METROUL BUCUREŞTEAN, PE UN BUTOI DE PULBERE Veniturile salariale, de neatins conform liderilor sindicali

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii / 10 februarie 2021

Printre motivele invocate pentru creşterea salariilor, se numără şi lipsa de personal cu care se

confruntă Metrorex SA

Angajaţii Metrorex se pregătesc de protest. Ei vor picheta în următoarele două zile sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, nemulţumiţi de declaraţiile recente ale ministrului Cătălin Drulă referitoare la creşterile salariale de la metrou şi la modul în care a fost negociat contractul colectiv de muncă în toamna anului trecut. Ministrul Transporturilor susţine că 10 din cei 15 membri ai echipei de negociere - din partea administraţiei Metrorex - a contractului colectiv de muncă sunt membri ai sindicatului şi că la mijloc ar fi vorba despre un conflict de interese de care aceştia nu ar fi ţinut cont când ar fi aprobat majorarea salarială de 18%. De aceea, el a anunţat un control cu privire la negocierea respectivului contract colectiv de muncă.

"Conform legii 62/2011, directorii Metrorex pot fi membri în sindicat, dar nu pot deţine funcţii în sindicat. Eu nu am stat să număr câţi din membrii echipei de negociere din partea patronatului sunt membrii ai sindicatului. Dar pot să vă spun că ni se cuvine fiecare ban din majorarea de 18% negociată şi aprobată. Nu este nici o ilegalitate privind negocierea salariilor. Salariul mediu brut este 12.000 lei, dar net este 7000 lei. Salariul a crescut faţă de anul trecut, pentru că au crescut şi preţurile. Nouă nu ne convine când cresc preţurile, iar salariile rămân pe loc. Şi mai este ceva legat de eficientizarea personalului: la metrou nu se poate lucra online. Noi nu avem cum să ne atingem de personalul existent, chiar dacă scade traficul la metrou", a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, Ion Rădoi, preşedintele "Unitatea" - Sindicatul Liber Metrou (USLM).

Potrivit informaţiilor oferite de reprezentanţii angajaţilor, salariul mediu net a fost 5600 lei până în luna octombrie a anului trecut, când a intervenit majorarea conform noului contract colectiv de muncă negociat cu conducerea societăţii Metrorex. În acest timp, membrii Consiliului de Administraţie al societăţii câştigă pentru o şedinţă de două ore, câte 3600 lei net.

Liderul angajaţilor de la metrou a menţionat şi situaţia privind lipsa de personal din cadrul societăţii Metrorex.

"La ora actuală nu mai avem cu cine să facem serviciul de tură la mecanici şi mecanici ajutor. Nu există excedent de personal. Avem 70 de mecanici, care nu au luat nicio zi de concediu. Sunt 2000 de zile de concediu restante. Deci, dacă am da concediul restant la toţi, magistrala 2 de metrou s-ar închide. Iar asta se întâmplî în toate ramurile de activitate ale societăţii. De exemplu, pe siguranţa circulaţiei, avem un om pe trei staţii, în loc să avem un angajat pentru fiecare staţie. Dacă ar fi să respectăm toate cerinţele, ar trebui să închidem imediat toate magistralele", a precizat Ion Rădoi.

Preşedintele USLM a cerut ministrului Cătălin Drulă să privească spre alte pierderi ale companiei, înainte de a se lega de salariile din cadrul Metrorex.

"Când te legi de un venit actual de circa 7000 lei, trebuie să te mai uiţi şi în punga ta. Ministrul Transporturilor nu spune nimic de banii care i-au dat către compania Astaldi - 110 milioane euro cu titlu de penalităţi, deşi firma respectivă ar fi trebuit să achite penalităţi pentru că trebuia să dea M% în exploatare în anul 2015. (...) Mergem mai departe: ce au făcut cu Alstom care este unitate de întreţinere, de reparaţii? Au ţinut-o în picioare 17 ani şi acum au prelungit înţelegerea cu încă doi ani pentru 44 milioane euro. Înainte, când reparam noi, aveam 1200 de salariaţi, toate trenurile erau vechi, făcute în România, la Arad, şi ne costa întreţinerea, cu tot cu salarii, 12 milioane euro. Acum 80% din parcul de la metrou este nou, deci nu mai necesită cheltuieli mari în revizii, am ajuns la 400 de salariaţi şi ne costă 44 milioane euro. Dar ministrul nu spune niciun cuvânt pe această temă", a spus Ion Rădoi.

El a amintit şi despre parcarea de la Străuleşti care stă nefolosită, deşi preţul solicitat este de 50 bani pentru o oră de parcare, precum şi despre trenul deraiat în urmă cu doi ani în depoul de la Berceni, care nici acum nu a fost dat jos din zidul în care s-a proptit.

