Micii investitori nu s-au înghesuit să subscrie în oferta Agricover Holding, după trei zile de la lansarea operaţiunii de piaţă ce include atât emiterea de acţiuni noi cât şi vânzarea unor deţineri ale acţionarilor existenţi.
Până ieri la ora 16:30, investitorii de retail lansaseră ordine de cumpărare pentru douăsprezece milioane de titluri, echivalentul a doar 14,4% din tranşa ce le este destinată, de 83,3 milioane de titluri.
Marcel Mugoci: "În prospect nu am văzut intenţia de a acorda dividende; pentru investitorii obişnuiţi să primească dividende acest lucru poate fi un minus"
Marcel Murgoci, directorul de operaţiuni al casei de brokeraj Estinvest, ne-a spus: "În momentul de faţă gradul de subscriere este mic, dar cred că mulţi investitori aşteaptă ultimele două zile ale ofertei".
Operaţiunea de piaţă, ce a debutat în data de 4 mai şi se va încheia în data de 16 mai, constă în vânzarea a cel mult 833,3 milioane de acţiuni Agricover, între care aproape 277,8 de milioane vor fi acţiuni noi, 151,2 milioane de acţiuni sunt deţinute de BERD şi 404,3 milioane de acţiuni sunt deţinute de Jabbar Kanani, fondatorul şi acţionarul majoritar al companiei. Investitorilor de retail le este destinată o porţie de 10% din ofertă, restul de 90% fiind pentru instituţionali, ceea ce arată că oferta a fost croită în principal pentru această categorie de investitori.
Pentru investitorii de retail preţul de subscriere este de 0,5 lei, iar instituţionalii pot subscrie la orice preţ mai mic sau egal cu 0,5 lei, pasul de preţ fiind de 0,01 lei. Directorul de la Estinvest este de părere că unii investitori de retail pot considera mare preţul ofertei, dar atrage atenţia că preţul final va fi stabilit de instituţionali.
"Trebuie să remarcăm că oferta Agricover vine înaintea IPO-ului Hidroelectrica, ceea ar putea să fie un test pentru piaţă. Preţul din ofertă este mai mare decât valoarea nominală (n.r. de 0,1 lei/titlu) şi peste activul net pe acţiune de 0,3372 lei, ceea ce poate fi considerat prea sus de către unii investitori. Dar, nu trebuie să uităm că preţul de 0,5 lei la care subscriu investitorii de retail nu va fi neapărat cel la care se va încheia oferta. Preţul final va fi dictat de către investitorii instituţionali", spune Marcel Murgoci.
Subscrierilor investitorilor instituţionali, precum fonduri de pensii private sau fonduri de investiţii nu sunt publice, şi vor fi aflate după încheierea ofertei.
Agricover Holding nu a distribuit istoric dividende, deoarece profiturile au fost utilizate în principal pentru a finanţa creşterea, se arată prospectul de listare
Emitentul a avut profit în creştere în ultimii ani, dar nu a distribuit dividende, ceea ce poate fi un minus pentru unii investitori de retail, este de părere directorul de operaţiuni de la Estinvest.
"Agricover Holding SA este o societate care a avut profit în anii anteriori, dar în prospect nu am văzut intenţia de a acorda dividende. Astfel, pentru investitorii de retail obişnuiţi să primească dividende acest lucru ar putea fi un minus. Dar, acestea sunt datele din momentul de faţă, ceea ce nu înseamnă că peste câţiva ani lucurile nu s-ar putea să se schimbe", ne-a spus Marcel Murgoci.
Conform datelor prezentate în prospectul de listare, Agricover Holding nu a distribuit istoric dividende, deoarece profiturile anuale au fost utilizate în principal pentru a finanţa creşterea portofoliului de credite şi avansuri din cadrul Agrifinance. "Ne aşteptăm ca această practică să continue în viitorul apropiat", se menţionează în document.
