Şcoala online a reprezentat doar un compromis necesar într-o perioadă complicată, cel puţin asta reiese din declaraţiile autorităţilor. Milioane de euro au fost cheltuite fără un foarte mare mare folos. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că educaţia din timpul crizei sanitare a fost "o catastrofă la scară globală" şi că şcolile, profesorii şi elevii nu erau pregătiţi pentru predarea online. Potrivit lui Cîmpeanu, pandemia de COVID-19 a crescut rata de abandon şcolar şi că niciun stat din lume nu a fost pregătit pentru şcoala online: "O să citez din omologul meu francez: educaţia online, pe parcursul celor doi ani, a fost o adevărată catastrofă educaţională la scară globală pentru că am fost forţaţi să facem şcoală online, deşi suntem conştienţi că digitalizarea va fi o componentă extrem de importantă a viitorului educaţiei. Dar toate sistemele de educaţie au fost forţate să apeleze la predarea online fără a fi pregătite din cele 5 perspective de bază, care înseamnă conectivitate generalizată, disponibilitate generală, echipamente adecvate, consiliu digital pentru toate disciplinele, toţi profesorii formaţi pentru predarea online şi platforme de evaluare dedicate evaluării online. Niciun stat din această lume nu a îndeplinit aceste criterii absolut necesare".
Ministrul Educaţiei a adăugat că pierderile în educaţie au fost foarte mari şi vor trebui recuperate: "Atâta vreme cât au fost forţate să facă predarea online fără să aibă aceste condiţii îndeplinite, pierderile au fost mari şi foarte mari. Ele vor trebui să fie recuperate. Recuperarea se va face doar în timp şi printr-un sistem atent direcţionat spre recuperarea pierderilor în paralel cu progresul normal al elevilor. Înainte de pandemie aveam o rată de abanon şcolar care era mult peste media eruopeană, cu diferenţe enorme între mediul urban unde era de circa 5 la sută şi mediul rural unde era de circa 22-24 la sută. În niciun alt stat nu existau diferenţe atât de mari. Criza sanitară a crescut această diferenţă care era foarte mare". Un raport al UNICEF, apărut în această săptămână reliefa, de asemenea, faptul că în perioada pandemiei, mulţi elevi nu au avut acces la educaţie, iar în multe cazuri chiar dacă au avut acces, lucrurile nu au stat aşa cum ar fi fost normal, iar pierderile sunt foarte mari.