MIRELA CRIVAT, SANOTECHNIK ROMANIA: "Piaţa autohtonă a echipamentelor sanitare se ridică la 30-40 de milioane euro"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii / 19 decembrie 2018

"Piaţa autohtonă a echipamentelor sanitare se ridică la 30-40 de milioane euro"

Piaţa echipamentelor din ţara noastră atinge 30-40 de milioane de euro, în timp ce valoarea totală a pieţei din Europa Centrală şi de Este depăşeşte 4 miliarde de euro, potrivit doamnei Mirela Crivăţ, director general, Sanotechnik Romania.

Domnia sa ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre tendinţele din piaţa echipamentelor sanitare, despre evoluţia pieţei, dar şi despre estimările pe care le are pentru acest an.

Reporter: Cum a evoluat piaţa pe care activaţi, în ultimul an?

Mirela Crivat: În ultimii ani, baia şi-a depăşit rolul strict utilitar şi a devenit propriul sanctuar, unde putem scăpa de presiunile vieţii moderne, iar această tendinţă s-a menţinut şi în 2018. Direcţia la nivel mondial merge pe crearea de spaţii calme, luminoase şi accesorii de stil şi inspiraţie SPA. De asemenea, se merge foarte mult pe materiale naturale, precum sticla, lemnul şi altele.

Tehnologia este din ce în ce mai mult folosită în acest sens, pentru a amplifica factorul de "răsfăţ" şi mai ales, pentru a crea băi frumoase şi func-ţionale.

Din punct de vedere estetic, design-ul minimal este stilul preferat atât în lume, cât şi în România. Clienţii Sanotechnik îl iubesc deoarece este simplu, fiabil şi uşor de întreţinut şi mai ales, este realizabil indiferent de buget.

Piaţa produselor sanitare în 2018 a beneficiat de o creştere, de aproximativ 6-8%, pentru că în continuare, se construieşte, se amenajează şi se reamenajează în România. Din păcate, încă suntem la nivelul în care încă există în mediul rural localităţi fără acces la canalizare, însă partea bună este că şi deşi ritmul este lent, de aproximativ 300.000 racordări pe an, oamenii îşi doresc şi investesc în amenajarea băilor.

Reporter: Ce estimări aveţi pentru acest an, legate de piaţa de profil?

Mirela Crivat: În anul 2019 piaţa va continua să îşi menţină ritmul de creştere, iar estimarea noastră este că şi în România va continua creşterea vânzarilor cabinelor de duş şi a paravanelor de sticlă.

Piaţa la nivel global a crescut foarte mult pe acest segment, deoarece a cres-cut gradul de urbanizare care creează nevoia de produse ce se potrivesc atât băilor mici, cât şi băilor mari. Închiderile de duş, adică acele cabine de duş fără rame, fără cădiţă de duş, au fost produsele vedetă în 2018 şi vor continua să stăpânească topul vânzărilor şi în 2019.

În plus, influenţele din Occident, unde se pune foarte mare accent pe decorarea casei şi DIY (do it yourself), adică pe amenajările realizate de amatori, au început să se simtă şi în Ro-mânia şi impulsionează cererea de produse care arată bine, sunt sigure şi se instalează cu uşurinţă.

Noi, ca popor, ne iubim casele şi ne place să avem cămine primitoare, care se întreţin uşor, iar noile tendinţe în ceea ce priveşte amenajarea băii se potrivesc ca o mănuşă cu aşteptările românilor. În concluzie, estimările noastre sunt mai mult decât optimiste.

Reporter: Cum a evoluat preţul produselor care se regăsesc în portofoliul Sanotechnik?

Mirela Crivat: Întotdeauna am avut mai multe linii de produse, care să satisfacă aproape orice buget. Fiind producători pentru mai multe ţări din Europa, bineînţeles că încercăm să optimizăm pe cât posibil preţurile, mai ales pentru piaţa din România sau Bulgaria, unde veniturile nu sunt din păcate aceleaşi ca în Occident.

