Pare de domeniul science-fiction. Dar este cât se poate de adevărat. Motiv pentru care public drept probă o fotografie cu prăpădul de la Aeroportul Băneasa. Ceea ce se întâmplă acolo este tipic românesc. Sau, ca să nu-i jignesc pe români, este tipic pentru modul în care este guvernată ţara. Vezi Doamne, Aeroportul Băneasa a fost inaugurat. După ce ar fi fost restaurat şi modernizat. Şi s-a prăbuşit tavanul peste ctitori.
Nu ştiu dacă cititorii sunt familiarizaţi cu semnificaţia următoarelor litere: CNAB. Să traducem. Compania Naţionala Aeroporturi Bucureşti. O instituţie în care s-au aplicat de-a lungul timpului unele dintre cele mai terifiante experimente. Îmi amintesc că, la un moment dat, în fruntea acestei companii a fost adus un reprezentant Lufthansa. Deci a unei companii concurente. Şi rezultatul este că au fost nu numai eliminate zborurile long-curier ale companiei Tarom, piaţa fiind astfel ocupată imediat de compania Lufthansa, dar au fost şi închise cele mai importante agenţii Tarom din lume. Locaţia acestora fusese obţinută de-a lungul deceniilor cu mare dificultate. Agenţiile Tarom erau plasate în zone ultracentrale ale marilor capitale ale lumii. Şi s-au dus cele mai multe pe apa sâmbetei. Mai recent, a fost adus un director al CNAB de la Frankfurt. Un mare specialist. Care s-a făcut rapid de baftă. Pentru el, codurile de bare de pe bagaje identificau, dacă vă puteţi imagina, culori şi nu adrese. După care a venit un nou manager. Adus nu de la aeroportul din Frankfurt, ci de la cel din Heathrow, Marea Britanie. Şi mai isteţ. I-a urecheat pe pasageri pe motiv că vin în număr prea mare în aeroport. În loc să le mulţumească. Şi, în fine, ne-am revenit.
Începând din 2021, ne-am întors faţa şi către specialiştii autohtoni. Şi astfel director general a fost înălţat un anume domn George Dumitru Dorobanţu. Care tocmai a inaugurat, după ce, vezi Doamne, a organizat bine treaba, Aeroportul Băneasa, probabil cel mai vechi aeroport din România, care, cu multe şi multe milioane de euro, se pretinde că a fost modernizat. Şi a deschis domnul Dorobanţu sticla de şampanie, a pocnit dopul şi de îndată a plesnit tavanul şi s-a prăbuşit.
De fapt, Dorobanţu a inaugurat o mare minciună. A anunţat că s-au reluat cursele de pe Băneasa. Fals! Nu pot fi reluate. Din mai multe motive. 1). Aeroportul nu e preluat de forţele de securitate. 2).Nu există autorizaţiile necesare de funcţionare. 3). Nu există certificatele tehnice pentru aparatura instalată. Şi dacă tot nu există, se pot pierde garanţiile pentru aparatură în valoare de milioane de euro. Şi cum să funcţioneze Aeroportul Băneasa fără bandă de bagaje? Aşa cum a funcţionat o zi Aeroportul Otopeni, unde călătorii, pentru a-şi recupera bagajele, au fost nevoiţi să dea din picioare pe bandă şi să o pună în acest fel în mişcare?
Vineri, la Băneasa, le-a căzut tavanul în cap. Iar asta este tipic pentru maniera în care este condusă ţara. Ne grăbim să tăiem panglici, cum s-a întâmplat şi în cazul podului prăbuşit, după care se alege praful. La propriu. Sunt curios cine vine după Dorobanţu. Sau dacă Dorobanţu pleacă. Pleacă sau nu pleacă?
1. fără titlu
(mesaj trimis de Alex S în data de 02.08.2022, 10:21)
CNAB si Tarom sunt doua lucruri diferite. Prima detine si administreaza aeroporturile Otopeni si Baneasa, cealalta este companie de tramsport aerian. Deciziile cu privire la rutele si agentiile Tarom le-a luat conducerea acestei companii, nu a CNAB.
Haideti sa nu amestecam borcanele.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.08.2022, 11:14)
Amestecate, neamestecate neregulile au iesit la suprafata (fraudele). Nu va mai ascundeti dupa organizare si reorganizarea traficului aerian din Romania.
3. Aeroportul Baneasa si legea gravitatiei
(mesaj trimis de Augustin în data de 02.08.2022, 18:54)
Lui Newton i-a cazut marul in cap si stim ce a urmat.
Astora le-a cazut tavanul in cap...ce va urma?
Vor descoperi ca stau pe 200 ha...si sa vedeti gravitatie.