"De doi ani, trenul deraiat la Berceni este împrăştiat pe zidurile metroului. Avem probleme cu staţia de alimentare de acolo, avem revizii. Deşi s-au făcut demersurile necesare ca să îl luăm de acolo, din partea judecătoriei am primit o adresă ca să nu o facem pentru că spaniolii de la CAF au spus că vor o expertiza tehnică, după doi ani de la incident, în condiţiile în care cei de la siguranţa transporturilor din minister au spus că este vorba despre o defecţiune tehnică. Şi uite-aşa ne ţin pe loc, în continuare, cu un tren, şi înregistrăm pierderi mari. Numai trenul respectiv costă 6,5 milioane euro. Plus că avem şi trenul LDH pe care nu îl putem folosi, că îl ţinem tampon ca să ţină pe pereţi trenul deraiat în urmă cu doi ani", a afirmat preşedintele USLM.

Referitor la acuzaţiile ministrului Cătălin Drulă privind beneficiile USLM din contractul încheiat de Metrorex cu Sindomet pentru închirierea spaţiilor comerciale din staţiile de metrou, Ion Rădoi a precizat:

"Avem o propunere: 40% din venitul din închirierea spaţiilor să îl ia administraţia şi 60% sindicatul. Referitor la publicitatea din staţiile de metrou propunem ca 53% din venituri să revină administraţiei şi 47% sindicatului. Metrorex, fiind unitate de stat, nu plăteşte dări către stat, că e subvenţionat. Deci nu dă taxe, impozite pentru închirierea spaţiilor respective. În schimb, sindicatul plăteşte taxe şi impozite pe veniturile respective şi de aceea apar procentele respective în dreptul contractului încheiat cu Sindomet. Contractul cu Sindomet este singurul contract care aduce bani la metrou, pe când celelalte iau bani de la metrou. Banii luaţi de sindicat se dau pentru salariaţi, pentru ajutoare şi pentru baza de recuperare a forţei de muncă de la Zamora, Buşteni".

Preşedintele USLM a precizat că, după pichetările care vor avea loc zilele următoare, se va stabili un alt calendar de manifestări, în funcţie de deciziile care se vor lua săptămâna viitoare în cadrul întâlnirii cu liderii sindicatelor din transporturi.

Opinia Cititorului ( 7 )

  1. Totuși ,cât câștigă lunar acest Radoi ,salarii si alte beneficii ?

    Șefii astia de sindicat sunt pe viață ( cu alternativa, daca vor ,să devină parlamentari)??

    Evident că în unele chestiuni are dreptate ( contractele păguboase)! 

    1. radoi e un mafiot, e in curs de scoatere pe bara stanga... asa mi-a zis mie o pasarica de la Transporturi

    1 de ce nu se pot detasa mecanici de locomotiva de la CFR la Metrou ?

    2 trenurile de metrou se preteaza foarte bine la self driving technology ..il asteptam pe Elon Musk sa cumpere Metroul Bucurestean si sa-l automatizeze si sa faca bani daca noi nu suntem capabili ?

    bai, bursa, nu va e ba rusine sa promovati imbuibatii si parazitii bugetului de stat?! bai, barba, mare moralist de bodega, nu ti-e ba rusine sa publici asemenea insulte la adresa omului care munceste cinstit in tara asta? o faceati pe dancila proasta, tampitilor, ca sa lingeti liderii sindicali care spun ca 7000 lei salariu net e asa ceva inca sub normal? bai, idiotilor utili de la bursa, voi cate salarii de privat de 7000 lei net dati? pe ce lume traiti, bai nemernicilor? in loc sa fiti pumn in gura unui escroc care are tupeul sa vina sa arunce pisica pe la altii voi sunteti papagalii hotilor de bani publici? hai sictir!

    Salariile angajatilor la Metrou trebuie inghetate.

    Pretul biletelor trebuie crescut.

    Gratuitatea studentilor trebuie sa inceteze. Sa aiba doar reducere, nu gratuitate. Elevii sunt minori, studentii sunt oameni in toata firea, cu telefoane de mii de lei si care trebuie sa plateasca. 

    Lasati Metrorex sa se finanteze cu salariile doar din veniturile lor!

    Asta e cea mai buna propunerea mea de anul asta! :)))))) 

    cei care nu lucrati la stat ci in privat , faceti-va sindicat si cereti patronului ce debiteaza Radoi:

    :"Avem o propunere: 40% din venitul din închirierea spaţiilor să îl ia patronul şi 60% sindicatul. Referitor la publicitatea ...propunem ca 53% din venituri să revină patronului şi 47% sindicatului ....fiindca sindicatul este singurul care plateste impozite si aduce bani societatii" 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb