Există autorităţi care sunt preocupate în mod real de găsi soluţii pentru a proteja mediul înconjurător. Oslo va deveni primul oraş din lume care va instala sisteme wireless de încărcare a taxiurilor electrice, în speranţa că aceste sisteme vor fi suficient de rapide şi eficiente pentru a accelera adoptarea taxiurilor nepoluante.
Proiectul va utiliza tehnologia cu inducţie, sistemele de încărcare urmând să fie montate în staţiile de taxiuri şi să se conecteze la receivere instalate pe vehicule, a anunţat compania finlandeză de utilităţi Fortum, potrivit News.ro. Începând din 2023, toate taxiurile din Oslo vor fi obligate să aibă emisii zero, iar Norvegia doreşte ca din 2025 toate automobilele noi să nu mai aibă emisii poluante. Între alte ţări, Marea Britanie şi Franţa au obiective similare pentru 2040. Fortum, care colaborează cu firma americană Momentum Dynamics şi Primăria din Oslo, a explicat că cea mai mare piedică pentru electrificarea taxiurilor a fost până acum infrastructura, pentru că durează prea mult pentru taxiuri să găsească o staţie de încărcare, să se conecteze, iar apoi să aştepte să se încarce. Inducţia este mai eficientă energetic şi permite încărcarea taxiurilor în timp ce aşteaptă la coadă în staţie. Norvegia are cea mai mare rată de adoptare a vehiculelor electrice din lume, parţial datorită unor stimulente acordate pe termen lung, cum ar fi accesul gratuit sau cu discount pe autostrăzi, parcare şi puncte de încărcare. Anul trecut, aproape una din trei maşini noi vândute a fost electrică. În plus, guvernul exceptează vehiculele electrice de la taxele aplicate vehiculelor tradiţionale, într-o ţară care nu are propria industrie de automobile pe bază de carburanţi fosili. Cu o populaţie de numai cinci milioane de persoane, în Norvegia au fost cumpărate anul trecut 46.143 de vehicule electrice, fiind cea mai mare piaţă din Europa, înaintea Germaniei, cu 36.216 unităţi, şi Franţei, cu 31.095 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile.