu pot merge în afara ţării fără a suferi consecinţele. Trebuie făcută o alegere, o alegere a patriotismului''.
"Renault" şi "Peugeot" au activităţi semnificative de producţie de maşini şi componente în Spania şi în Europa de Est.
Şi alţi candidaţi la alegerile prezidenţiale din mai au lăudat atitudinea lui Donald Trump faţă de "Ford", inclusiv socialistul Arnaud Montebourg şi independentul Jean-Luc Melenchon.
Agenda protecţionistă şi anti-globalizare a lui Le Pen a ajutat-o să obţină sprijin extins în campania electorală. Majoritatea sondajelor de opinie arată că va intra în turul doi, dar va pierde în faţa candidatului Francois Fillon, al partidului conservator Republicanii.
Politica industrială reprezintă una dintre diferenţele cele mai importante între cei doi candidaţi. Fillon are un program liberal, menit să reducă implicarea statului în companii.
El s-a pronunţat în favoarea vânzării acţiunilor deţinute de Guvern la companiile importante, spunând că participaţia de aproape 20% deţinută de Guvern la "Renault" este inoportună şi nu poate preveni construirea fabricilor în afara Franţei.
1. Asta ar mai lipsi...
(mesaj trimis de Dr.WHO în data de 10.01.2017, 20:03)
Dacia-Renault, produce 11-12% din P.I.B.-ul ROMANIEI, aproape 20 miliarde de euro anual...Ar fi catastrofal pentru economia nationala...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de adi în data de 10.01.2017, 21:02)
sa si-o ia si sa si-o bage in [Fragment eliminat conform Regulamentului] nici [Fragment eliminat conform Regulamentului] in afara de ei vo mai cumpara masini franceze.abia asteapta nemtii ori asiatici sa preia dacia pitesti.oricum nu prea poate face chestia cu taxele decat daca iese din UE caz in care ORICUM firmele auto franceze nu vor mai ramane decat in franta, eventual dac nu vor fi preluate in 2-3 ani de cele chineze sud coreene sau japoneze.