Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Alexandru Nazare, a avut ieri o întâlnire cu reprezentanţii industriei feroviare din ţara noastră, reuniţi în organizaţiile Club Feroviar şi Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF), pentru a identifica poziţii comune în dezbaterile europene legate de reformele din sectorul feroviar, se arată într-un comunicat de presă transmis redacţiei.
Ministrul a ţinut să ia parte la această discuţie şi în contextul întâlnirii pe care o va avea în această săptămână cu vicepreşedintele Comisiei Europene şi comisar european responsabil pentru Transporturi, Siim Kallas, prilej cu care va fi abordată şi problema implementării celui de-al patrulea pachet feroviar al UE. De asemenea, tema va fi abordată de vicepreşedintele Siim Kallas şi în discuţiile din această săptămână cu membrii grupului de lucru Rail Strategy Platform, din care face parte şi secretarul general al AIF, domnul Ştefan Roşeanu.
În cadrul discuţiilor au fost trecute în revistă principalele modificări presupuse de Pachetul Feroviar iniţiat de comisarul Siim Kallas, mai ales în ceea ce priveşte interoperabilitatea, reglementarea şi liberalizarea transportului de călători. În acest context, ministrul Alexandru Nazare a reiterat necesitatea transmiterii la Bruxelles a unui punct de vedere uniform al actorilor din domeniul feroviar din ţara noastră, iar o soluţie punctuală în acest sens este organizarea unui birou de reprezentare a căilor ferate române la Bruxelles. Ministrul Alexandru Nazare a declarat: "Trebuie să avem un punct de vedere comun şi în privinţa propunerilor europene de revizuire a politicii TEN-T dar şi în subiectele legate de reforma sistemului feroviar românesc conform calendarului agreat cu FMI. Ministerul este decis să folosească toate instrumentele europene disponibile pentru revigorarea sistemului feroviar românesc, dar fără continuarea reformelor pentru eficientizarea companiilor de cale ferată, România va rămâne în contratimp faţă de UE în acest domeniu. E timpul să ne unim forţele pentru a reprezenta interesele căilor ferate române acolo unde contează cel mai mult, la Bruxelles".