Negocierile de fuziune dintre companiile aeriene "British Airways" Plc şi "Qantas Airways" Ltd. au fost suspendate, întrucât părţile nu au reuşit să ajungă la o înţelegere în privinţa societăţii care va controla noua entitate.
Tony Cane, purtător de cuvânt al companiei aeriene britanice, a declarat că discuţiile au fost oprite din cauză că directorul executiv al "British Airways", Willie Walsh, şi omologul său de la "Qantas", Alan Joyce, nu s-au putut înţelege asupra împărţirii deţinerilor la noul grup.
La rândul lor, reprezentanţii companiei australiene au anunţat: "În ciuda beneficiilor potenţiale pe termen lung pentru
La data de 2 decembrie, "British Airways" şi "Qantas" au anunţat că poartă negocieri de fuziune, urmărind să-şi reducă cheltuielile şi să limiteze impactul recesiunii globale. Cei de la "Qantas" (cea mai mare companie aeriană din Australia) au precizat că negocierile au fost dificile întrucât "British Airways", deşi are vânzări mai mari decât "Qantas", societatea australiană are o valoare mai mare de piaţă. În plus, "British Airways", a treia companie aeriană din Europa, este supusă presiunilor de către "Iberia Lineas Aereas de Espana" SA în sensul finalizării parteneriatului.
În luna iulie, "British Airways" şi "Iberia" au anunţat că negociază o posibilă fuziune, care ar da naştere celei de-a treia companii aeriene din lume, în funcţie de venituri. În anul 1999, "British Airways" a achiziţionat o participaţie de 9% din acţiunile "Iberia", iar recent şi-a majorat deţinerea la 13,15%. În luna august, "American Airlines", "British Airways" şi "Iberia Airlines" au semnat un acord de parteneriat pentru zborurile dintre SUA şi Europa, iar în prezent încearcă să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare pentru acest acord. O eventuală includere a "Qantas" în acord ar aduce partenerilor un element important reprezentat de regiunea Asia-Pacific.