MerchantPro: Piaţa de eCommerce a crescut cu peste 8% în 2024

M.B.
Companii / 19 februarie

MerchantPro: Piaţa de eCommerce a crescut cu peste 8% în 2024

Analiza anuală realizată de MerchantPro Compass, bazată pe datele magazinelor online active în 2023 şi 2024, arată că piaţa de eCommerce din România a înregistrat o creştere de peste 8% în valoarea comenzilor anul trecut, potrivit unui comunicat transmis redacţiei. Numărul total de comenzi a crescut cu 3%, iar coşul mediu a fost mai mare cu 5,15%, indicând o tendinţă de creştere a valorii per achiziţie.

"Piaţa eCommerce locală evoluează stabil, însă concurenţa internaţională, în special din partea platformelor din China, pune presiune pe comercianţi. Diferenţierea nu mai ţine doar de preţ, ci de experienţa oferită clienţilor. Personalizarea ofertelor, integrarea soluţiilor AI şi automatizarea proceselor sunt esenţiale pentru succesul pe termen lung", a declarat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Pe parcursul anului 2024, piaţa a avut o evoluţie diferită de la un trimestru la altul. În primul trimestru, creşterea a fost de 5% în valoarea comenzilor şi de 4% la numărul tranzacţiilor, cu o performanţă solidă în februarie (+9,5%).

Cel mai bun rezultat a fost înregistrat în al doilea trimestru, cu un avans de peste 12% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, cu un vârf în aprilie (+28%). Trimestrul al treilea a menţinut un ritm stabil de creştere, cu un plus de 11%, impulsionat de evoluţia bună din septembrie (+8,5%), se transmite în comunicat.

Ultimul trimestru a fost influenţat de incertitudinea economică şi alegerile din noiembrie, ceea ce a dus la o creştere mai modestă, sub 5%, şi o stagnare a numărului de tranzacţii (+0,1%). În ciuda unei creşteri de 10% în octombrie, noiembrie şi decembrie au avut avansuri reduse, de 4% şi respectiv 1%, pe fondul unei scăderi a apetitului de cumpărare şi unei planificări mai prudente a bugetelor de către consumatori şi retaileri.

Dinamica industriei a variat în funcţie de domeniu. Categoria Auto & Moto a fost cea mai performantă, cu o creştere de peste 50% a valorii comenzilor şi un plus de 90% al numărului de tranzacţii.

Segmentul Beauty a crescut cu 12,87% în vânzări, însă numărul comenzilor a avansat mai lent. Fashion-ul a înregistrat o scădere de 6,7%, iar Home & Deco a avut un declin de 9,39% în valoarea comenzilor. Articolele sportive au crescut cu 16%, conform aceleiaşi surse.

În categoria Electronics, valoarea comenzilor a avut o creştere modestă de 2,58%, dar numărul tranzacţiilor a scăzut cu 4,66%, indicând o tendinţă de achiziţii mai puţine, dar mai valoroase. Produsele alimentare au continuat să crească, cu un plus de 25%, ceea ce reflectă adoptarea cumpărăturilor online pe acest segment.

În sectorul B2B, piaţa a rămas relativ stabilă, cu o creştere de 5,91% a valorii comenzilor şi o adopţie progresivă a soluţiilor digitale.

"Piaţa eCommerce din România devine tot mai complexă, iar comercianţii trebuie să adopte strategii flexibile bazate pe personalizare, tehnologii emergente şi expansiune omnichannel. Automatizarea şi inteligenţa artificială vor continua să redefinească industria, iar succesul va depinde de agilitatea şi capacitatea de inovare a fiecărui business", a subliniat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9773
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7671
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2843
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0138
Gram de aur (XAU)Gram de aur452.3179

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb