Ministerul Sănătăţii a pus în dezbatere publică proiectul ordinului privind reorganizarea direcţiilor de sănătate publică, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei. În acest sens, se intenţionează reducerea funcţiilor de conducere din unităţile menţionate, de la cinci la trei. Acest aspect înseamnă eliminarea, din fiecare direcţie de sănătate publică, a două posturi de directori adjuncţi coordonatori, în total 84 de funcţii de conducere, la nivelul întregii ţări.
Într-o întâlnire pe care a avut-o, la finalul săptămânii trecute, cu reprezentanţii direcţiilor de sănătate publică din teritoriu, Cseke Attila, ministrul sănătăţii, a abordat şi noul mod de reorganizare a unităţilor deconcentrate şi activitatea acestora după finalizarea procesului de descentralizare.
Comunicatul ministerului de resort mai arată că eliberarea documentelor necesare recunoaşterii calificărilor româneşti în Uniunea Europeană, dar şi alte certificate necesare activităţii personalului medical s-ar putea face la sediile direcţiilor de sănătate publică, a anunţat Ministerul Sănătăţii, într-un comunicat remis redacţiei. În acest fel, medicii şi asistenţii medicali care îşi desfaşoară activitatea în ţară nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze până la Bucureşti pentru obţinerea actelor de care au nevoie. În perioada următoare, direcţiile de sănătate publică vor primi ghiduri cu date despre tipul documentelor pe care le vor putea elibera şi modalităţile în care va fi desfăşurată această activitate.