Cu toate acestea, nu avem produsele cu cele mai mici preţuri, pentru că politica noastră este ca orice produs Sanotechnik să fie durabil, să poate fi folosit şi după ce garanţia expiră, să fie sigur, să îşi păstreze aspectul, să nu prezinte niciun fel de risc pentru clienţii noştri, să nu fie de "unică folosinţă".

Ceea ce am încercat în ultimii 2 ani a fost să oferim produse de calitate la preţuri medii. În sensul că am creat o linie de produse fabricate în România pentru care oferim 10 ani garanţie şi post-garanţie, care se pot personaliza în funcţie de dimensiunea băii, cu un design impecabil.

Dacă o perioadă bună de timp au fost la modă cabinele de duş complexe, cu paneluri de hidromasaj, care erau destul de încărcate din punct de vedere vizual, astăzi duşurile de tip walk-in sunt cerute de către clienţi diferiţi şi au preţuri accesibile pentru salariul mediu din România.

Reporter: Care este raportul cerere/ ofertă pe piaţa noastră?

Mirela Crivat: Oferta pentru amenajarea completă a băilor a crescut exponenţial în ultimul an, mai ales că în România segmentul online de distribuţie este în plin avânt, iar acum se poate alege şi comanda o cabină de duş completă direct de telefonul mobil!

Bineînţeles că majoritatea clienţilor noştri îşi doresc să vadă produsele înainte de a le achiziţiona şi acest lucru nu se va schimba prea curând. De aceea, investim pe toate canalele disponibile ca să ajungem la cât mai mulţi clienţi cu putinţă.

Cea mai mare lipsă în piaţa din Româ-nia nu o reprezintă oferta de produse, care este mulţumitoare deocamdată, ci serviciile de montaj. Principala problemă este lipsa personalului instruit care să monteze o saună sau o cabină de duş, de exemplu, aşa cum trebuie.

De aceea, ne-am axat pe crearea unei reţele de distribuţie care să cuprindă şi lanţuri de magazine mari şi distribuitori mai mici, locali, care îşi fidelizează clienţii prin servicii complete, adică vânzare şi montaj. Mai mult decât atât, am creat produse care se montează uşor şi inclusiv materiale video pentru a sprijini meşterii pe parcursul procesului de montaj.

Reporter: Care sunt cele mai cerute produse?

Mirela Crivat: În anul 2018 în topul cererilor au predominat cabinele de duş din gama celor fabricate în România, care oferă o serie de beneficii importante pentru clienţii români: cabine care se pot personaliza indiferent de mărimea băii, 10 ani garanţie şi postgaranţie, sticlă securizată, tratată anti-calcar şi anti-murdărie şi etanşare perfectă.

De asemenea, în ceea ce priveşte căzile a crescut cererea pentru căzile de sine stătătoare, modelele cu aspect vintage, separate de restul băii prin paravane de sticlă transparente.

Un alt produs extrem de căutat este paravanul din sticlă. Paravenele de sticlă se folosesc pentru a delimita spaţiul de duş sau cada de restul băii. Duşurile de tip walk-in de exemplu, sunt ideale pentru băile mici deoarece creează impresia unei băi mai mari, şi cum multe apartamente din România nu au camera de baie mare, această tendinţă a prins extraordinar de bine.

Trebuie să mai ţinem cont şi de faptul că aceste duşuri walk-in sunt ideale pentru persoanele în vârstă, cu probleme de mobilitate şi se pot personaliza inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi. Uşurinţa de a folosi duşul le îmbunătăţeşte în mod considerabil confortul din propria casă.

Reporter: Ce tendinţe sunt în piaţă (modele, culori, design...)?

