Funcţionarul bancar este prost plătit, supraîncărcat şi insuficient educat şi cu tendinţa de a da vina pe Banca Naţională a României (BNR) a declarat Mugur Isărescu, Guvernatorul BNR în cadrul conferinţei "Soluţionarea Alternativă a litigiilor în domeniul financiar-bancar - de la deziderat la realitate", organizată de Centrul de soluţionare alternativă a litigiilor în domeniul bancar (CSALB).
Mugur Isărescu a spus: "Se remarcă în tot sistemul bancar european, un efort concertat îndreptat către recâştigarea capitalului de încredere şi a echilibrului dintre consumatori şi bănci. Încrederea, în general, se câştigă greu şi se poate pierde foarte repede din diferite motive.
În cazul nostru, ca să mă refer la relaţia dintre consumatori şi bănci, am constatat lipsa unei comunicări eficiente. Lucruri neplăcute au apărut chiar de la front-office, de la funcţionarul aflat în relaţie directă cu consumatorul. Mai prost plătit şi asta am spus o bancherilor de zece ani, supraîncărcat, insuficient educat chiar el. Este greu să vorbeşti de lipsa de educaţie la consumator dacă funcţionarul de ghişeu bancar nu este bine educat, informat şi cu tendinţa de a da vina pe Banca Naţională. Ca şi cum ei sunt buni şi Banca Naţională este rea.
Mugur Isărescu a spus mai spus: "Nu sunt aici pentru a înclina balanţa în favoarea băncilor, cum de multe ori se spune greşit despre Banca Naţională. Noi pledăm pentru echilibru. Instituţia pe care o conduc pledează pentru echilibru în general în economie, în sistemul bancar. Mai subliniez prin prezenţa mea aici preocuparea constantă a Băncii Naţionale pentru creşterea nivelului de educaţie financiară al consumatorilor, astfel încât aceştia să-şi cunoască bine atât drepturile cât şi obligaţiile ce le revin în raport cu băncile dacă au intrat în relaţii contractuale cu acestea".
Guvernatorul BNR a precizat că nu speră ca consumatorii să devină experţi în domeniul bancar.
Mugur Isărescu a spus: "Este o iluzie. Dar, împreună cu funcţionarii de bancă şi cu centre precum sunt acestea (n.r. CSALB) consumatorii să îşi cunoască mai bine nu numai obligaţiile dar şi drepturile. Pentru asta, BNR urmăreşte îndeaproape şi cu mare atenţie îmbunătăţirea calităţii serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalităţile de rezolvare a neînţelegerilor, aceasta fiind de altfel o preocupare la nivel european".
Potrivit lui Mugur Isărescu, în ceea ce priveşte experienţa în domeniul soluţionării alternative a litigiilor în domeniul financiar bancar, ţara noastră s-a aflat la coada Europei. Guvernatorul BNR a precizat că toate ţările europene au introdus, chiar înainte de a deveni obligatoriu prin directiva europeană, din experienţa lor, o formă de soluţionare alternativă a litigiilor din domeniul financiar bancar.
1. Macrou_prudentialii
(mesaj trimis de arhitect secund în data de 15.11.2018, 16:46)
Sa te chish in freza, bai Manole cu rahaturile tale de maghernite, numite pompos banci comerciale !!!