La sfârşit de 1996, într-o perioadă în care internetul abia pătrundea în România, Microsoft deschidea la Bucureşti primul său birou din ţară, moment care marca începutul activităţii pe piaţa locală. Acum, după 25 de ani, România are unul dintre cele mai promiţătoare sectoare IT din regiunea Europei Centrale şi de Est, iar compania îşi doreşte să aniverseze acest moment special aducând în prim-plan toate parteneriatele importante pe care le-a derulat în acest timp, conform unui comunicat remis redacţiei.
Alături de partenerii săi, Microsoft România a contribuit la dezvoltarea sectorului IT pe plan naţional şi a sprijinit societatea să înregistreze progrese tehnologice uriaşe, prin valorificarea talentului existent, prin pregătirea specialiştilor în domeniul IT, precum şi prin cultivarea spiritului antreprenorial. Toate acestea au stat la baza conturării ecosistemului vibrant de start-up-uri, de astăzi, şi pot avansa România mai departe, către statutul de hub digital.
"Suntem mândri de tot ceea ce am realizat în toţi aceşti ani şi, mai ales, de faptul că am contribuit pe această cale la împlinirea obiectivelor importante care au impulsionat creşterea continuă a economiei şi a societăţii româneşti în general, prin tehnologie şi inovaţie. Calea pe care trebuie să o urmăm este clară, iar misiunea noastră de a sprijini fiecare persoană şi companie din România să îşi realizeze pe deplin potenţialul rămâne neschimbată. Ne dorim să devenim partenerul tehnologic de încredere al României pentru următorii 25 de ani, spre care privim cu speranţă, optimism şi energie, să abordăm împreună provocările viitorului şi să descoperim noi oportunităţi interesante de creştere şi parteneriat în ecosistemul local", a declarat Alina Orban, Director general interimar, Microsoft România.
Cifrele vorbesc de la sine, iar ultimii 25 de ani au fost marcaţi de o transformare digitală accelerată a companiilor româneşti, care au trecut de la computerele tradiţionale la integrarea soluţiilor de cloud şi inteligenţă artificială. Acum, Microsoft România îşi reafirmă cu mândrie angajamentul de a aduce tehnologia mai aproape de fiecare dintre noi, oameni sau companii, prin valorificarea atuurilor unice ale pieţei locale - a doua cea mai mare populaţie de dezvoltatori din regiune şi peste 30.000 de startup-uri şi companii IT, care impulsionează transformarea digitală. Datorită acestor avantaje competitive de care dispune, România poate deveni un centru de digitalizare la nivel regional şi nu doar. Este o oportunitate pe care compania vrea să o fructifice împreună cu clienţii, partenerii şi instituţiile cu care colaborează, ceea ce reprezintă un sprijin adus la nivelul principalilor piloni ai economiei prin care contribuie la dezvoltarea societăţii.
Microsoft România îşi va continua povestea de succes cu aceeaşi dedicare, prin activităţi şi iniţiative poate chiar mai ample şi mai impresionante decât până acum. Această dorinţă a companiei este alimentată de contextul real, în care importanţa competenţelor digitale creşte, iar tehnologia generează mai multe oportunităţi de angajare ca oricând. Cu toate acestea, cifrele arată că numai 24% dintre români deţin aceste abilităţi (cu 50% mai puţin decât media de la nivelul UE).
Procesul de învăţare şi de dezvoltare a competenţelor digitale este o condiţie critică pentru o transformare digitală de succes. Plecând de la această premisă, Microsoft România a sprijinit de-a lungul timpului sistemul educaţional din ţară, atât prin iniţiative globale, cât şi locale, care să faciliteze transformarea digitală. Dezvoltate în colaborare cu diferite şcoli şi universităţi româneşti, dar şi cu multe organizaţii non-profit, programele pe care Microsoft România le-a derulat în cei 25 de ani de activitate, au fost deja accesate de mii de români şi, sperăm, de alte milioane în viitor. Mai mult, ţinând seama şi de faptul că doar în România sunt estimate 650.000 de noi locuri de muncă în domeniul tehnologic, în următorii 5 ani, compania derulează numeroase parteneriate cu universităţile din ţară, deschizând laboratoare de cloud, unde studenţii pot să experimenteze cele mai recente inovaţii în tehnologia informaţiei prin intermediul Azure, platforma de cloud computing a Microsoft. De asemenea, la nivel global, compania a lansat un program prin care a sprijinit, în ultimul an, peste 30 de milioane de persoane, din 249 de ţări, să-şi dezvolte competenţe şi abilităţi digitale.
În acelaşi timp, prin programul Microsoft for Startups, Microsoft România s-a implicat de-a lungul timpului în dezvoltarea a numeroase start-up-uri româneşti, în prezent companii globale evaluate la miliarde de dolari. Dintre companiile de succes, parte a acestui program, amintim: UiPath - lider mondial in RPA (Robotic Process Automation) cu o valoare de piaţă de peste 10 miliarde de dolari; FintechOS - companie care dezvoltă soluţii digitale pentru industria financiară, desemnată, în 2020, startup-ul fintech al anului în Europa; Agricloud - start-up care dezvoltă soluţii pentru agricultura inteligentă, prezent în peste 7 ţări din Europa; xVision - companie care a dezvoltat o soluţie pentru sanătate ce foloseşte inteligenţa artificială pentru a interpreta analize medicale complexe; Modex - una dintre cele mai importante companii din domeniul blockchain, care a reuşit să publice o ofertă tranzacţionabilă în marketplace-ul Microsoft Azure, pentru lansarea şi implementarea unei infrastructuri bazate pe blockchain în numai câteva secunde.
Totodată, soluţiile digitale, dezvoltate de Microsoft au fost implementate şi de instituţiile guvernamentale din România (precum ANRE, CERT-RO sau AFIR) care au înţeles necesitatea acestor transformări şi importanţa tehnologiei în optimizarea proceselor la nivel organizaţional.
Aceste transformări au cuprins şi sectorul bancar, în condiţiile în care în ultimii ani, din ce în ce mai multe bănci din România au accelerat procesul de digitalizare pentru a rămâne competitive. Microsoft a devenit unul dintre principalii parteneri ai sectorului bancar, colaborând cu numeroase bănci din România, pe care le-a sprijinit în procesul de digitalizare. În acest context, a avut loc dezvoltarea şi publicarea unui set de recomandări, împreună cu Banca Naţională a României, privind adoptarea tehnologiilor cloud de către băncile comerciale. Într-un alt proiect derulat de Microsoft România, Banca Transilvania a integrat soluţii de inteligenţă artificială pentru a îmbunătăți serviciile de asistență a clienților şi a implementat doi chatboţi creați pe baza cloud-ului Azure al Microsoft. Totodată, alte proiecte au fost dezvoltate cu CEC Bank, First Bank, EximBank sau BCR, Microsoft fiind unul dintre partenerii programului pentru susţinerea start-up-urilor şi companiilor locale derulat de aceasta din urmă.
Astăzi, Microsoft România îşi propune să continue demersurile în direcţia transformării tehnologice, începute în urmă cu un sfert de secol. Dar, în egală măsură, compania se angajează să contribuie la crearea unui ecosistem care să încurajeze oamenii şi organizaţiile de pe plan local să-şi dorească mai mult, să îşi propună obiective măreţe şi să lucreze împreună pentru a defini şi a construi un viitor mai bun pentru noi toţi.