Neregulile din cadrul Autorităţii Rutiere Române şi Ministerul Transporturilor despre care ziarul BURSA v-a informat în materialele "Conducerea ARR - suspectată de imoralitate", "Bani deturnaţi de la Ministerul Transporturilor" şi "Sandor Gabor, acuzat de directori din ARR că a folosit ilegal baza de date a Autorităţii", se pare că vor ajunge în atenţia procurorilor anticorupţie.
Federaţia Naţională a Camerelor Operatorilor Taxi si Taximetristilor Independenti din Romania (FNCOTR) sesizează atât Direcţia Naţională Anticorupţie cât şi pe premierul Florin Citu într-o scrisoare deschisă cu privire la faptele petrecute în ultimele două luni la ARR, de când secretar de stat la Ministerul Transporturilor este Sandor Gabor, fostul administrator al celor 42 de centre de formare profesională în transportul rutier din ţara noastră.
FNCOTR susţine că în decembrie 2020 Directorul General al Agenţiei teritoriale Bucureştişi-Ilfov ARR a considerat oportună mutarea sediilor "fără nicio motivaţie credibilă care să justifice necesitatea acestei schimbări". Potrivit acestora, activitatea de relocare a agenţiei a fost încredinţată unei firme înfiinţate cu 3 zile după stabilirea necesităţii mutării, dar care a depus oferta pentru licitaţie cu 3 zile înainte de înfiinţare.
De asemenea, FNCOTR atrage atenţia şi asupra unor achiziţii nejustificate ale ARR, care la data de 03.12.2020 a lansat proedura de licitatie pentru achizitia a 9 autoturisme, deşi parcul auto era complet.
"Rugăm Guvernul României să acorde Premii Speciale pentru Ministerul Transporturilor, la secţiunea TEATRU ABSURD la ARR
Având în vedere faptul că din martie 2020 românii nu s-au mai putut bucura de teatru, considerăm necesar să se acorde premii pentru cele mai bune scenarii aplicate în cadrul instituţiilor statului, deoarece acestea merită întreaga atenţie a publicului din România, care asistă, neputincios, la scene pe care nici cei mai mari scriitori nu şi le-au putut imagina.
Propunem Premiul Special pentru Cel mai bun Scenariu, la Autoritatea Rutieră Română (ARR), pentru piesa"Mutarea Agenţiilor Bucuresti şi Ilfov"
În decembrie 2020, în plină criză mondială COVID-19, Directorul General al Agenţiei teritoriale Bucureştişi-Ilfov ARR a considerat oportună mutarea sediilor, fără nicio motivaţie credibilă care să justifice necesitatea acestei schimbări. Activitatea de relocare a agenţiei a fost încredinţată unei firme înfiinţate cu 3 zile după stabilirea necesităţii mutării, dar care a depus oferta pentru licitaţie cu 3 zile înainte de înfiinţare.
Firma care s-a ocupat de mutare este BLEXY MOVE, cu sediul în satul Dragomireşti-Vale,judeţul Ilfov. Firma a devenit funcţională începând din 24.12.2020. Seviciile de relocare au costat 46.300 de Lei (circa 9.500 de Euro), cu TVA inclus, deşi firma prestatoare este neplătitoare de TVA, ca şi ARR, astfel încât statul se alege cu mai nimic din impozitul pe această afacere cu statul.
La data de 15.01.2021, firma BLEXY MOVE a câştigat contractul cu ARR, Autoritate reprezentată de Director General Mihai Alecu, pentru mutarea agenţiei Bucureşti, din sectorul 2, str. Albeşti, în sectorul 1, pe Bd. Expoziţiei.
ARR a primit 3 oferte de relocare. De fapt, cele 3 au fost 2, ambele de la soţii Ciocîrlan, care şi-au înfiinţat două firme surori: Blexy Trans Speed, cu administrator Ciocîrlan Costel Alin, şi Blexy Move, cu administrator Roxana Ciocîrlan. A treia ofertă a fost depusă de o firmă care nu există.
