Ministerul Transporturilor (MT)cere devansarea termenelor lucrărilor pentru modernizarea Aeroportului Otopeni până în 2019 din cauză că etapa de expropiere încă nu poate fi demarată deoarece aprobarea PUZ şi a studiilor de fezabilitate sunt în curs de execuţie, se arată într-un proiect de ordonanţă.
Potrivit sursei citate, conform OG nr.64/1999, în perioa-da 1 iulie 2008 - 30 iunie 2009 ar urma să se desfăşoare etapa achiziţionării terenurilor însă demararea acestei acţiuni nu se poate face decât după parcurgerea tuturor etapelor prevăzute de actul normativ specificat, respectiv aprobarea PUZ (care este în curs de execuţie) elaborarea şi aprobarea studiilor de fezabilitate, aflate tot în curs de execuţie, precum şi elaborarea şi avizarea documentaţiilor tehnico-economice pentru studiile de fezabilitate aprobate.
Din aceste cauze, MT solicită actualizarea calendarului de lucrări, incluzând decalarea termenului necesar exproprierilor cu un an, de la 1 iulie 2009 până la 30 iunie 2010. Astfel, aceasta va permite o gestionare mult mai bună a activităţilor premergătoare realizării Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare şi va elimina potenţialele conflicte şi blocaje care pot apărea în situaţia expirării termenului alocat acestei activităţi.
Totodată instituţia solicită ca termenele de realizare a lucrărilor să poată fi devansate, în măsura posibilităţilor, până în anul 2019.
În prezent, sunt în curs de desfăşurare două activităţi premergătoare punerii în aplicare a Programului strategic: elaborarea PUZ, şi elaborarea studiului de fezabilitate. Programul strategic de dezvoltare se desfăşoară pe teritoriile a două administraţii publice, respectiv Otopeni şi Tunari.
"Elaborarea PUZ necesită numeroase date care nu sunt în gestiunea AIHCB (Aeroportul Internaţional Herni Coandă - n.red.), necesită consultarea cu foarte multe părţi implicate, precum şi avize şi/sau acorduri eliberate de Primăria oraşului Otopeni, Primăria comunei Tunari şi Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Ilfov. (...) Lipsa unei forme definitive pentru viitoarele trasee, care vor defini accesul la AIHCB, precum şi dificultăţile în obţinerea informaţiilor, avizelor sau acordurilor necesare întocmirii PUZ, au determinat întârzieri în elaborarea acestui document care iniţiază etapele Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, peste calendarul de timp stabilit prin actele normative în vigoare", se arată în proiectul MT, citat de NewsIn.
Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare prevede construirea unui terminal de pasageri modular cu patru module cuo capacitate de cinci milioane de pasageri pe an, 80 de porţi de îmbarcare, dintre care 40 echipate cu punţi de îmbarcare/debarcare, platforme de parcare aeronave de 400.000 mp, circa 70 poziţii parcare aeronave, categoria D, E - racorduri la actualul sistem de piste, parcări supraetajate etc.
De asemenea, se au în vedere şi conexiune la autostrada Bucureşti - Ploieşti, conexiunea la cale ferată, conexiunea la metrou, precum şi construirea unui hotel cu o capacitate maximă de aproximativ 200 de camere.
Valoarea proiectului este de 450 milioane euro.
Potrivit estimărilor MT, în acest an, traficul de pasageri de pe Aeroportul Henri Condă ar putea ajunge la peste 5,8 milioane, în creştere cu 30% faţă de 2007, iar pentru 2009 aceleaşi estimări prevăd o creştere de 10%, până la 6,4 milioane.