Grupul german de distribuţie "Metro" AG şi-a vândut lanţul de magazine universale "Galeria Kaufhof" către cea mai veche societate din Canada, "Hudson's Bay" Co., obţinând în schimb 2,83 miliarde de euro (3,19 miliarde de dolari).
Tranzacţia, aşteptată să se finalizeze în luna septembrie, include lanţurile de magazine "Galeria Kaufhof" din Germania şi "Galeria Inno" din Belgia, precum şi portofoliile imobiliare asociate. HBC, companie cu sediul în Toronto, care operează lanţuri de magazine în SUA şi Canada, a derulat luni de zile negocieri cu "Metro" pentru preluarea "Galeria Kaufhof" şi a subsidiarei belgiene. Oferta sa a concurat cu cea a "Signa Holding" GmbH din Austria, societatea care controlează rivalul german al "Kaufhof", "Karstadt".
Pentru "Hudson's Bay", preluarea "Kaufhof" reprezintă prima tranzacţie pe continentul european. Ca parte a planului său în regiune, "Hudson's Bay" vrea să lanseze brandurile Saks Fifth Avenue şi Saks OFF 5TH în Germania şi Belgia. Conform Hudson's Bay, preluarea "Kaufhof" înseamnă un plus de 50% pentru vânzările sale totale.
"Metro" a precizat că vânzarea activelor va avea un efect pozitiv de aproximativ 700 milioane de euro asupra rezultatului său operaţional. Grupul "Metro" a decis să renunţe la subsidiara care unea magazinele universale întrucât vrea să se concentreze pe divizia de vânzări en-gros "Metro Cash & Carry", divizia de electronice "Media-Saturn" şi lanţul de hypermarketuri "Real".
"Metro", al patrulea retailer major european, cu 2.200 de magazine în 30 de ţări, şi-a vândut o serie de active ca să-şi reducă datoria şi să se concentreze pe afacerile sale, de bază. În urma înstrăinării "Kaufhof", datoria "Metro" se va diminua cu aproape 2,7 miliarde de euro.
HBC va continua să opereze lanţurile "Galeria Kaufhof", "Inno" şi "Sportarena" sub aceste branduri.