Aşa cum MF a precizat în cursul săptămânii trecute, pentru identificarea unor posibile îmbunătăţiri care să asigure sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, experţii instituţiei au invitat reprezentanţii acestor companii să colaboreze pentru a optimiza soluţiile tehnice, astfel încât adaptarea la sistem să fie cât mai fluidă şi eficientă, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanţelor, remis redacţiei.
În acest sens, în cursul acestei săptămâni au fost organizare două întâlniri în format online, la care au participat aproximativ 175 persoane, transmite sursa citată. În cadrul discuţiilor s-a pus accentul pe monitorizarea evenimentelor care au loc în aplicaţii, a eventualelor erori punctuale întâmpinate, şi pe soluţionarea sesizărilor primite de către echipa de asistenţă, relatează MF. Întâlnirile în acest format vor fi organizate zilnic în următoarea perioadă, pentru a evalua orice posibile îmbunătăţiri care pot să sprijine creşterea eficienţei operaţionale a e-Factura, potrivit comunicatului.
Un alt demers pentru a eficientiza interacţiunea cu utilizatorii finali este organizarea, în zilele 23 şi 25 ianuarie, unor webinarii în care aceştia pot adresa orice nelămuriri şi primi răspunsuri din partea experţilor Agenţia Naţională de Administrare Fiscală/Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, precizează sursa citată.
• Modificările aduse sistemului E-factura
Conform reprezentanţilor MF, "Precizăm că, de la 1 ianuarie 2024 şi până în prezent, s-au efectuat o serie de corecţii la aplicaţia de completare oferită gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori.
O altă modificare importantă este că din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat.
În continuare, un nou pas la care se lucrează este posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului (autofacturarea)."
Potrivit comunicatului, "Puţin credeau că vom fi a patra ţară din Uniunea Europeană care reuşeste să implementeze acest sistem, despre care am spus de la bun început că este vital pentru lupta noastră cu evaziunea. Iată că până acum nu au fost intervale de timp în care sistemul să nu funcţioneze. Echipa CNIF/ANAF a început să lucreze de aproape cu firmele care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, pentru ca orice îmbunătăţiri care pot să facă mai uşoară viaţa contribuabililor să fie implementate. Nu excludem că pot să apară dificultăţi şi că pot fi identificate aspecte care necesită îmbunătăţiri, tocmai de aceea abordarea este una cât se poate de constructivă; suntem lângă contribuabili şi nu se aplică niciun fel de sancţiuni până în aprilie. Ne-am angajat să fim flexibili şi receptivi la feedback, cred că asta este cel mai important. În final, cu siguranţă vom depăşi toate dificultăţile şi ne vom asigura că sistemul e-Factura este o soluţie robustă şi adaptabilă la nevoile în continuă schimbare ale mediului de afaceri", a transmis ministrul Marcel Boloş.
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, peste 10 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 45 miliarde de lei, se mai arată în comunicat.
• Implementarea e-Factura
Conform sursei menţionate, "Reamintim că, în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcţional timp de minimum 24 de ore, obligaţia de transmitere prevăzută la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.
Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal."
În perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu se sancţionează, arată datele comunicatului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2024, 21:56)
se stia asta… era de la sine inteles…
dar se pot duplica firme si falimenta firme… cu portite legale…
s c c r e t
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2024, 21:58)
iar acele tepe se aduna in timp tot in datoria finala a natiei… ce va trebuii undeva in viiiiiiiiittttooor spalata fie prin credit crash fie prin hiperinflatie cu capacitati in crash… sau productivitate boom mai mare ca debtul acumulat..
s c c r e t