Compania italiană "Parmalat" SpA ar trebui să realizeze achiziţii ca parte a obiectivului său de a deveni unul dintre primii cinci producători mondiali de lactate, susţine Massimo Rossi, propus în funcţia de director executiv interimar al societăţii.
Acesta a declarat, citat de agenţia Bloomberg: "Este un plan ambiţios, însă poate fi realizat într-un termen de şase ani. Cu un risc calculat, putem să schimbăm radical structura companiei".
Rossi, fost director executiv al "Match" AB din Suedia, nu a identificat potenţialele ţinte de preluare.
În prezent, "Parmalat" este cel mai mare producător de lactate din Italia, respectiv numărul 12 la nivel global.
La data de 11 martie, "Mackenzie Financial" Corp., "Skagen" AS şi "Zenit Asset Management" AB, care deţin, împreună, 15,3% din "Parmalat", au propus un nou consiliu de conducere, care ar putea lua în calcul realizarea de achiziţii. "Parmalat" a convocat pentru luna aprilie adunarea generală anuală a acţionarilor, când va fi ales noul board.
"Parmalat" a realizat trei achiziţii după ce revenit pe piaţa acţiunilor, în 2005. Cea mai mare dintre acestea a avut o valoare de 54 de milioane de dolari - preluarea unor operaţiuni de la "National Foods" Ltd. Australia.
Compania italiană are lichidităţi disponibile de aproape 1,5 miliarde euro (2,1 miliarde dolari) şi încă 200 de milioane de euro, bani obţinuţi din vânzarea unor active.
"Cred că avem nevoie de bani pentru expansiune", a precizat Rossi, subliniind se opune divizării "Parmalat" şi realizării unui program de răscumpărare a acţiunilor.
"Parmalat" a recuperat circa două miliarde de dolari prin procesele intentate băncilor şi companiilor de audit acuzate că au sprijinit frauda care a generat falimentul companiei, în 2003.