Mirela Crivat: Din punct de vedere al culorilor, 2019 este anul non-culorii negru. Negrul este cel mai folosit în designul băilor înlocuind tonurile de gri ce au predominat în ultimii 2 ani. De asemenea, variaţiile de arămiu şi auriu preiau lavoarele, toaletele şi mai ales bateriile şi accesoriile, oferind preţiozitate spaţiului amenajat.

Apoi, tehnologizarea băii importată din pieţele asiatice continuă cu toalete cu funcţii diverse, mini frigidere în baie, lavoare automate, duşuri inteligente, toate controlate inclusiv prin comandă vocală.

Nu în ultimul rând, funcţionalitatea este importantă, iar duşurile deschise, duşurile în care poţi să intri direct vor continua să conducă tendinţele amenjărilor pentru 2019, pentru că oferă în acelaşi timp mai mult spaţiu şi confort utilizatorilor.

Reporter: La ce valoare se ridică piaţa pe care activaţi?

Mirela Crivat: În România, piaţa echipamentelor sanitare se ridică la aproximativ 30-40 de milioane de euro. În piaţa din Europa Centrală şi de Est sunt peste 600 de producători, iar valoarea totală a pieţei se ridică la peste 4 miliarde de euro.

Vânzările totale de produse pentru baie au totalizat peste 11 miliarde de euro în Europa Centrală (comerţul cu amănuntul). Aceasta era suma cheltuită anual de către consumatori pentru amenajarea băii, iar topul este condus detaşat de Germania.

Reporter: Ce tipuri de produse fabricaţi dumneavoastră (caracteristici legate de structură, design, destinaţie, sistem)?

Mirela Crivat: La Sanotechnik producem cabine de duş, căzi de baie, paravane şi comercializăm paneluri, saune, mobilier de baie, ceramică sanitară, accesorii, sisteme şi instalaţii complete pentru baie.

În România producem o linie specială de cabine de duş modulare, care se pot customiza în funcţie de dimensiunea băii, cu cădiţă sau fără cădiţă, din sticlă securizată de 6 sau 8mm, tratată pentru a se putea curăţa uşor şi care împiedică depunerile de calcar, cu uşi care se pot închide şi deschide în interior sau exterior (fapt extrem de important in economisirea spaţiului). Este o linie cu un design minimalist, curat şi elegant.

Produsele Sanoetchnik fabricate în România au succes în toată Europa şi se adresează tuturor, indiferent de mărimea băii sau preferinţele în ceea ce priveşte amenajarea cabinei de duş.

Reporter: Ce cifră de afaceri a realizat compania, anul trecut?

Mirela Crivat: Sanotechnik Româ-nia a realizat o cifră de afaceri de peste 4 milioane de euro, însă ne dorim să depăşim în următorii 5 ani valoarea de 6 milioane de euro anual.

Reporter: Ce cifră de afaceri şi-a propus pentru anul în curs?

Mirela Crivat: În 2019 vrem să păstrăm trendul pozitiv şi să depăşim performanţa din 2018 cu 10% .

Reporter: Ce planuri de investiţii are pentru acest an şi ce buget a alocat în acest sens compania?

Mirela Crivat: Investiţiile principale au fost anul acesta redirecţionate către reţeaua de distribuţie şi dezvoltarea linie de producţie Sanotechink, prin achizita de utilaje noi şi extinderea echipei.

Reporter: Aveţi în plan lansarea unor noi produse pe piaţă?

Mirela Crivat: Întotdeauna lansăm game noi pentru că odată cu schimbarea tendinţelor în design adaptăm produsele de succes sau aducem produse noi.

Pentru 2019 vom veni cu o serie nouă, conform noului trend "BLACK", lansăm produse similare cu profile şi accesorii negre, cât şi seria "SLIDE " - închideri de duş pe sistem culisant.

Reporter: Care este profilul clientului dumneavoastră?

Mirela Crivăţ Oricine este un potenţial client Sanotechnik. Oferim soluţii complete pentru orice baie, linii de preţ diferenţiate şi un raport excelent calitate-preţ.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb