Obrazul subţire cu cheltuială se ţine, iar când posibilităţile materiale sunt mai mici, se ţine şi cu un produs contrafăcut, doar trăim în epoca aparenţelor care contează. Problema este răspândită la nivelul întregii Europe, iar ţara noastră, din fericire, nu prinde podiumul la majoritatea categoriilor. Europenii sunt din ce în ce mai conştienţi de riscurile şi consecinţele achiziţionării de produse contrafăcute şi ale accesării de conţinut din surse ilegale, chiar dacă 50% dintre consumatorii mai tineri consideră în continuare că este acceptabil să achiziţioneze bunuri contrafăcute atunci când preţul produsului original este prea mare. Acestea sunt concluziile unui nou studiu privind percepţia cetăţenilor asupra proprietăţii intelectuale, publicat de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Conform studiului: "80% dintre europeni cred că în spatele produselor contrafăcute se află organizaţii infracţionale şi consideră că achiziţionarea de mărfuri contrafăcute distruge întreprinderi şi locuri de muncă. 83% dintre respondenţi cred, de asemenea, că achiziţionarea de mărfuri contrafăcute sprijină comportamentul lipsit de etică şi două treimi consideră că este o ameninţare pentru sănătate,siguranţă şi pentru mediu. În ceea ce priveşte pirateria, 82% dintre europeni sunt de acord că obţinerea de conţinut digital prin surse ilegale implică un risc de practici dăunătoare (înşelăciune sau conţinut necorespunzător pentru minori)". În pofida acestor rezultate pozitive, studiul arată, de asemenea, că un european din 3 (31%) consideră în continuare că este acceptabil să achiziţioneze bunuri contrafăcute atunci când preţul produsului original este prea mare, proporţia ajungând la jumătate (50%) în cazul consumatorilor mai tineri, cu vârste între 15 şi 24 de ani. Studiul mai arată că 13% dintre europeni declară că au cumpărat produse contrafăcute în mod intenţionat în ultimele 12 luni. Această cifră ajunge la 26% pentru cei cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani, de două ori media UE, scăzând însă la 6% în grupa de vârstă 55-64 de ani şi sub 5% în rândul celor cu vârsta de 65 de ani şi peste. Potrivit sursei citate, la nivel de ţară, proporţia consumatorilor care au cumpărat intenţionat produse contrafăcute variază de la 24% în Bulgaria, până la 8% în Finlanda. În afară de Bulgaria, cumpărarea de produse contrafăcute în mod intenţionat mai depăşeşte media UE în Spania (20%), Irlanda (19%), Luxemburg (19%) şi România (18%). Potrivit analizei: "Preţul mai mic al produselor originale rămâne factorul cel mai des menţionat (43%) pentru a opri cumpărarea de produse contrafăcute. Riscul de experienţe negative (produse de slabă calitate pentru 27% din persoane, riscuri legate de siguranţă pentru 25% şi sancţiunile pentru 21%) reprezintă, de asemenea, un factor esenţial pentru a-i împiedica pe consumatorii să cumpere produse contrafăcute". Incertitudinea în ceea ce priveşte autenticitatea este, de asemenea, în creştere. Aproape 4 europeni din 10 (39%) s-au întrebat dacă au cumpărat produse contrafăcute, iar jumătate din tineri (52%) au declarat acelaşi lucru. Cercetarea arată că disparităţile dintre statele membre sunt, de asemenea, semnificative: în timp ce aproximativ un sfert dintre consumatorii din Danemarca şi Ţările de Jos (26%) nu erau siguri dacă ce au cumpărat era autentic sau nu, această cifră creşte la 72% în România. Europenii au, de asemenea, incertitudini cu privire la legalitatea surselor pe care le utilizează pentru conţinut online, 41% întrebându-se dacă o sursă accesată este legală sau nu.
Potrivit studiului EUIPO, europenii se opun, în general, utilizării de conţinut piratat, 80% declarând că preferă să utilizeze surse legale pentru a accesa conţinut online, dacă există o opţiune accesibilă. De fapt, în ultimul an, aproape 9 persoane din 10 cunosc cel puţin un tip de ofertă de conţinut legal în ţara lor şi peste 4 europeni din 10 (43%) au plătit pentru a accesa, descărca sau transmite conţinut protejat prin drepturi de autor de la un serviciu legal. Marea majoritate însă (65%) consideră pirateria acceptabilă atunci când conţinutul nu este disponibil în abonamentul lor. În plus, 14% din europeni recunosc că au accesat intenţionat conţinut din surse ilegale în ultimele 12 luni. Pentru tinerii cu vârste între 15 şi 24 de ani procentul ajunge la 1 din 3 (33%), în special pentru a vedea evenimente sportive, folosind dispozitive sau aplicaţii ilicite de streaming. Proporţia oamenilor care accesează conţinuturi piratate variază, de asemenea, de la o ţară la alta, de la 9% în Finlanda şi Danemarca la 22% în Malta. Accesibilitatea din punct de vedere financiar şi o gamă mai largă de conţinuturi din surse legale sunt motivele cele mai menţionate pentru renunţarea la conţinut piratat, se mai arată în analiza citată. EUIPO este o agenţie descentralizată a Uniunii Europene cu sediul la Alicante, în Spania. Clasat ca cel mai inovator oficiu pentru proprietate intelectuală din lume, EUIPO gestionează înregistrarea mărcii Uniunii Europene (EUTM) şi a desenului sau modelului industrial comunitar înregistrat (RCD), ambele asigurând protecţia proprietăţii intelectuale în toate statele membre ale UE.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Vasile în data de 14.06.2023, 16:52)
Toti amaratii se afiseaza prin oras cu Moncler, Hugo. Karl Lagerfeld, Icon si altele. Cu brand-ul mare, la vedere, sa se vada bogatia. Si apoi vezi ca n-au bani sa-si plateasca o masa la un restaurant decent (chestie vazuta de mine de doua ori in ultima luna).
2. depinde!!
(mesaj trimis de anonim în data de 14.06.2023, 23:27)
de multe ori contrafacerea este de calitate mai buna decat originalul,
de circa doi ani folosesc o pereche de adidasi puma fake cuparati cu 80 Lei, sunt super confortabili..
zilele trecute am mers sa vad adidasi puma originali la oferta din K------d, pret 180 Lei,
concluzia este ca magazinul vinde fake fake fake.. la pret de original