Pe lângă Premiul Special pentru cel mai bun scenariu de teatru absurd, solicităm organelor abilitate să facă verificări în privinţa înfiinţării firmei, a acţionarilor şi a gradului de rudenieal acestora cu angajaţii ARR, precum şi a valorii reale a serviciului facturat, raportat la cel prestat.
Premiul Special 2: "Achiziţia de autoturisme"
Cu acelaşi actor în rolul principal, Director General ARR, Mihai Alecu, la data de 03.12.2020 Autoritatea a lansat proedura de licitatie pentru achizitia a 9 autoturisme Duster BlueLine, deşi legislaţia în vigoare şi regulamentele interioare de funcţionare a instituţiei nu permiteau achiziţia, parcul normat fiind complet.
Astfel, în perioada 9 decembrie-22 decembrie 2020, parcul ARR a fost depăşit cu ele 9 autovehicule, încâlcându-se OMT25/2018.
Dar ARR a reuşit să scape de 9 maşini mai vechi, lansând o ofertă de donaţie, pe 21 decembrie 2020, dată la care au fost primate şi nouă cereri de încredinţare,în timp record de la afişarea anunţului pe site, data limită a depunerii cererilor fiind 23 decembrie 2020 -dată la care ARR a întocmit procesele-verbale de predare a maşinilor, care au ajuns în teritoriu astfel: una la Primăria Odobeşti - judeţulDâmboviţa, unde primar este nimeni altul decât Alecu Nicolae, tatăl Directorului General al ARR; una la Primăria Produleşti - judeţul Dâmboviţa, unde primar este bun prieten al familiei Alecu, Secretar General al PSD Dâmboviţa pe vremea când şi Nicolae Alecu era membru PSD; trei maşini au ajuns la primării din judeţul Sălaj (Horoatu Crasnei, Bălan şi Dragu); una la Ambulanţa Sălaj; una la Primăria Coroieni, din judeţul Maramureş; una în judeţul Vâlcea, la Primăria Bărbăteşti- localitatea de baştină a lui Valeru Răducă, nimeni altul decât consilierul Directorului General al ARR;iar ultima, la Primăria Oinacu, judeţul Giurgiu,unde primar este fostul secretar general adj. de la Ministerul Transporturilor
Pe lângă premiul special, solicităm organelor abilitate să facă verificări în privinţa infracţiunii de abuz în serviciu în formă agravată şi conflict de interese, cel puţin în relaţia ARR cu Primăria Odobeşti, judeţul Dâmboviţa.
Al treilea premiu special îl propunem pentru cea mai bună prestaţie în Dublu Rol, pentru Domnul Sandor Gabor: Secretar de Stat pe domeniul în care are afaceri din anul 1993.
Domnul Sandor Gabor a fost numit Secretar de Stat în data de 5.02 2021, Conform Monitorului oficial nr. 125/5.02.2021 iar în Declaraţia de Avere completată de el, la data de 9.02.2021, arată că ocupă în acelaşi timp şi funcţia administrativă şi funcţia de Preşedintele Fundaţiei Institutul de Formare Profesională din Transporturile Rutiere - IFPTR, administrator al aceluiaşi Centru de Formare profesională a personalului din transporturile rutiere şi Preşedintele Fundaţiei Institutul de Formare Profesională din Transporturile Rutiere - IFPTR, Administratorul SC IFPTR SRL, îl fac Incompatibil, prin legătura şi deţinerea,simultan, a acestor funcţii şi funcţia de Secretar de Stat cu atribuţii pe domeniul rutier care în particular se ocupa şi de partea de examinare teoretică şi practică a personalului de specialitate din acest domeniu. Fundaţia Institutul de Formare Profesională din Transporturile Rutiere - IFPTR, are cea mai mare reprezentare în România (peste 50 de centre) a personalului din domeniul rutier.
