Flota Tarom va fi reînnoită, urmând ca până în ianuarie să fie stabilită şi configuraţia de rute cea mai avantajoasă pentru companie, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, în judeţul Alba.
"Planul este de a reînnoi toată flota. (...). Trebuie să fie opţiuni care să fie şi viabile tehnic, şi avantajoase pentru noi, economic", a afirmat Sorin Buşe, aflat într-o inspecţie la loturile 2, 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş - Turda.
Ministrul Transporturilor a menţionat că aeronavele mari, Airbus-urile, au ajuns într-o fază critică a exploatării, iar dacă s-ar continua cu ele ar fi costuri foarte mari pentru reparaţii şi întreţinere.
"Este vorba de aeronavele mari, de Airbus-uri, care au ajuns într-o fază critică a exploatării în care, dacă am continua, ar fi costuri foarte mari şi pentru reparări, dar şi pentru mentenanţă şi în continuare nu mai sunt nişte aeronave foarte noi, nu sunt eficiente ca şi consum de combustibil", a explicat Sorin Buşe. El a adăugat că Tarom nu mai are rute pe termen lung care să justifice aceste aeronave. "Deci, din aceste motive trebuie căutate alte aeronave care să corespundă configuraţiei actuale de zbor", a spus ministrul, citat de Agerpres.
Sorin Buşe a menţionat că urmează să fie găsită, cu ajutorul consultanţilor, configuraţia de rute care este cea mai avantajoasă pentru Tarom şi care poate să aducă cel mai mare venit. "Şi funcţie de această configuraţie, apoi se va concretiza exact flota cu care o să rămânem în continuare. Această analiză a modelului de business, cu ajutorul consultanţei, dorim să o terminăm la sfârşitul anului, poate în ianuarie anul viitor, şi atunci vom decide exact aeronavele", a declarat Buşe.
El a precizat că avioanele mici, ATR-urile, sunt la o anumită etapă a vieţii lor. "Când o să terminăm etapa aceea de consultanţă, o să hotărâm modelul de business, rutele pe care mergem şi în funcţie de asta o să fie comandate aeronave noi", a mai spus Sorin Buşe.
Conform acestuia, exceptând cele două aeronave mari "care trebuie înlocuite până la sfârşitul anului", restul aeronavelor "încă pot fi folosite, nu sunt atât de critice".
Buşe a adăugat că nu este obligatoriu ca aeronavele care vor fi achiziţionate să fie noi. "Nu este obligatoriu neapărat că aeronava nouă este cea mai convenabilă pentru noi din punct de vedere al business-ului. O să ne uităm la achiziţia de aeronave şi în funcţie de raport preţ - calitate - model, în funcţie de rute, o să alegem cele care corespund modelului pe care îl alegem", a conchis ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.08.2016, 04:14)
CSeries ....acum cat inca mai sunt reduceri
2. fără titlu
(mesaj trimis de ilie în data de 19.08.2016, 08:44)
Acelasi "limbaj de lemn" model 2016.
Isi da cu parerea caci oricum pleaca in 2017. TAROM a devenit o gaura neagra pasata in aceiasi situatie de la un guvern la altul. Trebuie sa vina un consultant care sa le stabileasca rutele ? Sunt chiar toti cei din companie redusi mintali. Au salariati de 2-3 ori mai multi decat o companie similara,folosesc 5 tipuri de aeronave cu cheltuielile aferente desi ar trebui sa foloseasca un singur model de avion si multe alte disfunctionalitati.