Nepoţii fondatorului producătorului auto francez Renault solicită despăgubiri pentru naţionalizarea companiei după al doilea război mondial. Statul francez a preluat grupul auto în 1945, după moartea lui Louis Renault, care a fost închis fără a avea parte de proces, fiind acuzat că ar fi colaborat cu naziştii. Şi în 1959 descendenţii Renault au încercat să obţină daune.
Statul francez încă deţine 15% din acţiunile Renault, înfiinţată în 1898. În timpul ocupaţiei naziste, compania a fost sub control german şi a realizat echipamente pentru forţele militare ale Germaniei.
Şapte din nepoţii fondatorului Renault argumentează că Louis nu a fost niciodată chemat în judecată pentru a răspunde acuzaţiilor şi nu a existat vreun alt caz în care o firmă să fie naţionalizată fără o decizie judecătorească sau fără a se plăti despăgubiri, informează Agerpres.
Avocatul lor, Thierry Levy, a declarat că "nicio altă companie nu a fost expusă la un astfel de comportament, nici măcar companiile ai căror directori generali au fost găsiţi vinovaţi de instanţă că au colaborat" cu inamicul.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.