În cazul în care toate acţiunile vor fi subscrise la preţul maxim din ofertă, valoarea netă a fondurilor atrase se va ridica la 135,7 milioane de lei. Conform prospectului de listare, fondurile vor fi folosite pentru finanţarea strategiei de creştere a Grupului. "Fondurile nete obţinute în cadrul ofertei din vânzarea acţiunilor noi vor fi utilizate după cum urmează: (a) aproximativ 80% din fonduri vor fi transferate către Agricover Credit cu scopul de a diversifica structura de finanţare a acesteia şi de a susţine creşterea organică; (b) aproximativ 20% din fonduri vor fi utilizate pentru a finanţa oportunităţi de creştere externă prin tranzacţii de fuziuni şi achiziţii. Până la identificarea unor ţinte adecvate de fuziuni şi achiziţii, aproximativ 20% din fonduri vor fi utilizate pentru a finanţa dezvoltarea altor filiale ale Grupului, inclusiv Agricover Technology şi Agricover Credit, în cadrul unor facilităţi de credit intragrup neangajate", se arată în prospect.
Grupul a fost înfiinţat în anul 2000 de către antreprenorul local, Jabbar Kanani. În 2017, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a devenit un investitor instituţional important în Agricover Holding SA, care deţine în prezent 12,73% din capitalul social al companiei.
Grupul are două segmente principale de activitate: distribuţia de inputuri agricole, realizată de Agricover Distribution SA (Agribusiness) şi finanţarea specializată pentru fermieri, asigurată de o instituţie financiară nebancară, Agricover Credit IFN SA (Agrifinance). Cele două segmente generează împreună majoritatea veniturilor şi rezultatelor operaţionale ale Grupului. În prezent, Jabbar Kanani deţine 87,27% din Agricover Holding.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 03:53)
Fără planuri de viitoare dividende și cu povesti de creștere a firmei până la cer, nici nu-i de mirare că nimeni nu cumpără. Cumpara-ti Petrom, Romgaz, nuclearelectrica, firme care plătesc dividend și au și p/e mic.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 06:55)
Nu uita de TLV, actiuni gratuite la care nu platesti impozit. Daca investesti pe termen lung, strica actiunile gratuite?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 09:18)
Atentie la Nuclearelectrica (SNN). Si-au planificat investitii de zeci de miliarde.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 10:45)
Inca mai inghite plebea povestea cu actiuni gratuite? daca iti muti banii din portofel in buzunarul drept esti cumva mai bogat ?
1.4. o bursulica tot mai mica. (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 11:11)
actiunile gratuite dupa schimbarea legii nu mai valoreaza nimic.
au avut grija baietii destepti si de asta.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 12:43)
De ce nu mai valoreaza nimic?
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 12:56)
Nu inteleg la ce te referi.
Actionarul poate primi dividend in CASH sau actiuni gratuite.
Daca le tin pe termen lung, cu ce ma afecteaza?
Daca luam rezultatele pe T1, ajungem la un PER de 4 si un pic. Pare subevaluata.
Prefer actiuni gratuite decat nimic, mai ales la TLV unde am vazut PROFIT record. Si plus ca actiunile gratuite sunt mai mult de 10%. Si nu platesc taxe la ele.
Poate te gandesti la cele de pe AERO care dau actiuni gratuite si unde rezultatele sunt slabe, dar la TLV, care merge bine, chiar te deranjeaza? Ai prefera sa nu dea nimic?
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 12:57)
Adica?
1.8. DATORIIII..... (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 13:09)
Pai bag un ban sa scot dividende , nu dai nu bag si La revedere
Apoi are datorii de care toti tac milc de 3 ori mai mare decit Capitalurile proprii
Cit este normal sa fie datoriile. De ce taceti tovarasii brokeri ?
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 14:21)
pentru ca nu le primesti la valoare nominala cum sunt emise de companie ci la valoare zero cum vor ASF si min. de finante in portofoliu de tranzactionare de la broker.
asa au gandit expertii in fiscalitate de acolo.
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 14:26)
depinde si catre cine sunt acele datorii.
dar nu suna bine deloc in prima faza la aflarea vestii.
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 14:35)
De unde 10% gratuite la TLV?...7 spre 8%...teoretic desigur.
