Pandemia a îndepărtat de educaţie milioane de copii din întreaga lume. Situaţia nu este deloc bună nici în ţara noastră. Autorităţile au lansat multe promisiuni în ultimele 10 luni în legătură şcoala online şi cu accesul la educaţie al tuturor elevilor, dar cifrele actuale demonstrează că de la promisiune la faptă concretă distanţa este în continuare foarte mare. Subsecretarul de stat în Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) Jean Badea a anunţat la finalul săptămânii trecute că 400.000 de elevi din trei milioane nu au acces la internet în locuinţele lor deoarece comunităţile în care trăiesc nu beneficiază de acest serviciu. El a menţionat că speră ca în doi ani toţi aceşti elevi să aibă acces la internet: "Aproximativ 400.000 de elevi la momentul acesta, din ultima evaluare, nu au acces la internet. Există o mobilitate mare în ceea ce priveşte accesul la tehnologie, în ceea ce priveşte accesul la internet pentru că zi de zi se întâmplă totuşi măsuri care să compenseze. Sunt comunităţi care achiziţionează în continuare tablete, sunt proiecte care se adresează lor, practic de la zi la zi situaţia se îmbunătăţeşte. Nu mulţumitor de bine, dar este o mobilitate în acest sens". Subsecretarul de stat a precizat că aceşti elevi nu au internet în locuinţele lor: "Nu au acces acasă. Este vorba de comunităţile care nu au acces la momentul acesta la internet. Din trei milioane de elevi. Ne interesează fiecare elev în parte şi un elev, dacă nu are, noi trebuie să susţinem măsuri inclusiv pentru un elev. Nu putem să spunem că sunt puţini elevi şi nu ar trebui să susţinem nişte măsuri pentru ei doar pentru că sunt mai puţini. Sper ca în doi ani, din discuţiile pe care le avem, în funcţie şi de prognoza pe care şi Ministerul Comunicaţiilor a făcut-o în doi ani vom avea internet în toate comunităţile. (...) Pentru a susţine procesul de educaţie, măsurile pe care le vizăm sunt acelea de a avea tehnologie şi infrastructură adecvată. Un telefon nu este potrivit pentru învăţarea pe termen lung în online. Conexiunile mai jos de 4G nu pot susţine învăţarea în format sincron. Targetul pe care ni l-am propus este ca fiecare elev să beneficieze de conexiune minim 4G în ideea în care să existe o viteză suficientă ca să poată participa inclusiv la lecţii sincron ca să poată accesa cum trebuie resursele, platformele educaţionale". Jean Badea a menţionat că autorităţile ar putea acorda vouchere elevilor care nu îşi permit plata unui abonament la internet, care să acopere contravaloarea acestuia. Din nefericire timpul trece, iar mulţi copii rămân în urmă din punct de vedere şcolar.
Ministerul recunoaşte, oficial, că sute de mii de elevi nu au aces la educaţie
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 21 decembrie 2020