Nasdaq a finalizat vânzarea diviziei de produse cu venit fix din SUA, către Tradeweb Markets

A.V.
Ziarul BURSA #Internaţional / 29 iunie 2021

Nasdaq a finalizat vânzarea diviziei de produse cu venit fix din SUA, către Tradeweb Markets

Renaissance Capital: Intervalul aprilie-iunie 2021, cel mai aglomerat trimestru din ultimele două decenii pentru piaţa IPO-urilor din SUA

Operatorul bursier american Nasdaq Inc. a finalizat, zilele trecute, vânzarea operaţiunilor sale de pe piaţa produselor cu venit fix din SUA, Nasdaq Fixed Income (NFI), către Tradeweb Markets Inc. - un operator global de pieţe electronice pentru dobânzi, credite, acţiuni şi bani.

Vânzarea a fost anunţată iniţial la data de 2 februarie 2021, iar valoarea tranzacţiei este de 190 de milioane de dolari în numerar, conform thetradenews.com.

"Suntem încântaţi să încheiem această achiziţie", a declarat, într-o postare pe social media, Simon Maisey, director general şi şef global de dezvoltare corporativă în cadrul Tradeweb. Acesta a continuat: "Aşteptăm cu nerăbdare să oferim clienţilor mai multe opţiuni de tranzacţionare şi, în timp, să reducem costurile de conectare".

Decizia de înstrăinare a NFI se aliniază strategiei corporative a Nasdaq de a-şi concentra resursele şi capitalul pe maximizarea potenţialului său de furnizor major de tehnologie şi analize pe pieţele globale de capital.

Nasdaq intenţionează să utilizeze banii obţinuţi din vânzarea NFI la răscumpărarea de acţiuni proprii.

Amintim că, în primele trei luni din anul curent, Nasdaq a avut venituri nete de 851 de milioane de dolari, mai mari cu 21% faţă de acelaşi interval din 2020. Profitul net (conform standardelor GAAP) a însumat 298 de milioane de dolari, în creştere cu 47% în ritm anual. Potrivit standardelor non-GAAP, câştigul net a atins 327 de milioane de dolari, mai mare cu 30% faţă de trimestrul întâi al anului trecut.

Nasdaq a decis să majoreze cu 10% dividendul trimestrial, la 0,54 dolari/acţiune.

În luna mai, autoritatea pieţei de capital din SUA (Securities and Exchange Commission - SEC) a aprobat propunerea Nasdaq de a le permite companiilor să strângă capital prin listări directe. SEC a informat, atunci, că modificarea de reglementare propusă de Nasdaq este în concordanţă cu normele autorităţii şi ar putea fi benefică pentru investitori, ca alternativă la o ofertă publică iniţială (IPO) tradiţională.

Aprobarea SEC a venit după ce, în decembrie anul trecut, SEC a dat undă verde propunerii New York Stock Exchange (NYSE) de a le permite companiilor să strângă capital prin listări directe.

În perioada aprilie-iunie 2021, pe piaţa din SUA au avut loc 113 oferte publice iniţiale, care au atras 39,9 miliarde de dolari, potrivit Renaissance Capital, care menţionează că acesta a fost cel mai aglomerat trimestru din ultimele două decenii pentru piaţa IPO-urilor din SUA. Conform sursei, iunie a fost cea mai aglomerată lună, din acelaşi punct de vedere, după august 2000.

Surse: Didi, gigantul chinez al ride-hailing-ului, urma să-şi închidă ieri registrul de comenzi pentru IPO-ul de la Nasdaq

Gigantul chinez de ride-hailing Didi Chuxing urma să închidă, ieri, registrul de comenzi pentru oferta sa publică iniţială (IPO) de pe piaţa americană Nasdaq, conform unor surse citate de Reuters.

Compania cu sediul în Beijing vrea să atragă până la patru miliarde de dolari prin această ofertă.

Didi a stabilit un interval de preţ de 13-14 dolari/ADS (American Depositary Share), compania urmând să ofere la vânzare 288 de milioane de titluri. Dacă va obţine 14 dolari/acţiune, atunci Didi va atrage 4,03 miliarde de dolari prin IPO.

O opţiune de supraalocare ar putea face ca Didi să vândă 43,2 milioane de acţiuni suplimentare care ar atrage un plus de până la 605 milioane de dolari.

În intervalul de preţ stabilit, Didi ar avea o valoare de piaţă de 62,4 - 67,2 miliarde de dolari în acest IPO.

Listarea Didi Chuxing ar putea fi una dintre cele mai mari oferte lansate de o companie tehnologică în 2021.

În prospectul său de ofertă, Didi arată că urmăreşte să devină "o companie de tehnologie cu adevărat globală".

Didi şi-a lansat operaţiunile în alte 14 ţări în ultimii trei ani, iar acum operează în aproape 4.000 de oraşe din 15 ţări (inclusiv China).

Veniturile realizate de Didi în anul 2020 au fost de circa 22 de miliarde de dolari, mai mici faţă de cele de 24 de miliarde de dolari obţinute în 2019, din cauza pandemiei de Covid.

Didi a început să opereze cu un serviciu de taxi-hailing în 2012. Compania şi-a extins serviciile de ride-hailing de-a lungul anilor şi a crescut prin achiziţiile Kuaidi, în 2015, şi Uber China, în 2016. Uber SUA deţine 12,8% din Didi Chuxing, după înstrăinarea operaţiunilor sale din China.