1.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 16:32)
Cu asa investitori nici nu ma mir ce tepe dau unu altu pe BVBul asta
1.6, iti recomand sa plasezi la urmatorul Fidelis
1.13. capital social redus (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 16:45)
in plus au redus si capitalul social de la 220 mil. lei la 193 mil. lei in 2022 asta inainte de IPO.
si intradevar ai dreptate total capitaluri propriu e de 637.527.000 lei si total datorii e de 3.024.754.000 lei care au crescut cu 36% din 2021.
1.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 17:47)
... si o revizie majora: 1 reactor se va opri pentru 2 ani...
1.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 17:57)
compania care nu investeste moare!
poftim la Fidelis!
1.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.14)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:13)
Stiu, abia astept sa scada pretul la SNN la jumatate - daca tot va merge un reactor din doua timp de 2 ani - ca sa pot acumula la un pret cu discount, nu cum e acuma ....
1.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:27)
"Ca urmare, fiecare acţionar înregistrat la data de înregistrare, 21 iulie 2023, va primi cu titlu gratuit,
pentru fiecare 100 acţiuni deţinute, un număr întreg de acţiuni calculat după formula
100x(91.000.000/707.6 58.233)."
Daca faci un calcul vezi ca pentru fiecare 10 actiuni primesti 1.2859 actiune deci 12.859%.
1.18. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:32)
N are importanta catre cine, datoriile avecteaza capitalurile proprii adica averea firmei din aceasta cauza este o limita recomandata de indatorare de 50% din capitalurile proprii, pe cind Agricovar are de 3 ori valoarea peste capitalurile proprii datoriile, iar proprietarii scot 600 milioane din Agricovar si compania ramane despuiata ca o gaina rasa Git golas de Transilvania
1.19. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:32)
Alo Anonim, sunt in piata din 2007, nu ma lua cu d-astea.
Daca nici acum cu aceste rezultatele de la TLV nu esti multumit, ce sa mai zic?
Eu raman pe termen lung la TLV.
Singurul lucru care poate strica fluxul de la banci este o suprataxa. Citeam mai devreme pe tvr1.ro articolul cu taxa din Lituania.
"Noua lege prevede impunerea unei taxe de 60% asupra părţilor din veniturile din dobânzi ale băncilor care sunt mai mari cu 50% decât media din ultimii patru ani".
1.20. nu-i tot una,a fost odata. (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:34)
hartii fara valoare cum spune ASF-ul si finantele de anul asta.
1.21. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:37)
Iti multumesc mult pentru lamurire, dar stau la TLV pe termen lung.
Daca in fiecare an imi da 12% ca anul acesta, in 6 ani am dublat numarul de actiuni.
1.22. la asta ma refeream. (răspuns la opinia nr. 1.18)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:39)
are importanta ca daca sunt ale majoritarului si ulterior o sa faca o MCS cu datoriile iar ceilalti actionari nu participa sa vezi diluare pentru cei din oferta.
1.23. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.22)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:55)
Inteleg ce spui, dar la o MCS cine nu ar participa la TLV?Sunt numai fonduri de pensii, BERDetc.
Eu as face-o, am aproape 20% din portofoliu la TLV.
Cand spui hartii fara valoare, nu le poti vinde ex? La pretul din piata?
Plus ca eu vreau sa le tin pe 5-10 ani.
Banca asta a fost foarte buna cu mine, nu inteleg reticenta pentru un investitor pe termen lung.
1.24. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 19:57)
Adica primesti 1 actiune noua la aprox. 12,85 actiuni detinute. Mai calculeaza odata! Adica un 7 spre 8%.
1.25. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.24)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 23:58)
(Adica primesti 12,8593 actiuni noi la fiecare 100 actiuni detinute.
Ai o modalitate interesanta de a calcula procentele. Esti chelner?)
2. la ce vor baietii astia
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 14:40)
nu au decat sa-si cumpere singuri. normal ca decizia de a cumpara sau nu apartine fiecaruia pe diverse criterii. avand in vedere istoricul concluzia logica este nu, dar decizia apartine fiecaruia.
urmeaza hidroelectrica. eu nu cumpar, am luat deja decizia. la fel cum nu as marsa la banca transilvania, farmaceutica remedia, oil terminal ...ca sa nu mai vorbim de sif-uri sau pe unde sunt ele bagate.
achizitii prospere tuturor.