Pe lângă premiul special, solicităm organelor abilitate să facă verificări în privinţa incompatibilităţii domnului Secretar de Stat Sandor Gabor.
Premiul Special ARR Leaks îl propunem pentru piesa "Scurgerea de informaţii din baza de date a ARR"
Beneficiarul direct al scurgerii de informaţii din baza de date a ARR este Secretarul de Stat Sandor Gabor, care până la data de 1. 03. 2021 era şi Preşedintele Fundaţiei IFPTR şi administrator la SC IFPTR SRL. Există aspect confidenţiale şi care ţin de numărul de examinaţi din fiecare judeţ, numărul de probe, numărul celor respinşi, specificul probelor precum şi datele de reprogramare la examinare.
Singurul centru care primeşte aceste informaţii este IFPTR, iar asta reprezintă o ilegalitate.
Mai mult decat atat, în fiecare săptamană, baza de date in ceea ce priveste examinarea personalului din domeniul transporturilor rutiere este interogată şi asaltată - cu statistici bine construite - de cel care raspunde de sistemul informatic al ARR. Domnul Sandor primeste date certe, în timp real, despre afacerea sa, beneficiind astfel de avantaje necuvenite, în dauna celorlalte centre de pregătire, generându-se practici de concurenţă neloială - neanchetate de Consiliul Concurenţei.
Tot ceea ce afirmam sunt intarite de articole aparute in presa de cateva saptamani , dar ...tacere . Oare blatul politic sau prietenia cu dl Kelemen Hunor de care tot pomeneste dl Sandor Gabor sa fie mai presus de lege?", se arată în scrisoarea deschisă a Federaţiei Naţionale a Camerelor Operatorilor Taxi si Taximetristilor Independenti din Romania.
De asemenea, despre faptele menţionate în scrisoarea deschisă au scris şi doi directori din cadrul ARR, într-un raport înaintat către Directorul General al instituţiei.
Aceştia atrag atenţia, în raportul respectiv, că "există o veche şi puternică legătură, creată în scopul direct de obţinere a unor informaţii folosite în orice mod sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii sau publicului larg, ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de foloase necuvenite, între mulţi dintre salariaţii ARR/ISCTR din agenţiile sau inspectoratele teritoriale, ori rude apropiate ale acestora şi IFPTR, aceştia fiind lectori sau chiar conducând efectiv activitatea IFPTR din judeţele respective de cele mai multe ori chiar în timpul programului de lucru".
De toată situaţia de mai sus ar beneficia, conform raportului, secretarul de stat Sandor Gabor, responsabil de transportul rutier în cadrul ministerului de resort.
"Încredinţarea către o singură persoană coroborat cu faptul ca lucreaza direct cu Secretarul de stat, contrar fluxului procedural, poate conduce la acte de natură penală ce pot face obiectul unor cercetări atât interne (ale SIGA), cât şi ale instituţiilor abilitate în stoparea şi combaterea unor asemenea conduite. Totodată această funcţie se încadrează în categoria funcţiilor sensibile ( lipsa unui înlocuitor în cazul unei demisii, CO, CM, etc, precum şi posibilitatea apariţiei unui şantaj)", se arată în documentul citat.
Cei doi directori susţin, de asemenea, că şefii de agenţie ori salariaţii, participă la examinarea teoretică şi practică a absolvenţilor cursurilor efectuate de către IFPTR. Potrivit acestora, în cel puţin 4 judeţe, adresele oficiale de contact ale IFPTR şi ARR coincid pentru că funcţionează în aceeaşi locaţie.
"Este evident că acest mod de lucru este un "conflict de interese" menit să producă concurenţă neloială în raport cu toate celelalte centre. Putem trage concluzia că IFPTR foloseşte (toată infrastructură-angajaţi şi dotări) Autoritatea Rutieră Română - ARR după bunul plac", scriu cei doi directori în raportul înaintat către Directorul General al ARR.