Compania a atras peste 21 de miliarde de dolari într-o rundă de finanţare de la o serie de investitori printre care Softbank, Toyota, Booking Holdings şi Apple.

Acţiunile MissFresh China au pierdut 26% la debutul pe Nasdaq

Magazinul alimentar online de proximitate MissFresh din China a debutat vineri, pe piaţa americană Nasdaq, însă acţiunile acestuia au scăzut cu 25,7% în prima zi de tranzacţionare faţă de preţul IPO, încheind sesiunea bursieră cu o cotaţie de 9,66 dolari. Compania a atras 273 de milioane de dolari din vânzarea de titluri ADR (American Depositary Receipt) la un preţ de 13 dolari fiecare, luna aceasta.

Fondatorul şi CEO-ul companiei MissFresh, Xu Zheng, a fost multă vreme executiv în cadrul producătorului chinez de computere personale Lenovo, conducând divizia de notebook-uri în perioada 2001-2012. Apoi a devenit director general al operaţiunilor cu fructe din cadrul diviziei alimentare online Joyvio aparţinând Lenovo, după care, în 2014, a înfiinţat Missfresh.

Xu Zheng are speranţe în legătură cu afacerile alimentare de proximitate, în parte datorită creşterii continue a populaţiei şi veniturilor în cele mai mari oraşe din China. "Oraşele mari devin mega-oraşe, iar oamenii au din ce în ce mai multă înclinaţie spre îmbunătăţirea consumului, spre calitate şi comoditate", declară Xu Zheng.

Întreprinzătorul în vârstă de 40 de ani atribuie evoluţia afacerii MissFresh viziunii pe termen lung a echipei sale. "Ne-am gândit întotdeauna pe termen lung, respectiv la modalităţile prin care să construim canale menite să răspundă nevoilor următoarei generaţii de consumatori".

Datele din industria de profil arată că piaţa de retail de proximitate din China a atins 11,9 trilioane de yuani în 2020, din care 5 trilioane de yuani pe segmentul produselor proaspete şi 6,9 trilioane de yuani pe cel al bunurilor de consum cu mişcare rapidă, conform cifrelor din prospectul de listare al MissFresh. Acesta mai notează că, potrivit aşteptărilor, piaţa de profil se va extinde în continuare, ajungând la 15,7 trilioane de yuani până în 2025.

Veniturile realizate de MissFresh în primele trei luni din 2021 au scăzut la 1,53 de miliarde de yuani (233 de milioane de dolari), de la 1,69 de miliarde de yuani în acelaşi interval din 2020. În acelaşi timp, pierderile companiei au crescut la 610,3 milioane de yuani (93,1 milioane de dolari), de la 194,6 milioanede yuani. MissFresh se confruntă cu o concurenţă acerbă din partea furnizorilor de servicii de e-commerce, cum sunt rivalii controlaţi de giganţii Alibaba şi JD.com.

Printre acţionarii MissFresh se numără gigantul tehnologic chinez Tencent, cu o deţinere de 7%.

De menţionat că IPO-urile chinezeşti care au avut loc anul acesta în SUA include companiile AiHuiShou, Tuya, New Truck Alliance şi Kanzhun.

Gambling.com din Marea Britanie îşi pregăteşte listarea la Nasdaq

Gambling.com Group din Marea Britanie a depus o notificare la autoritatea pieţei de capital din SUA (Securities & Exchange Commission - SEC), confirmându-şi intenţia de listare pe Nasdaq.

Notificarea a dezvăluit că Gambling.com a angajat băncile de investiţii Jefferies, Stifel şi Truist Securities drept subscriitori în acest IPO, însă compania nu a stabilit deocamdată preţul ofertei sau data la care are în plan să lanseze oferta.

SEC va analiza informaţiile financiare, pe cele legate de management şi prospectul corporativ al Gambling.com, în vederea aprobării listării companiei britanice la Nasdaq.

Gambling.com se descrie ca fiind un furnizor major de servicii de marketing digital pentru sectorul jocurilor de noroc online. Compania a informat că a realizat o creştere anuală compusă de 35% din 2017 până în 2020, obţinând venituri de 11 milioane de dolari în anul fiscal 2017, respectiv de 19 milioane de dolari în 2018, care au urcat la 19,27 milioane de dolari în 2019 şi 27,98 milioane de dolari în 2020.

Totodată, rezultatele record din 2020 au făcut ca Gambling.com să lase în urmă pierderile nete de 1,9 milioane dolari şi să obţină un profit net de 15 milioane de dolari.

Gambling.com vrea să se listeze într-un moment în care piaţa jocurilor de noroc online este aşteptată să crească la 113 miliarde de dolari până în 2025, în baza unui avans anual compus de 10% din 2019 până în 2025, conform prognozei H2 Gambling Capital.

În condiţiile în care operatorii din domeniu luptă pentru cotă de piaţă, Gambling.com estimează că aproximativ 45% din veniturile sale vor fi cheltuite pe marketing, în fiecare an.

În cazul în care Gambling.com va avea un IPO de succes, compania va trece la extinderea sa agresivă în SUA, unde, în prezent, are licenţă de servicii de jocuri de noroc online pentru New Jersey, Pennsylvania, West Virginia, Colorado, Illinois, Tennessee şi Indiana.

Deşi se concentrează pe creşterea sa organică, Gambling.com susţine că va evalua toate oportunităţile potenţiale de extindere a afacerii sale, inclusiv prin fuziuni şi achiziţii.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb