MEDIASIND: Cum a fost muşamalizată cercetarea disciplinară a jurnalistului tv care a făcut publicitate mascată unei firme medicale pe canalul TVR1

J.P.
Miscellanea / 13 octombrie 2021

Cum a fost muşamalizată cercetarea disciplinară a jurnalistului tv care a făcut publicitate mascată unei firme medicale pe canalul TVR1

Jurnalistul tv Dorin Chioţea a fost descoperit de colegi făcând reclamă contra-cost unei clinici private, unde soţia sa este director de marketing iar el are relaţii contractuale pentru publicitate vizuală. Deşi actuala directoare interimară, Ramona Săseanu, susţine că nu ştie nimic despre publicitatea mascată de pe postul TVR 1, în urma unei sesizări primite, fosta conducere a TVR a iniţiat o cercetare a acestei fapte. Astfel, Comisia formată din şeful Informaţiilor Clasificate, şefa de cabinet a PDG şi o juristă a instituţiei, deşi a concluzionat că salariatul Dorin Chioţea a făcut publicitate disimulată spitalului Sanador, a considerat că acesta nu trebuie cercetat disciplinar întrucât cazul nu a ajuns în atenţia CNA, se arată într-un comunicat remis de MediaSind.

"Cu alte cuvinte, în viziunea actualei conduceri interimare care, închizând ochii în faţa unei fapte atât de grave ce aduce mari prejudicii instituţiei, "hoţul neprins, e negustor cinstit". Prin urmare, aşa cum a recunoscut în adresa transmisă MediaSind, Ramona Săseanu nu a avut nicio apăsare când l-a numit pe Dorin Chioţea în funcţia de coordonator cu atribuţii de director al Departamentului Emisiuni şi Ştiri Sportive, şi nici când acesta a fost recompensat şi cu o emisiune medicală! (amănunte aici: Directorul interimar al TVR, Ramona Săseanu, recunoaşte că nu a luat în calcul şi criterii morale în numirea în funcţia de coordonator cu atribuţii de director a jurnalistului care a făcut publicitate mascată pe postul TVR 1. Potrivit declaraţiei de avere, în anul 2020, când a fost difuzată pe TVR 1 reclama mascată, jurnalistul şi familia sa au încasat de la firma SANADOR suma de 226 250 lei pentru prestaţii de marketing şi publicitate!

Iată că noi informaţii importante despre reclama mascată pe care a făcut-o pe post jurnalistul Dorin Chioţea unei firme medicale în timp ce se afla în relaţii contractuale, atât el, cât şi soţia sa, cu firma privată SANADOR, încep să apară din interiorul instituţiei prin Platforma FAIR- MediaSind a avertizorilor din Cultură şi Mass-Media! Un document halucinant atribuit Comisiei de cercetare disciplinară, dezvăluie cum a fost muşamalizat de către fosta conducere a TVR cazul publicităţii mascate pentru spitalul privat Sanador", arată sursa citată.

Conform cercetării prealabile a comisiei numite prin Ordinul fostului Preşedinte-director general Doina Gradea şi formată din colonelul-pensionar Adrian Fulea, şeful Compartimentului Informaţiilor Clasificate din TVR, şefa de cabinet a Doinei Gradea, Adela Adriana Ştirbescu (în prezent coordonator cu atribuţii de director a Departamentului TVR Internaţional!) şi o angajată de la Departamentul Juridic au constatat următoarele: "Pentru producţia tv aflată în analiză nu a fost alocat un producător de teren, cu toate că s-ar fi impus, prin raportare la anvergura intervenţiei în direct şi prin raportare la faptul că erau primele zile în care în România era stare de urgenţă, iar informaţiile despre locaţiile în care se prezenta cum avea să se realizeze triajul epidemiologic al celor suspecţi de a fi infectaţi cu noul coronavirus erau utile şi importante pentru opinia publică" - se arată în Raport.

"Foarte important, în pregătirea transmisiei în direct, "salariaţii au făcut o simulare a traseului făcând şi un scenariu, adică jurnalistul SRTv, Dorin Chioţea, ştia clar ce are în spate atunci când va apărea în direct, pe post" - susţin membrii Comisiei.

În continuare aceştia afirmă că, deşi nu a pronunţat cuvântul Sanador "în cadrul transmisiei în direct apare de mai multe ori sigla spitalului SANADOR. Aşadar, prin modul în care se vede sigla în mod repetitiv, în cadrul intervenţiei, se poate considera ca fiind publicitate disimulată" - se arată în document.

Concluzia comisiei alungă, însă, orice nedumerire faţă de comportamentul nelegal al angajatului Dorin Chioţea: "Având în vedere probatoriul analizat în cauză, comisia constată că prin modalitatea de pregătire a intervenţiei în direct, salariatul Dorin Chioţea a făcut publicitate disimulată spitalului Sanador."

Mai mult, în document se arată că acesta şi-a premeditat singur acţiunea publicitară: "Salariatul

Dorin Chioţea este jurnalist tv senior - încadrat la Departamentul TVR 1 dar a prestat activitate pentru Direcţia Ştiri fără să aibă un ordin de serviciu în acest sens, aşa cum impune legislaţia în materia de dreptul muncii."

Deşi toate probele susţineau încălcarea flagrantă a Statutului Ziaristului TVR, a Legii nr.41/1994 privind organizarea şi funcţionarea SRR şi SRTV, a Codului Deontologic al Jurnalistului, ceea ce impunea, în orice instituţie publică sau privată de media, desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă, concluzia Comisiei este de a nu-l sancţiona! Iar motivul menţionat, demn de filmele cu Stan şi Bran, contrazice orice minimă logică:

"Faţă de faptul că SRTv nu a fost sancţionată de către Consiliul Naţional al Audiovizualului şi nici măcar nu a fost în analiza CNA, cu privire la această intervenţie a salariatului Dorin Chioţea, în respectiva emisiune, comisia constată că nu ar trebui ca acest salariat să fie cercetat disciplinar. Cercetarea disciplinară rămâne pe lista celor mai neplăcute evenimente care pot apărea în desfăşurarea raporturilor de muncă, doar că, faţă de cele mai sus prezentate şi care reprezintă temeinicia analizării împrejurărilor în care transmisia în direct a fost realizată, comisia, în unanimitate, consideră că nu trebuie demarată cercetarea disciplinară a salariatului Dorin Chioţea."

"La asemenea argumente hilare, bineînţeles că şi fosta şefă TVR, Doina Gradea, şi-a însuşit concluzia Comisiei, iar salariatul Chioţea nici măcar nu a fost invitat să dea explicaţii despre publicitatea făcută firmei de unde atât el, cât şi soţia sa, au încasat în acel an, potrivit declaraţiei de avere, suma de 226 250 lei pentru prestaţii servicii de marketing şi de publicitate. Precizăm că în anul 2020, Dorin Chioţea a încasat de la SANADOR suma de 95.000 lei pentru publicitate vizuală, iar soţia suma de 131.250 lei în calitate de director de marketing.

Având în vedere că SRTV este o instituţie plătită din bani publici aflată în subordinea Parlamentului, Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind reiterează solicitarea făcută instituţiilor abilitate să cerceteze cu celeritate aceste posibile fapte de corupţie", se mai arată în comunicat.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb