Linia de metrou care leagă cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei este una din cele mai mari lucrări care au fost demarate în ultimii 23 de ani. S-a vorbit mult şi încă se mai vorbeşte. În focul încrucişat al declaraţiilor, un om obişnuit, care nu locuieşte în zonă, ar putea să piardă esenţa, anume dacă lucrările mai continuă sau nu. Vom prezenta declaraţiile oficialilor din ultimele 48 de ore şi alăturat un set de fotografii efecuate ieri dimineaţă în şase din punctele de lucru ale imensului şantier care este Magistrala 5 de metrou (zonele Râul Doamnei, Valea Argeşului, Favorit, Orizont, Academia Militară). O comparaţie între vorbe şi imagini este foarte uşor de făcut.
Construcţia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finanţare asigurată din creditul BEI şi din fonduri guvernamentale, lucrările nefiind oprite în acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, după întâlnirea cu preşedintele Băncii Europene de Investiţii, Werner Hoyer: "M-am convins exact de la reprezentanţii companiilor că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanţare pentru acest proiect va continua să fie asigurat. În primul rând, avem în continuare încă 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze şi în obligaţiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate". Precizare, fotografiile au fost realizate la 24 de ore de la declaraţiile premierului.
La puţin timp după premier, primarul sectorului 6, Rareş Mănescu, a anuţat că, în urma discuţiilor purtate cu ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Relu Fenechiu şi cu ministrul Finanţelor Publice, Daniel Chiţoiu, poate garanta că finanţarea este asigurată şi că lucrările vor continua.
BEI a acordat României o finanţare de 465 milioane euro pentru proiectarea şi construcţia acestei linii de metrou.Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, tronsonul de metrou trebuie să aibă zece staţii: Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, urmând să deservească aproximativ 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei. Conform proiectului iniţial, primele trenuri pe linia 5, de la Râul Doamnei şi de la staţia Valea Ialomiţei, până la Eroilor, ar trebui puse în funcţiune în cursul anului 2015.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.03.2013, 08:22)
Minciuna a devenit politica de stat. Din nefericire nu mai exista presa, mici exceptii, care sa-i puna la punct pe mincinosi.