2.1. Carcotas (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Flausatul în data de 09.05.2023, 18:20)
Pai de ce mai stai in piata?Lichideaza si lasa-ne pe noi sa "falimentam"
3. W.B. unde esti???
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 17:56)
Era un tip f priceput care obisnuia sa mai posteze pe aici. Se semna W.B. si stia f bine sa citeasca bilanturile companiilor. In pllus, avea si o claritate aleasa in exprimare care facea lumina in orice "tartacuta" alienata. Chiar imi lipseste pesonajul!
Citind comentariile de mai sus, realizez ca se compara mere cu fraiere.
Oare a auzit cineva de efectul de levier?
Se cunoaste oare cu ce bani si cum functioneaza o banca si care este media levierului in cazul bancilor?
Numai bazaconii ati scris despre capitalurile proprii si datorii, dragi tovarasi!
Vindeti voi, cumpar eu TLV!
Pana la urma e un avantaj si cu diletantii in piata!...
3.1. VAN=0,337 lei/actiune (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:32)
va emite Ciorcila la hartii de astea cu valoare zero in fiecare an 10-15% de nu puteti voi cumpara si pe deasupra mai vand si directorii in piata SOP-urile primite.VAN=0,337 lei/actiune.
de ce sa dau 0,50 lei/actiune cand e plina piata de actiuni sub valoare activ net,asta nu e bazaconie?
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 18:59)
Si daca emite actiuni gratuite anual, daca le poti vinde la pretul pietei care este problema.
Daca am acum 2,000 TLV si peste 6 ani o sa am 4,000 si pretul din piata in 2029 este tot 19.1 ca azi, nu pot vinde -daca as alege sa o fac- toate cele 4,000 de actiuni la 19.1?
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 19:53)
TLV - o investitie pe termen lung.
Comentariile de mai sus sunt incrucisate - TLV, Agricover si SNN.
Haideti sa ramanem oameni si sa oferim cat mai multe informatii adecvate care ar ajuta investitorii retail mai putin informati sau carora brokerii nu le prezinta informatia in ansamblu.
3.4. Agricover (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 19:55)
Agricover - nu este pentru investitorii retail cu bugete lunare mici. In piata o sa fie oportunitati de a achizitiona actiunile daca sunt admise la tranzactionare si la 30-32 bani/actiune. Sa nu sa se grabeasca retailul.
3.5. TLV - 9 Mai 2023 - 19 Lei/actiune (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 19:56)
A inteles cineva ce sa intamplat astazi cand pretul a cazut la 19 lei/actiune pentru o ora?
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 20:38)
A cazut si sub 19
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 21:28)
Se pregateste intrarea la un pret foarte bun probabil pentru niste cunoscatori.
3.8. nou pe bvb? (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 22:51)
Se vede ca ai descoperit conceptul de VAN de curând și acum îl aplici peste tot. În ce context ai auzit de el?
Îți mai spun încă o dată: TLV este banca. Înțelegi?
Stai liniștit ca acțiunea TLV nu e dictata de noi ăștia din retail. Te lamentezi inutil.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 21:55)
situatia bancilor europene este mai proasta decit cea bancilor din sua. Asa ca lasati-o balta cu Tlv .In caz de criza bancara scade cu 20-30% rapid .Apoi nu da dividende ca trebuie sa-si capitalizeze jumatate din profit ca asa-i cere bnr daca vrea sa creasca volumul creditelor acordate. la snn in doi ani intra reactorul 1 in refacere si se pare ca sint sanse sa numai revina de acolo..... asa cel putin sustine Dian Popescu
5. fără titlu
(mesaj trimis de Stimați tovarăși în data de 09.05.2023, 22:37)
Terminați cu prostiile! Nu mai aveți unde ridica în slavi TLV? Articolul este despre Agricover și despre faptul că este supraevaluată, îndatorată însa se vinde la un preț de "oferta" pentru fraieri!
De ce te-ai înghesui sa le cumperi la 0,5 acum când ai putea sa le cumperi la 0,2 peste câteva săptămâni?
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.05.2023, 23:38)
Intrebarea e de ce le-ai cumpara chiar si cu 0.2?