Metro, cel mai mare retailer din Germania, a anunţat că veniturile au scăzut cu 3,4% în al patrulea trimestru, în contextul în care consumatorii din Europa de Est au redus cheltuielile şi după ce monedele din regiune s-au depreciat, relatează Bloomberg, potrivit NewsIn.
Vânzările din al patrulea trimestru din 2009 au scăzut la 19,4 miliarde euro, de la 20,1 miliarde euro în aceeaşi perioadă a anului precedent, a anunţat grupul german, citând cifre provizorii. Câştigurile anuale înainte de taxe, impozite şi elemente excepţionale "vor fi în ton cu estimările pieţei", a precizat Metro.
Metro a depăşit grupul Tesco, urcând pe locul al treilea în clasamentul celor mai mari retaileri din lume în 2008, potrivit unui raport Deloitte Touche Tohmatsu. Compania obţine circa un sfert din venituri din Europa de Est, unde are magazine în 12 ţări. Vânzările au scăzut în această regiune cu 13%, la 4,6 miliarde euro, mai ales din cauza deprecierii valutelor locale.