Compania americană "Motorola" Inc., al doilea producător mondial de telefoane mobile, raportează pierderi de 181 milioane de dolari pentru primul trimestru din acest an, ca urmare a reducerii preţurilor de pe piaţa de profil. Pierderea netă a fost de 8 cenţi/acţiune, faţă de profitul de 27 de cenţi/acţiune sau 686 milioane de dolari în total, obţinut în primul trimestru din 2006.
Vânzările companiei au scăzut cu 1,8%, la 9,43 miliarde de dolari. La data de 21 martie, "Motorola" preconiza că va avea pierderi de 9 cenţi/acţiune în primul trimestru, iar vânzările sale vor scădea cu până la 8,1%. Analiştii aşteptau vânzări de 9,25 miliarde de dolari.
"Motorola" a pierdut teren în sectorul vânzărilor în favoarea rivalilor săi, printre care compania finlandeză "Nokia" Oyj. Compania americană nu a reuşit să lanseze modele noi cu preţuri mai ridicate, care să urmeze Razr, cel mai bine vândut telefon "Motorola", care a fost lansat în urmă cu doi ani.
Vânzările de telefoane mobile ale companiei au scăzut cu 15% în perioada de raportare, ajungând la 5,4 miliarde de dolari. Compania americană a avut vânzări mai puţine pe pieţele în curs de formare şi în Europa. Potrivit oficialilor "Motorola", cota globală deţinută de companie pe piaţa telefoanelor a fost de 17,5% în primul trimestru.
Pentru trimestrul al doilea din anul în curs, conducerea "Motorola" anticipează o scădere de 13% a vânzărilor, la circa 9,4 miliarde de dolari, analiştii estimând 9,98 miliarde de dolari. În trimestrul al doilea din 2006, compania a raportat o valoare a vânzărilor de 10,9 miliarde de dolari.
Totodată, oficialii companiei cred că, în trimestrul al doilea, compania va obţine un profit de 2-3 cenţi/acţiune, aşteptând astfel, pentru a doua jumătate a acestui an, o îmbunătăţire graduală a cifrelor privind vânzările şi profitabilitatea.
3.500 de disponibilizaţi
Directorul executiv al "Motorola", Ed Zander, vrea să elimine 3.500 de locuri de muncă şi să îmbunătăţească design-ul produselor, în vederea creşterii profitabilităţii.
Luna trecută, Zander declara că "Motorola" va fi o companie profitabilă în 2007, datorită redresării pe care o va cunoaşte sectorul telefoanelor mobile în cea de-a doua jumătate a lui 2007.
În semestrul al doilea din 2006, "Motorola" a redus preţurile unor produse ale sale. Preţul mediu al unui telefon Motorola a fost de circa 107 dolari în primul trimestru, comparativ cu 139 de dolari în urmă cu un an. Analiştii spun că preţul va coborî sub 100 de dolari anul acesta.