Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a finalizat şi adoptat, prin ordin al ministrului, Strategia naţională privind implementarea serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice, a anunţat, vineri, MCSI.
Astfel, prin Strategia naţională pentru serviciul universal se va asigura, până la data de 31 decembrie 2012, accesul la reţeaua publică de telefonie, la punct fix, pentru fiecare cetăţean al României, precum şi serviciul de informaţii privind abonaţii şi punerea la dispoziţie a registrelor abonaţilor.
Totodată, documentul prevede asigurarea accesului la telefoanele publice cu plată şi asigurarea de condiţii egale pentru utilizatorii cu handicap.
\"Prin noua strategie se va miza pe dezvoltarea de infrastructură şi se va renunţa la soluţia telecentrelor. Se va pune accent pe dezvoltarea de reţele fixe şi mobile care vor furniza servicii la punct fix. Ele vor fi finanţate din fondul de serviciu universal şi vor asigura accesul populaţiei în procent de 100% până în 2012. Conform strategiei se vor realiza investiţii în infrastructură care vor fi destinate zonelor neacoperite sau acoperite parţial cu servicii de comunicaţii electronice\", se arată în comunicatul ministerului.
Un alt element al noii strategii este introducerea unui nou model de finanţare. Astfel, fondul pentru serviciul universal va fi colectat după organizarea procedurii de licitaţie, când se va cunoaşte suma necesară pentru finanţarea serviciului universal.
Ulterior, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii va proceda la colectarea acestei sume de la operatorii şi furnizorii de comunicaţii electronice.