Metro Group şi Grupul Auchan au anunţat astăzi un acord care vizează crearea unui parteneriat internaţional în achiziţii, ce vizează o sursă de creştere pentru ambele companii şi un larg efect benefic pentru consumatori, arată un comunicat remis redacţiei.
Potrivit documentului, această cooperare se bazează pe două acorduri care vor reuni atuurile complementare ale distribuitorului Grupul Auchan şi ale activităţilor de vânzare en gros şi de distribuţie alimentară ale Metro Group.
În primul rând, acordul vizează cooperarea internaţională, care să permită negocierea în comun a condiţiilor şi a serviciilor specifice la nivel internaţional pentru principalii furnizori multinaţionali de produse de consum, la nivel mondial.
În al doilea rând, se urmăreşte un acord de sourcing internaţional care va fi implementat pentru a permite achiziţionarea în comun, la nivel mondial, de produse nealimentare pe care fiecare companie le va revinde individual sub formă de marcă proprie sau < no name >. Produsele electronice de masă sunt excluse din aceste două acorduri.
"Suntem convinşi că ambele noastre societăţi vor avea de beneficiat în urma cooperării şi a reunirii expertizelor", a declarat Olaf Koch, PDG al grupului german Metro Group, care a adăugat: "Dorim să punem în valoare punctele forte ale celor două companii cu scopul de a optimiza sinergiile în relaţia cu furnizorii noştri comuni şi de a genera economii de cheltuieli, pe care vrem sa le utilizăm în favoarea clienţilor noştri".
"Acest parteneriat strategic ne va permite să facem faţă provocărilor mondializării şi a evoluţiei pieţelor noastre de aprovizionare", explică Vianney Mulliez, Preşedinte al Consiliului de administraţie al Grupului Auchan. Domnia sa a subliniat: "Acest acord între doi actori majori ai sectorului reprezintă o bună oportunitate de dezvoltare comercială şi de întărire a relaţiilor noastre cu principalii noştri furnizori".
Furnizorii la care se raportează acest acord de cooperare internaţională vor fi marii furnizori multinaţionali prezenţi pe pieţe foarte concentrate. Metro Group şi Grupul Auchan au ca obiectiv să îşi întărească poziţia lor de negociere în raport cu aceşti actori, propunându-le servicii internaţionale care vor fi în avantajul clienţilor celor două companii. Acordul de cooperare internaţională va intra în vigoare în luna noiembrie 2014 pentru negocierile anului 2015.
A doua dimensiune a parteneriatului este un acord de sourcing internaţional referitor la achiziţionarea în comun la nivel internaţional a produselor no name. Fiecare parte le va revinde aşa cum sunt, < no-name > sau sub formă de mărci proprii. Aceste produse sunt achiziţionate în principal prin intermediul centralelor de achiziţii situate in Hong Kong sau Shanghai de la furnizori importanţi din Asia sau din Europa de Est. Pe viitor, cele două părţi vizează să achiziţioneze în comun anumite produse nealimentare. Acest acord de sourcing internaţional va permite celor două grupuri să ofere clienţilor săi produse inovative şi de o calitate mai bună. Mulţumită acestui acord, Metro Group şi Grupul Auchan se aşteaptă să realizeze câştiguri de eficacitate, pe care vor să le utilizeze în beneficiul clienţilor lor, prin oferirea unor preţuri şi mai avantajoase.