"Michelin & Cie.", cel mai mare producător european de anvelope, şi-a majorat cu 35% profitul anul trecut, în baza cererii din America de Sud şi a vânzărilor de cauciucuri pentru avioane şi echipamente de construcţii, care au preţuri mari.
Câştigul net al companiei a fost de 774 milioane de euro (1,13 miliarde de dolari), comparativ cu 572 milioane de euro în 2006. Analiştii estimau un profit de numai 766 milioane de euro.
Vânzările "Michelin" au sporit cu 3%, la 16,9 miliarde de euro. Livrările "Michelin" de cauciucuri pentru camioane grele au crescut cu 4,1%, la 5,64 miliarde de euro, iar cele pentru maşini şi camioane uşoare - cu 0,6%, la 9,04 miliarde de euro.
"Michelin" îşi reduce cheltuielile şi urmăreşte să obţină o creştere de 30% a eficienţei sale în 2010, ca să compenseze ascensiunea preţurilor materiilor prime.